לאט לאט נראה שרשות התחרות מתעוררת ומביעה את עמדתה לשתי עסקאות משמעותיות ביותר לעולם התקשורת או נכון יותר לעולם הטלוויזיה הרב-ערוצית. שתי העסקאות הן שילוב בין פרטנר TV לסטינג של yes ושילוב בין סלקום TV ל-hot. משמעות הדברים שאם העסקאות הללו יאושרו הרי שפרטנר TV תשווק את המוצר של yes וסלקום TV תשווק את המוצר של hot.
עכשיו נסביר במה דברים אמורים. באופן עקרוני המדינה רצתה לעודד תחרות בעולם השידורים הרב-ערוציים כלומר לייצר תחרות ל-hot ול-yes. כפועל יוצא קמו פרטנר TV וסלקום TV ואחר כך freetv שבבעלות קשת.
בעוד פרטנר TV לא הצליחה לתפוס נתח שוק משמעותי דווקא סלקום TV נחשבת למוצר מוצלח שמשתלב מצויין עם שירותים משלימים כמו נטפליקס ודיסני ועוד. העסקאות בין החברות למעשה מוציאות את סלקום ופרטנר מהמשחק והן ישווקו את המוצרים של hot ו-yes וככה יצאו מהמשחק שתי שחקניות שאחת מהן (סלקום) נחשבת למחוללת תחרות.
באופן עקרוני הטענות בקרב השחקנים בתחום מדברות על מצב בו סלקום ופרטנר ימשיכו להשקיע סכומי כסף (אם כי לא ברור באיזה סדר גודל) ברכש של תוכן (שהוא יקר מאוד) אבל את מרבית ההוצאה שלהן על תוכן הן יוציאו ב-hot וב-yes. ארבעת החברות האלה יבואו למשאים ומתנים עם יצרני תוכן כשני גופים שמאגדים 4 שחקנים כך שכושר המיקוח שלהן יהיה מקסימלי וזו בעיה שאותה רוצה רשות התחרות לבחון.
היום הממונה על התחרות הוציאה מכתבי חששות לחברות hot וסלקום ביחס לבקשתם לקבל פטור מהסדר כובל. במכתב הבהירה הממונה כי עולים מספר חששות מהעסקה, בהם: הפחתת התחרות בתחום שיווק וייצור חבילות טלוויזיה, מהגדלת כוח מיקוח מול ספקי תכנים וחשש מהפחתת התחרות בתחומי פעילות נוספים בהם פעילים הצדדים לעסקה, ובפרט תחום תשתיות הסלולר, לאור חיזוק שיתוף הפעולה ביניהם.
