במהלך השעה האחרונה (רביעי), לקוחות רבים ברחבי הארץ חוו שיבושים משמעותיים בשירותי הסליקה בעקבות התקפת סייבר חמורה. התקלה, שנגרמה עקב התקפת מניעת שירות (DDoS), גרמה לכך שמספר עסקים ברחבי הארץ לא היו מסוגלים לבצע עיסקאות באמצעות כרטיסי אשראי.
תקלות דומות התרחשו בסניפים שונים של רשתות קמעונאיות, כאשר לקוח משדרות ששהה בסניף של רמי לוי במרכז הארץ, סיפר ל"ישראל היום": "הגעתי לעשות קניות לפני יום העצמאות ופתאום שמענו שהקופה הראשית לא מצליחה לעבד כרטיסי אשראי. הם אמרו שיש תקלת תקשורת ארצית, והם ביקשו שניגש לכספומט להוציא כסף". לקוחות נוספים דיווחו על תקלות דומות במספר סניפים אחרים.
חברת הייפ, המובילה בתחום שירותי הסליקה והפיננסים, מסרה בהודעה רשמית כי בשעה האחרונה חוותה התקפת מניעת שירות (DDoS) אשר גרמה לשיבושים במערכות הסליקה שלה. "השירות חזר לסדרו לאחר מכן, ואנו פועלים לוודא כי לא יהיו שיבושים נוספים", נמסר מהחברה.
הייפ היא חברה המתמחה בשירותי סליקה ופתרונות תשלום עבור עסקים ולקוחות פרטיים, ומספקת פתרונות טכנולוגיים לעיבוד תשלומים בצורה מאובטחת ונוחה. החברה מספקת שירותים למגוון רחב של עסקים, כולל רשתות קמעונאיות, אתרי סחר אלקטרוני ועוד, ומשתמשת בטכנולוגיות מתקדמות לניהול והגנה על מערכות הסליקה שלה.
התקפות סייבר מסוג מניעת שירות נחשבות לאחד האיומים הגדולים ביותר על מערכות טכנולוגיות, ויכולות לגרום להפסדים משמעותיים לעסקים ולקוחות. החברה הודיעה כי היא פועלת בשיתוף פעולה עם צוותי אבטחת מידע על מנת למנוע הישנות של תקלה כזו בעתיד.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו