שר האוצר בצלאל סמוטריץ' חתם היום (שלישי) על צו המעלה את מס הקנייה על רכבים חשמליים ל-45% בשנת 2025, עם תקרת הטבה של 35 אלף שקלים. זאת, לעומת מס של 35% ותקרת הטבה של 50 אלף שקלים בשנה הנוכחית.
על פי הצו החדש, מתווה המס המופחת על רכבים חשמליים יימשך, במקום ביטול ההטבה שהיה צפוי להעלות את המס ל-83%. במקביל, תצומצם החל מינואר 2025 הטבת "המיסוי הירוק" הניתנת לרכבים שאינם חשמליים, בהתאם לדרגת זיהום האוויר שלהם.
הצמצום יתבצע באמצעות הפחתה שקלית אחידה בדרגות זיהום 1 עד 14, ותוספת מס בדרגה 15. בנוסף, בשנת 2025 תחול הפחתה נוספת של 750 שקלים בהטבת המיסוי הירוק.
כחלק מהמהלך, דרגת הזיהום הגבוהה ביותר (15) תפוצל לשלוש רמות מיסוי שונות, במטרה ליצור תמריץ לקניית רכבים פחות מזהמים גם בתוך קבוצת הרכבים המזהמים ביותר. על רכבים בדרגה זו ייגבה מס קנייה גבוה יותר באמצעות תוספת שקלית קבועה.
במשרד האוצר החליטו להחריג את הרכבים החשמליים מהמתווה החדש עד סוף שנת 2027. משמעות ההחרגה היא שרוכשי רכבים חשמליים ימשיכו ליהנות מהטבת מס גם בשנים 2026 ו-2027.
"מהפכת הרכבים החשמליים היא אירוע מכונן וחשוב", אמר השר סמוטריץ'. "אני רואה חשיבות גדולה בשמירה על מגמת העלייה בתפוצה של רכבים אלה המצמצמת את התלות של ישראל והעולם כולו בנפט. המשך מתווה הפחתת המס יסייע בכך, וזהו צעד חשוב עבור אזרחי ישראל".
יצוין כי מאז שנת 2009 מונהג בישראל מס קנייה על רכבים בשיעור של 83%, עם הפחתות שקליות בהתאם לדרגת זיהום האוויר של הרכב ורמת האבזור הבטיחותי שלו. במסגרת הטבת המיסוי הירוק, מחולקים הרכבים ל-15 דרגות בהתאם לרמת הזיהום שהם פולטים, כאשר הפחתת המס גדלה ככל שהרכב פחות מזהם.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
