דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים, החליט לסיים את תפקידו לאחר חמש שנות כהונה

מועד סיום הכהונה ייקבע בהמשך, בהתחשב בהתקדמות ההליך למינוי מנכ"ל חדש. • בתקופתו הוביל קוטלר את הבנק להישגים רבים ובהם צמיחה משמעותית והשבחת תיק האשראי • קוטלר: "הבנק מוכן היום לעליית המדרגה הבאה לאחר שבחמש השנים האחרונות ביצע צמיחה משמעותית בכל פרמטר"

דב קוטלר. צילום: גיא רייביץ

דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים, הודיע היום (שלישי) על החלטתו לסיים את תפקידו לאחר כחמש שנות כהונה בתפקיד. מועד סיום הכהונה ייקבע בהמשך, בהתחשב בהתקדמות ההליך למינוי מנכ"ל חדש.

דירקטוריון הבנק החליט למנות ועדת דירקטוריון לאיתור מנכ"ל בראשה יעמוד יו"ר הדירקטוריון ראובן קרופיק, וחבריה הנוספים יהיו רונית אברמזון רוקח, דוד אבנר ונעם הנגבי. המלצותיה של ועדת האיתור יובאו בפני הדירקטוריון, לצורך החלטתו על מינוי המנכ״ל.

"נפלה בידי הזכות לנהל ציבור עובדים מחויב ומקצועי בתקופות רצופות אתגרים, ניהול משברים ומימוש הישגים. לשמחתי, הבנק מוכן היום לעליית המדרגה הבאה לאחר שבחמש השנים האחרונות ביצע צמיחה משמעותית בכל פרמטר ארגוני וכלכלי שהציב לעצמו", כתב קוטלר לעובדות ועובדי הבנק.

בתקופה האחרונה קוטלר קיבל החלטה שלא לחדש את הקדנציה ולחפש אתגר ניהולי חדש וזאת לאחר שהרגיש שמימש את השינויים שתכנן בבנק ולאחר התלבטויות עם המשפחה. לדברי מקורביו, אין לו כרגע תפקיד חדש ועזיבתו נחשבת למפתיעה. קוטלר עוזב את הבנק בתום קדנציה של חמש שנים ומשאיר את הבנק במצב פיננסי מצוין עם תרבות ארגונית שהשתנתה לטובה לאחר הגעתו.

"יש בבנק יכולות מקצועיות וניהוליות גבוהות שיאפשרו את הצלחתו גם בשנים הבאות. הנחנו תשתית אסטרטגית רחבה הכוללת אסטרטגיה סדורה שתוביל את הבנק עד לשנת 2026 ולאחריו עם תכנית שינוי ברורה להמשך הצלחתו", הוסיף קוטלר.

בנק הפועלים, צילום: יהושע יוסף

עם החלטתו לצאת לדרך חדשה, מסכם קוטלר למעלה מ-40 שנה בעולם הפיננסים והבנקאות, ומתוכם כ-20 שנים כמנכ"ל. במהלך הקריירה הארוכה שלו שימש קוטלר כמנכ"ל חברת ויזה כאל, בנק אגוד, פריזמה וישראכרט.

בתקופת כהונתנו כמנכ"ל בנק הפועלים הוביל קוטלר את הבנק להישגים רבים ובהם צמיחה משמעותית והשבחת תיק האשראי, עלייה בשווי השוק של הבנק וחזרה לחלוקת דיווידנד שוטפת, לצד ניהול ההמשכיות העסקית של הבנק בתקופת משבר מגפת הקורונה, מלחמת חרבות ברזל ועוד אתגרים רבים נוספים.

יו"ר בנק הפועלים, ראובן קרופיק הודה לקוטלר על פועלו ואמר כי: "תחת הנהגתו של דב, בנק הפועלים הפגין ביצועים יוצאי דופן, והווה עוגן כלכלי למשק הישראלי, כל זאת בקדנציה מרובת אתגרים. בצד הצמיחה העסקית דב השכיל לשמור על איזון נכון בין ההישג הנדרש העכשווי לבין תשומות המתחייבות מבניית יסודות של בנק עתידי, מתקדם ויציב. דירקטוריון הבנק, ואני באופן אישי, מודים לדב על שיח פתוח ובונה, על שמירת מסגרת של ממשל תאגידי מתחדש, ושיתוף פעולה פורה ומכיל בכל תחום. כולנו מאחלים לדב את מרב ההצלחה האפשרית בהמשך דרכו הניהולית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר