אמאזון מכה את התחזיות ומציגה צמיחה מרשימה - אך ברבעון הבא צפויה דווקא ירידה בהכנסות

ממוצע תחזיות האנליסטים עמד על 83 סנט, אך החברה, מחלוצות המסחר באינטרנט, הפתיעה ורשמה רווח למניה של 98 סנט • בעקבות כך, במסחר המאוחר מזנקת המניה ביותר מ-5% • על אף הנתונים המעולים, בהמשך שנת 2024 היא צופה הכנסות פחותות מצפי מנתחי ניירות הערך

הציגה שורת הכנסות מרשימה. אמאזון

תאגיד המסחר האלקטרוני ושירותי הענן אמאזון פרסם אמש (שלישי) בתום המסחר בבורסות בארה״ב את הדו״חות הכלכליים לרבעון הראשון של 2024.

החברה בבעלות ג׳ף בזוס הצליחה להכות את תחזיות האנליסטים ולהציג שורת הכנסות מרשימה בשווי של 143 מיליארד דולרים (צמיחה של יותר מ-12% מהתקופה המקבילה), ורשמה רווח למניה של 96 סנטים לעומת הצפי, שעמד על 83 סנט. ההכנסות מפרסום הן אלה שהצליחו להפתיע.

"אמאזון השיקה טכנולוגיית קניה מתקדמת, ללא קופאים, בשם "אמאזון גו (ארכיון)

תחזיות האנליסטים חזו כי החברה תציג בסיומו של הרבעון הראשון רווח של כ-142 מיליארד דולרים ובעקבות כך מזנקת מניית החברה במסחר המאוחר ביותר מ-5%. עם פרסום הדוחות, מנכ"ל אמזון אנדי ג'סי, אמר כי "המאמצים שלנו בתחום הפרסום ממשיכים להפיק תועלת מהצמיחה של עסקי החנויות והפריים וידאו".

מנכ"ל אמאזון, אנדי ג'סי (ארכיון), צילום: רויטרס

על אף הנתונים המרשימים של החברה, התחזית לרבעון הבא שפרסמה בדו״חות צופים דווקא ירידה בהכנסות החברה בהמשך שנת 2024. נכון לעכשיו, ובניגוד למהלכים שביצעו מתחרותיה של אמאזון, לתאגיד של בזוס אין כוונה לחלק דיבידנדים על אף נתוניה המרשימים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר