מה נשתנה הלילה הזה? סל הקניות לפסח מתייקר

החג כבר ממש כאן - וסל הקניות התייקר ב־4% מאשתקד • הסל הזול ביותר: רמי לוי • היקרה ביותר מבין רשתות הדיסקאונט הגדולות: שופרסל דיל • בין המוצרים שעלו: יין, בשר וחומרי ניקוי • רמי לוי: "יש השנה לצרכנים גיוון רחב על המדף"

עגלת קניות בסופר. צילום: יהושע יוסף

נא להתכונן בהתאם: חג הפסח ייערך השנה בצל המלחמה ועל רקע העלאות מחירים רבות, כך שהבחירה היכן לקנות את המצרכים לחג היא חשובה ויכולה לחסוך לכם לא מעט כסף.

מבדיקה שערכו משרד הכלכלה והתעשייה והמועצה הישראלית לצרכנות, עולה כי המחיר הממוצע של הסל עלה ב־4% ביחס למחיר הממוצע אשתקד, כלומר - פער של 123 שקלים.

הבדיקה מתייחסת ל־155 מוצרים ב־44 רשתות שלהן פריסה ארצית, כולל אתרי אינטרנט. נתונים אלה מתבססים על מחירים שעובדו לאחר שנתקבלו מאתר "פרייסז".

הבדיקה נערכה ב־2 באפריל, וממנה עולה כי הרשת הזולה ביותר היא רמי לוי, בעוד היקרה ביותר היא am:pm, וביניהן יש פער של 32% במחיר - 929 שקלים. המחיר הנמוך ביותר, זה של רשת רמי לוי, היה 2,923 שקלים - לעומת 3,851 שקלים ברשת am:pm.

סניף רמי לוי, צילום: יח"צ

בין הרשתות שנמצאות מתחת למחיר הסל הממוצע, 3,249 שקלים, נמצא את ויקטורי במקום השני, עם סל במחיר 2,981 שקלים. יוחננוף ממוקמת במקום השלישי, עם סל של 2,990 שקלים. לאחר מכן: רמי לוי אונליין, עם סל של 3,002 שקלים, קרפור היפר - 3,017 שקלים, חצי חינם - 3,020 שקלים, חצי חינם אונליין - 3,018 שקלים, מחסני השוק - 3,048 שקלים וקרפור מרקט עם סל של 3,082 שקלים.

ברשת שופרסל דיל הסלים יקרים, יותר ועומדים על 3,151 שקלים.

כמו כן, "ישראל היום" בדק לקראת החג באמצעות "פרייסז" את מחיריהם של 143 מוצרים זהים בשבע רשתות הדיסקאונט הגדולות.

צילום: יהושע יוסף (ארכיון) // סניף של שופרסל דיל., צילום: יהושע יוסף

מהבדיקה עולה כי הסל ברשת רמי לוי ירד ב־0.65% לעומת השנה שעברה, במחסני השוק היתה ירידה של 1.85%, בוויקטורי - של 0.77%, ובשופרסל דיל - של 0.54%.

ביוחננוף היתה עלייה מזערית של 0.17%, ובחצי חינם - של 0.59%. יש להעריך שהסל לא התייקר בצורה משמעותית ברשתות הדיסקאונט, בשל התחרות לקראת החג ובשל מבצעי החג.

מה התייקר? אם בוחנים את המוצרים ברשתות השונות, ניתן למצוא מוצרים רבים שהתייקרו על רקע עליות המחירים האחרונות. למשל, ברמי לוי, מחיר יין אדום מתוק לקידוש "היובל ישן נושן" עלה ב־25.42%. בשנה שעברה אותו היין עלה 11.8 שקלים במבצע, במקום 18.9 שקלים, ואילו השנה מחירו במבצע עומד על 14.8 שקלים.

שעועית לבנה יבשה של סוגת עלתה ב־30.3%. בשנה שעברה היא נמכרה במבצע ב־9.9 שקלים (במקום 12.9 שקלים). שישיית מים מינרליים התייקרה מ־12.3 שקלים ל־14.3 - עלייה של 16.26%. שוקו יטבתה התייקר מ־9.9 שקלים ל־10.9 שקלים - עלייה של 10.1%. מחיר חזה עוף טרי עלה ב־16.67% - 35 שקלים לקילו השנה במבצע, לעומת 30 שקלים אשתקד.

ביוחננוף, חליטת צמחים פומפדור התייקרה ב־10.09% - מ־10.9 שקלים במבצע ל־12 במבצע. ממרח תמרים של קליית גת עלה מ־4.9 שקלים ל־5.9 שקלים - עלייה של 20.41%. מחיר זיתי חרוזית של בית השיטה עלה מ־10.3 שקלים ל־12.9 שקלים - עלייה של 25.24%. תרסיס שמן קנולה עץ הזית התייקר ב־19.2% - ממבצע של 12.5 שקלים (במקום 19.9 שקלים אשתקד) למבצע של 14.9 שקלים השנה.

במחסני השוק חלה עלייה של 7.68% בגלידת בן אנד ג'ריס - ממחיר מבצע של 16.67 שקלים ל־17.95 שקלים. מחיר מעדן פרי של סן דלפור עלה מ־13.27 שקלים במבצע ל־16.8 שקלים במבצע - עלייה של 26.6%.

מחיר סוכר דמררה של סוגת עלה מ־10 שקלים במבצע ל־12.5 שקלים במבצע - עלייה של 25%. מחיר שוקולד עלית עלה מ־3.6 שקלים במבצע ל־4.9 שקלים - עלייה של 36.11%.

בוויקטורי, מחיר אקונומיקה בריח לימון סנו ז'אוול ארבעה ליטרים עלה מ־13.33 שקלים במבצע ל־15.9 שקלים במבצע - עלייה של 19.28%. חזה עוף טרי התייקר ב־16.67% - ממבצע של 30 שקלים למבצע של 35 שקלים.

קניות בסופר (אילוסטרציה), צילום: אורן בן חקון

בשופרסל דיל, מחיר מיץ רימונים 100% סחוט טבעי פרימור ליטר אחד עלה ב־15.91% - מ־22 שקלים ל־25.5 שקלים. מחיר קונפיטורת דובדבנים יד מרדכי 340 גרם עלה ב־21.21% - מ־9.9 שקלים ל־12 שקלים במבצע. עגבניות מרוסקות יכין 240 גרם התייקרו מ־5.5 שקלים במבצע ל־6.6 שקלים - עלייה של 20%.

"באים לקראת הלקוחות"

רמי לוי התייחס למחירי הסלים השנה, ואמר: "הסל השנה דומה לזה של השנה שעברה, ולעיתים אף זול ממנו. אם יש שינויים במוצרים עצמם, זה בגלל המבצעים שהשתנו.

"יכול להיות שהסל יכול לרדת עוד קצת, בהתאם למבצעים המעמיקים שנערכים בהתאם להיצע ולביקוש, למשל בתחום הפירות והירקות. אם הצרכנים יקנו חכם בפסח - הם יכולים לחסוך עשרות אחוזים. יש גיוון רחב על המדף, ולא צריך לקנות כל מוצר או מותג שרגילים אליו. הצרכנים צריכים להבין שהכוח בידיים שלהם".

רמי לוי, צילום: אריק סולטן

לשאלה מה יקרה למחירי המוצרים לאחר תום מבצעי הפסח, ענה לוי: "יש מוצרים שהם שונים בחג כי הם כשרים לפסח. אנחנו תמיד באים לקראת הלקוחות, ועושים מבצעים יותר מעמיקים כדי לאפשר להם לגמור את החג בכבוד.

"המבצעים תמיד מוגבלים בזמן על פי החוק, וזה אומר שלאחר תקופה הם ייגמרו - אבל יהיו מבצעים גם אחרי חג הפסח", הוא מסכם את הדברים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר