בצל המלחמה והצורך בטכנולוגיות ביטחוניות - רפאל מסכמת את שנת 2023 עם רווח של כ-0.6 מיליארד שקלים

הרווח הנקי של החברה עלה ב-17% בשנה האחרונה, וחלה עלייה של 21% בהיקף המכירות • היא ממשיכה בפיתוח מערכות ביטחוניות מתקדמות לרבות ניסויים במערכות ליירוט איומים אוויריים, ושכלול מערכת "מעיל רוח" המגנה על טנקים • כמעסיקה הגדולה בצפון - צפויה רפאל לגייס עוד 2,000 עובדים מהצפון לשורותיה

סדרת אימונים וניסויים במערכת ההגנה המתקדמת 'קלע דוד' // אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

שעתה של "רפאל": החברה מפרסמת היום (רביעי) את תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, כפי שאושרו בישיבת הדירקטוריון שלה. על -פי ממצאי הדו"ח הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-588 מיליון שקלים, זוהי עליה של 17% לעומת הרווח הנקי ב- 2022.

החברה מדווחת על צבר הזמנות חסר תקדים בהיקף של 52,416 מיליון שקלים, עלייה של 47% לעומת הצבר בשנת 2022 (35,636 מיליארד שקל). עוד דווח על עלייה של 21% בהיקף מכירות החברה שהסתכמו ב-14,043 מיליון שקלים, לעומת 11,586 מיליון שקלים בשנת 2022.

ניסוי לשיגור המיירט "קלע חד", צילום: חברת רפאל

בהודעת החברה נכתב כי לצד הפעילות האינטנסיבית במלחמת חרבות הברזל, רפאל רשמה בשנת 2023 הישגים בשדה הפיתוח וביצעה ניסויים חדשניים. בחודש יוני האחרון חשפה החברה את הטיל המיירט "קלע חד" (Sky Sonic) הפיתוח הייעודי נגד טילים היפרסונים הראשון מסוגו בעולם. לצד זאת, המשיכה רפאל לערוך ניסויים מתקדמים למערכותיה והשלימה, בשיתוף עם מנהלת חומה במפא"ת של משרד הביטחון, סדרת ניסויים מתקדמים במערכת "קלע דוד". לקראת סוף 2023 היא קיימה ניסוי מורכב בתצורה החדשה של מערכת הספיידר AIO שיירט כטב"ם במתאר מאתגר.

רשמו הישגים בתחום הפיתוח וביצעו ניסויים חדישים, צילום: חברת רפאל

כמו כן, רפאל ממשיכה בפיתוח המתקדם של מערכת "מגן-אור"- מערכת לייזר רבת-עוצמה ליירוט איומים אוויריים. פיתוח המערכת מהווה פריצת דרך טכנולוגית בקנה מידה בינלאומי, והיא תצטרף למערכות נוספות של רפאל .

בתחום היבשה קיימה החברה יחד עם משרד ההגנה של בריטניה סדרת ניסויים חיים במערכת "מעיל רוח" לקראת התאמת המערכת לטנק הצ'אלנג'ר העתידי. מערכת "מעיל רוח", מערכת ההגנה האקטיבית המבצעית היחידה בעולם השלימה אינטגרציה על גבי 16 פלטפורמות שונות בעולם, ובראש ובראשונה מגנה על לוחמי צה"ל בהצלחה רבה בתמרון הקרקעי בעזה.

מערכת "מעיל רוח" להגנה על טנקים // חברת רפאל

חברת רפאל היא המעסיק הגדול ביותר בצפון הארץ ולה כ-8,500 עובדים באופן ישיר וכ-20 אלף בתי אב נוספים באופן עקיף. זאת ועוד, לרפאל רכש שנתי בהיקף של כ-4 מיליארד שקלים מקבלני משנה, רובם בצפון הארץ. בשנת 2024 מתעתדת רפאל לגייס כ-2,000 עובדים נוספים. מאז הפיכתה לחברה עסקית העבירה רפאל למדינה דיבידנדים בסך יותר מ- 2.5 מיליארד שקלים.

יו"ר רפאל, יובל שטיימניץ, צילום: דוברות רפאל

יו"ר רפאל, ד"ר יובל שטייניץ: "אנו מסכמים את שנת 2023 כשנת שיא בפעילות המקצועית והעסקית. רפאל שמה בחזונה בראש סדר העדיפויות שלנו להיות נדבך משמעותי בביטחון מדינת ישראל, ושנה זו הביאה הלכה למעשה את האסטרטגיה לכדי מימוש עם פריצות דרך מבצעיות טכנולוגיות מתקדמות ביותר. עוד לפני מלחמת חרבות הברזל, שאת השפעותיה על דוחות החברה נראה בעיקר בשנת 2024, מימשה רפאל הזדמנויות חשובות במדינות שונות בעולם עם עסקאות ענק כגון המכירה ההיסטורית של "קלע דוד" לפינלנד, עסקת מכירת טילי הספייק ליוון, ועוד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר