חוק "המדבקות השחורות" וקריאה לחרם על ענקיות: המאבק של ברקת

ענקית חברת המזון לא עמדה בהתחייבותה להוריד את מחירי מוצריה למחיר שקדם ל-7 באוקטובר ונכנסה לרשימה השחורה של משרד הכלכלה • מ"שטראוס" נמסר: "צר לנו כי שר הכלכלה סירב להיפגש בכדי לשמוע את הנתונים האמיתיים" • השר ברקת מקדם חוק שיחייב להדביק על כל מוצר שמחירו יעלה, מדבקה שחורה

שר הכלכלה ניר ברקת. צילום: תקשורת שר הכלכלה

לשכת שר הכלכלה ניר ברקת הודיעה היום (חמישי) כי חברת ״שטראוס״ עברה לרשימה השחורה של חברות שהעלו מחירים בזמן המלחמה, לאחר שלא עמדה בהתחייבותה להוריד את מחירי מוצריה למחיר שקדם ל-7 באוקטובר.

חיים צח לע"מ

"אנו מאוכזבים מההתנהלות של שטראוס וקוראים לציבור הישראלי לקנות חכם", נמסר ממשרד הכלכלה. 

מחברת "שטראוס" נמסר: ״כחברה ישראלית ציבורית "שטראוס" פועלת בשקיפות מרבית ותוך מחויבות כלפי הצרכנים לשמירה על רמת מחירים הוגנת ותחרותית.

מוצרי שטראוס בסופר., צילום: רפאל בן ארי

"שטראוס" פועלת על פי הסיכומים עם משרד הכלכלה, מעניקה הנחות לקמעונאים בהיקפים רחבים יותר מאלו שסוכמו ואשר מכוחם נכללה ברשימה הלבנה מלכתחילה. למעשה, לצד המבצעים, סל המוצרים של החברה לקמעונאים כיום משקף מחיר נמוך יותר מאז ה-7 באוקטובר.

מוצר נוסף בסכנת התייקרות. מילקי מבית שטראוס, צילום: אורן בן חקון

גם בימים אלו נמצאת החברה בשורה של מבצעים במוצרים השונים, אשר הורחבו לקראת החגים ואין בכוונתה לעלות מחירים בעת הזו. צר לנו כי שר הכלכלה סירב להיפגש עם חברת שטראוס בכדי לשמוע את הנתונים האמיתיים".

בתוך כך, שר הכלכלה ניר ברקת הציג את ״חוק המדבקה השחורה״: על כל מוצר שמחירו עלה במלחמה תודבק מדבקה שחורה. לפי ההצעה של השר, החוק החדש על כל מוצר שמחירו יעלה תודבק מדבקה שחורה כדי שהציבור יוכל לזהות מי העלה מחירים בשעת מלחמה.

שר הכלכלה ניר ברקת: ״החוק החדש יחייב להדביק מדבקות שחורות על מוצרים שמחירם עלה בשעת מלחמה. החברות ברשימה השחורה פוגעות בציבור הישראלי בשעה קשה של מלחמה, שכל העם פועל בסולידריות ורק החברות הללו מנותקות". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר