"בדרך לשבור שיאים": הביטקוין ממשיך לזנק

המטבע הדיגיטלי חצה את רף ה-60,000 דולר בפעם הראשונה מזה יותר משנתיים • רן (גולדי) גולדשטיין, סמנכ"ל תשלומים ביוניקורן הבלוקצ'יין פיירבלוקס: "נראה שהשוק מאמין שאנו בדרך לשיא חדש במחיר בחצי השנה עד השנה הקרובה"

ממשיך לדהור, הביטקוין. צילום: Getty Images

הביטקוין ממשיך לדהור קדימה על כנפי תעודות הסל המחקות שהונפקו לאחרונה בארה״ב המאפשרות לכל משקיע, קטן ככל שיהיה, לקבל בקלות חשיפה למטבע.

הביטקוין חצה היום (רביעי) את רף ה-60,000 דולר בפעם הראשונה מזה יותר משנתיים, על רקע עלייה בביקושים למטבע הדיגיטלי הפופולרי ביותר וזרימה מוגברת של כספי משקיעים אל קרנות סל חדשות העוקבות אחרי ערכו. הקרנות משכו אליהן יותר משישה מיליארד דולר מאז החלו להיסחר ב-11 בינואר. המטבע הקריפטוגרפי הנפוץ ביותר זינק ביותר מ-40% רק השנה. בנובמבר 2021 שער ביטקוין הגיע לשיא כל הזמנים ונסחר תמורת 69,000 דולר.

זינק ביותר מ-40% רק השנה, הביטקוין, צילום: AFP

רן (גולדי) גולדשטיין, סמנכ"ל תשלומים ביוניקורן הבלוקצ'יין פיירבלוקס שפיתח פלטפורמה ייחודית ומאובטחת לניהול נכסים דיגיטליים על גבי הבלוקצ'יין, אמר ל"ישראל היום": "העלייה נובעת, על פי הסנטימנט בשוק, מאירוע ה״חצייה״ אשר ייקרה באפריל, בו יצומצם ההיצע החדש של המטבע בחצי. מדובר באירוע שקורה אחת לארבע שנים ויוצר לחץ אדיר על המחיר, מה שגרם עד כה ב-100% מהמקרים לעליה דרסטית (וירידה לא קטנה בכלל לאחר מכן)".

עוד הוסיף: "האם אנחנו בדרך לשחזור ההיסטוריה שקרתה כבר מספר פעמים? כנראה שכן, האם זה וודאי? אין לדעת. בהסתכלות על לקוחותינו, נראה שהפעילות שלהם צומחת בעשרות אחוזים ברבעון האחרון, והיד עוד נטויה. צריך לזכור, אף נכס לא נע למעלה בצורה מתמדת, וגם ביטקוין עוד ייראה כנראה ירידות ועליות, אבל על פי הסנטימנט, נראה שהשוק מאמין שאנו בדרך לשיא חדש במחיר בחצי השנה עד השנה הקרובה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר