דרמה בענף ההייטק: גיל שוויד פורש מתפקיד המנכ"ל בצ'ק פוינט אחרי 30 שנה

מייסד ענקית אבטחת המידע הישראלית הודיע כי במקום זאת יעבור לשמש יו"ר פעיל של החברה

גיל שוויד. צילום: גדעון מרקוביץ'

גיל שוויד, מייסד ענקית אבטחת המידע הישראלית צ'ק פוינט, הודיע על פרישה מתפקיד מנכ"ל החברה לאחר 30 שנה. 

שוויד הקים את חברת צ'ק פוינט בשנת 1993 יחד עם שלמה קרמר ועם מריוס נכט. מאז שימש שוויד כמנכ"ל החברה, עד לשנת 2001 שימש גם כנשיא החברה ועד 2015 כיושב ראש.

"אני מרגיש שזה הזמן הנכון עבורי להתמקד בקפיצה הבאה של צ'ק פוינט לשלב הבא", אמר שוויד בהודעת הפרישה. אני מתכוון לעבור לתפקיד יושב ראש פעיל של החברה, בו אוכל להתמקד בעתיד של צ'ק פוינט ושל תעשיית הסייבר בכללותה. אנחנו מתניעים תהליך מציאת מחליף לתפקיד המנכ"ל, ולאחר שהוא יושלם אני אעבור לתפקיד היו"ר הפעיל". 

החברה עוסקת בפיתוח תוכנה לאבטחת מידע, אבטחת רשתות ומחשבים, מכשירים ניידים וענן וידועה בעיקר בפיתוח תוכנות חומת אש, VPN ואבטחה מתקדמת בפני איומי סייבר.

"ב-2023 צ'ק פוינט ציינה 30 שנים להיווסדה, בהן הצלחנו לייצר צמיחה, והשנה הגענו לשיא בכמעט כל פרמטר. יש לנו פלטפורמת הגנה חזקה באופן יוצא דופן, צוות חזק במיוחד מסביב לעולם וביצועים מוכחים". 

"סיימנו את השנה עם רבעון חזק, עם 14% צמיחה ברווח למניה לכל השנה – הגבוה ביותר מזה יותר מעשור", אמר שוויד בהודעת הפרישה שלו. "שיעור הרווחיות התפעולית הוא 45%, מבין הגבוהים ביותר של חברות ציבוריות. פלטפורמת ההגנה שלנו – Infinity - מתוגברת על ידי בינה מלאכותית ומועברת על גבי הענן, וממשיכה להתקבל אצל עוד ועוד לקוחות, מה שדחף את הצמיחה במכירות. ארגון המחקר והפיתוח שלנו ממשיך לייצר את רמות ההגנה הגבוהות ביותר ויוצר חדשנות של טכנולוגיות בינה מלאכותית. וארגון המכירות שלנו הצליח לייצר תפנית בפעילות מול לקוחות, מה שייצר צמיחה דו ספרתית בעסקאות חדשות ברבעון
הרביעי".

עוד הוסיף: "אני נרגש להיכנס לשנת 2024 עם תחזית טכנולוגית מצויינת, וצוות גלובלי מלא באנרגיה לייצר את העתיד הבטוח והחיובי ביותר עבור לקוחותינו".

על פי הערכות מהשנים האחרונות, החברה מעסיקה כ-6,000 עובדים ביותר מ-70 מדינות ברחבי העולם. משרדיה הראשיים נמצאים בתל אביב ובסן קרלוס. לחברה מרכזי פיתוח נוספים בארה"ב, בשוודיה ובבלארוס.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר