תכנית הקיצוצים והגזרות של משרד האוצר בעקבות המלחמה: נתניהו מתנגד לכל העלאות המסים

במטרה להתמודד עם השלכות מלחמת חרבות ברזל, דנו נתניהו ובכירי האוצר בנושא תקציב הממשלה ל-2024 • רוה"מ מנתגד בתוקף להעלאת מע"מ באחוז אחד בשנת 2025 כפי שמציע האוצר, ולצד זאת הוא אישר קיצוץ רוחבי בתקציבים של משרדי הממשלה ונתן אור ירוק לקיצוץ של 2.5 מיליארד בכספים הקואליציוניים

נתניהו בהצבעת התקציב (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

ישיבת ראש הממשלה ובכירי האוצר בנושא תקציב הממשלה ל-2024 הסתיימה. בישיבה נידונה תכנית הקיצוצים והעלאות המסים של משרד האוצר במטרה להתמודד עם השלכות מלחמת חרבות ברזל.

עימות בדיון על חוק התקציב; ח"כ לזימי: הממשלה ממשיכה במסע הבזבוז חסר האחריות

ל"ישראל היום" נודע כי ראש הממשלה מנתגד בתוקף להעלאת מע"מ באחוז אחד בשנת 2025 כפי שמציע האוצר, ובאופן כללי, נתניהו מתנגד לכל העלאות המסים. בנוגע לביטול נקודות זיכוי להורים לילדים בגילאי 0-3 ונקודות לזוגות צעירים, הוחלט  כי הנושא יעלה לדיון נוסף.

במסגרת הדיון, ראש הממשלה אישר קיצוץ רוחבי בתקציבים של משרדי הממשלה בסך כולל 3.6 מיליארד (פלאט), כאשר כל שר יקבע מה הוא מקצץ במשרדו. זאת ועוד, ראש הממשלה נתן אור ירוק לקיצוץ של 2.5 מיליארד בכספים הקואליציוניים.

משרד האוצר, צילום: אורן בן חקון

עוד הוחלט להגדיל תקציבים בבריאות הנפש בכמה מיליארדים, וכן בחינוך, שם יוגדל תקציב החינוך לאוכלוסיית המפונים - בהיקף כולל של מיליארדי שקלים. דיון המשך יתקיים בימים הקרובים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר