פרי לעשירים בלבד: מדוע מחירי התותים כל כך יקרים?

אדום עולה, והרבה: בחלק מהירקניות המחיר לקילו מגיע עד 120 שקלים • בענף מסבירים: "ענף התות נפגע מאוד בגלל התזמון של האסון בדרום. בדיוק בתקופה שבה הכי צריך את העובדים בענף פרצה המלחמה"

יעלה לכם ביוקר. צילום: לירון אלמוג

כמו בכל שנה, גם בעת הזו רבים מחכים לתחילת עונת התותים כדי ליהנות מהפרי המתוק והכל כך אהוב. עם זאת, מי שירצה לרכוש תותים כעת ימצא שמחיריהם גבוהים עד כדי תדהמה, מה שהופך את העסק לבלתי אפשרי עבור רבים.

כך למשל, בירקניות השונות ניתן למצוא אריזות במחיר של כ־29.9 שקלים למארז של 250 גרם - כלומר, 120 שקלים לקילוגרם. בקניית כמה אריזות המחיר יורד בחלק מהמקומות, כך שהוא נע בין 90 ל־100 שקלים לקילוגרם. ברשת נוי השדה ניתן למצוא שתי אריזות ב־44.9 שקלים, ברשת כרמלה ניתן למצוא שתי אריזות ב־49.9 שקלים, בשוקיט ניתן למצוא אריזה ב־29.9 שקלים, ועוד.

על רקע זאת פורסם בשבוע שעבר פוסט בדף הפייסבוק של רמי לוי, ולפיו בינתיים לא נמכרים תותים בשל מחירם הגבוה. בפוסט נכתב כי "רשת רמי לוי מודיעה כי לא תמכור בסניפי הרשת תותים עד שהמחיר יירד. אין שום סיבה שתותים יעלו 120 שקלים לקילו".

יש לציין כי מאז פרסום הפוסט המחירים ירדו הן לרשתות והן בשל המבצעים. עם זאת, המחירים עדיין גבוהים. גורם בענף מעריך כי המחירים עשויים לרדת כבר לקראת סוף השבוע.

יש פחות עובדים, צילום: אסנת קרסננסקי

בשל המחירים הגבוהים גם בשופרסל לא מוצעות כעת אריזות של תות שדה, למעט סניפים מסוימים של שופרסל אקספרס. הצפי הוא שיחלו להציע אריזות של תותי שדה בסניפים החל מאמצע חודש דצמבר.

נוי הדס, בעלת רשת נוי השדה וחקלאית תותים שמגדלת 140 דונם של הפרי, מציינת: "ענף התות נפגע מאוד בגלל התזמון של האסון בדרום. בדיוק בתקופה שבה הכי צריך את העובדים בענף פרצה המלחמה, ובעקבותיה העובדים פשוט ברחו מהארץ והשדות נשארו ללא ידיים עובדות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר