האקזיט של דודו אוטמזגין: רשת קמעונאות המזון קשת טעמים רוכשת את רשת הפטיסרי בוטיק דודו אוטמזגין לפי שווי של כ-50 מיליון שקלים. במסגרת הרכישה קנתה קשת טעמים את השליטה בדודו אוטמזגין ותמזג אליה את פעילותה, תוך שמירה על המותג כמותג עצמאי. בכך לקשת טעמים תהיה 70% שליטה ברשת הפטיסרי ולאוטמזגין יהיו 30%. אוטמזגין ימשיך לכהן כשף קונדיטור של הרשת.
קשת טעמים, אשר הוקמה לפני עשרים שנה היא רשת אשר פתוחה בשבת ומספקת מבחר גדול של מוצרים מחו"ל ומישראל . קשת טעמים מפעילה 25 סניפים בפריסה ארצית ואתר אונליין. לרשת דודו אוטמזגין 18 סניפים בפריסה ארצית. את הרשת הקים אריאל לכט והיא מנוהלת על ידי דני גרינברג. הרשת מעסיקה כ-2,000 עובדים בישראל.
רשת הפטיסרי בוטיק דודו אוטמזגין הוקמה בשנת 1998 ופרוסה בכל הארץ והפכה לאחת מרשתות הקונדיטוריות האיכותיות והמובילות בישראל. דודו אוטמזגין, מנכ"ל ומייסד הרשת הנושאת את שמו, החל את דרכו בתחום כבר עם שחרורו מהצבא. את תחילת לימודיו כקונדיטור עשה בבית הספר לבישול "תדמור", ומשם עבר לפריז לבית הספר Ecole Lenôtre, Bellout conseil ובבית הספר Ferrandi.
דודו אוטמזגין התייחס לעיסקה ואמר ל"ישראל היום": "זה לגמרי אקזיט. אין מאושר ממני. זה לא היה בתכניות אבל כנראה שיש משהו חזק מאיתנו ועשינו מהלך יפה ומבריק עם האנשים הנכונים וזכינו. אני חושב שזה מבריק מהמקום שאנחנו יכולים להתפתח ואף להכפיל ולשלש את כמות הסניפים עם מפעלים מיוחדים לכל תחום. זה רק עושה יותר טוב וכמובן שאנחנו רוצים להתפתח לחול. את הסניף הראשון נפתח בניו יורק בשנה הקרובה".
קינן ממן, משנה למנכ"ל קשת טעמים הוסיף "קשת טעמים כרשת קמעונאית היא רשת סופרים שונה מהרשתות האחרות והיא בעצמה נחשבת למותג איכותי בעולמות הסופרים. היא מבודלת הן מבחינת המוצרים והן מבחינת חווית הקנייה. כשנכנסים לסופר שלנו, מדובר בחוויה אירופאית. המיזוג עם דודו אוטמזגין משתלב עם האסטרטגיה שלנו שלנו כי זה מותג עילית ישראלי, אחד הטובים בארץ אם לא הטוב שבהם בתחום הקונדיטוריה. ראינו עין בעין את החזון להתרחבות הרשת ולהתפתחות של רשת קשת טעמים. משם נוצר החיבור והסינרגיה. יש לנו כוונה להכפיל בשנים הקרובות את מספר הסניפים, כולל יציאה לחו"ל.
לשאלה אם יש סיכוי שמוצרי הפטיסרי ימכרו ברשת "קשת טעמים" ענה ממן "יש לנו תת רשת של מעדנות עירוניות בשם קולינריק, לשם יש יותר סיכוי שהמוצרים יכנסו. אנחנו רוצים שהמותג של דודו אוטמזגין ,יהיה מזוהה עם קשת טעמים. הוא אומן שכל עוגה שלו היא יצירת אומנות בפני עצמה והוא עושה את הדברים בצורה מושלמת. בנוסף, יש לו למעלה מחצי מיליון עוקבים באינסטגרם. אנחנו רוצים לפנות אותו על מנת שהוא ימשיך לעשות את הדברים שהוא עושה בצורה הכי טובה. הוא יתעסק בכל מה שקשור לתפעול של הרשת"
דודו אוטמזגין, אתה מציע עוגות פרימיום במחירים גבוהים. אנחנו נמצאים בתקופה של האטה, עד כמה זה משפיע?
"את ראית שאנשים הפסיקו לקנות לואי ויטון? זה אותו הדבר. אנשים לא ויתרו על התענוגות שלהם ופה מדובר בעוגה, לא בתיק של אלפי יורו. כשאנשים רואים עוגה טובה הם יקנו, זה לא יפיל את האנשים. בנוסף, אנשים ימשיכו לבלות וייסעו לחו"ל. את יודעת מה קורה בנתבג? אני לא ראיתי האטה במשק, אם אנשים לא מפסיקים לטוס ואן מקום חנייה בנתב"ג. גם אם אנשים מדברים על האטה, זה אולי לתקופה מסוימת, אבל זה לא ישאר. גם אם זה כמה חודשים שיש נגיעה קטנה בכנף, לאחר מכן אנשים ממשיכים הלאה וימשיכו בשיגרה . תמד יהיו בעיות וכל מיני השלכות מסוימות לכל מיני דברים, אבל אנשים לא יפסיקו את תענוגות החיים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו