עתירת התאחדות התעשיינים לבג"ץ: העליון הורה לעכב את מסירת המידע על נתוני הרווחיות למשרד הכלכלה

בית המשפט הוציא צו שמעכב את מסירת הנתונים לידי משרד הכלכלה ועתירת חברות המזון תועבר לדיון • מוקדם יותר עתרו חברות המזון נגד הדרישה של המפקח על המחירים במשרד הכלכלה למסור את נתוניהן • שר הכלכלה ניר ברקת: "החגיגה על גב הציבור נגמרה, אני נחוש להילחם במונופולים"

שר הכלכלה ניר ברקת בועידת כלכלה בשדרות. צילום: ללא

בג"ץ נעתר לבקשת התאחדות התעשיינים והורה לעכב את מסירת המידע על נתוני הרווחיות למשרד הכלכלה. מוקדם יותר היום (חמישי) עתרה התאחדות התעשיינים לבג"ץ בשמן של חברות המזון, בדרישה לבטל את בקשת מסירת המחירים שאותה הוציאו לפני כחודש במשרד הכלכלה.

שר הכלכלה, ניר ברקת, הגיב להחלטת הביניים בעניין ואמר כי ״המונופולים חוששים שהציבור יגלה מי עושק אותו. אני בטוח שגם שופטי בג״ץ, שמכירים את יוקר המחייה בישראל, לא יאפשרו להם להמשיך להסתיר את הסיבוב שהם עושים על הציבור".

לע"מ

ברקת הוסיף: "אנחנו פועלים למען שקיפות. במשך עשרות שנים סובל השוק הישראלי מכשלים עמוקים, מונופוליזם וחוסר תחרות. הצעדים שאני מוביל נגד המונופולים נועדו לתקן את השוק ולהכניס תחרות שתוריד מחירים".

"ניצלו כשלים עמוקים בשוק כדי לצבור רווחים מופרזים"

"העובדה שהמונופולים משקיעים מיליוני שקלים על עורכי דין והליכים משפטיים ומאיימים עליי שישקיעו מיליונים בקמפיין אישי נגדי - מעידה שהם בלחץ ושיש להם מה להסתיר," מסר ברקת. "אותי הם לא מפחידים. אני מודיע להם שהחגיגה על גב הציבור נגמרה. אני נחוש להילחם במונופולים שניצלו את הכשלים העמוקים בשוק כדי לצבור רווחים מופרזים על חשבון עם ישראל שנאנק תחת העול הכלכלי ויוקר מחייה מהקשים בעולם".

לסיכום אמר השר: "נמשיך להיאבק בכל הכלים שעומדים לרשותנו למען תיקון כשלי השוק ולמען תחרות אמיתית שתוזיל מחירים ותאפשר לעם ישראל להתקיים בכבוד בארצו״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר