שוב עליות מחירים: דיפלומט תעדכן את מחירי הקפה, העוגיות והטונה

לפי דיפלומט, העליות מגיעות לאחר התייקרות מצד ספקי החברה בחו"ל • בין מותגי החברה שיתייקרו - טונה סטארקיסט ועוגיות לוטוס • עליית מחירים זאת מגיעה אחרי העליות שעליהן הכריזו לפי כחודש שסטוביץ' ומרס

מוצרי חברת דיפלומט. צילום: GettyImages, יהושע יוסף

עוד מכה לכיס: דיפלומט הודיעה היום (חמישי) ללקוחותיה כי בעקבות עליות מחיר מצד ספקי החברה בחו"ל, היא תעלה את מחירי חלק ממוצרי הקפה, העוגיות והטונה אותם היא מפיצה ומשווקת. מחירי הקפה והעוגיות יעלו בשיעור ממוצע של 6.1%. מחירי מוצרי הטונה יעלו בשיעור ממוצע של 4%. בין מותגי החברה שיתייקרו - טונה סטארקיסט ועוגיות לוטוס.

חברת דיפלומט ציינה השבוע בדוחות הכספיים שלה כי "נוכח הערכת החברה כי חלק מספקיה מתכוון להמשיך בהעלאות המחירים במהלך השנה, החברה תיאלץ להעביר התייקרויות אלה ללקוחותיה. יש לציין כי לפי הדו"ח ההכנסות של החברה עלו, אך הרווח התפעולי והרווח הנקי ירדו.

טונה של סטארקיסט אותה משווקת דיפלומט, צילום: יהושע יוסף

ההכנסות של דיפלומט ברבעון הראשון של שנת 2023 הסתכמו בכ-791 מיליון שקל, בהשוואה לכ-672 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2022.

הרווח התפעולי ברבעון הראשון של שנת 2023 הסתכם בכ-28 מיליון שקל בהשוואה לכ-34 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2022. הרווח הנקי של קבוצת דיפלומט ברבעון הראשון של שנת 2023 הסתכם בכ-21 מיליון שקל בהשוואה לכ-28 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2022.

מוצרי חברת שסטוביץ במדפים, צילום: אורן בן חקון

עליית המחירים הנוכחית מתווספת לגל עליות המחירים בישראל. לפני כחודש הודיעה שסטוביץ' כי היא מעלה מחירים בשיעור של עד 15 אחוזים. כך למשל, בין השאר, מוצרי פומפדור יתייקרו ב־10 אחוזים, מוצרי ברילה ב־10 עד 15 אחוזים, מוצרי מאסטר שף בכ־6.4 עד 12.6 אחוזים. עלייה זו כוללת את חלק ממוצרי החברה ולא כוללת את מוצרי קולגייט.

גם חברת מרס, יבואנית מותגי השוקולד והממתקים, הודיעה על עליית מחירים. מרס היא יבואנית סניקרס, m&m's, טוויקס, באונטי, מלטיזרס ומארס. בנוסף היא מייבאת את המסטיקים: אורביט, מסטיק פייב, סקיטלס, מסטיק איירוובס ומסטיק הובה בובה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר