"מחירי המכוניות המשומשות במגמת ירידה - אל תקנו סתם"

אחד שיודע: סמנכ"ל הרכב של קבוצת לוי יצחק, מי־רון לוי, התארח בפודקאסט "ערך מוסף" וסיפק תובנות • מחירי כלי רכב חדשים? "לצערי, המחירים רק עולים ועולים"

 

מי שניסה למכור או לקנות רכב יד שנייה בתקופת הקורונה בוודאי זוכר את העלייה החדה בביקושים לרכבים אלה. בעקבות מחסור בצ'יפים המשמשים לייצור המכוניות וסגירת המפעלים נוצר מחסור במלאי של מכוניות חדשות, מה שהקפיץ את המחירים של כלי הרכב המשומשים.

סמנכ"ל הרכב של קבוצת לוי יצחק, מי־רון לוי, אורח "ערך מוסף", הפודקאסט הכלכלי של "ישראל היום", מספר שהתקופה הזאת מאחורינו מזמן, והביקושים לרכבי יד שנייה הולכים ויורדים.

"מי שצריך היום רכב יד שנייה יקנה רק אם הוא ממש צריך, כי המחירים במגמת ירידה. אני מעריך שתהיה ירידה גם בחודשים הקרובים, אני לא יודע בדיוק של כמה".

21 אלף מכוניות נמסרו באוגוסט // צילום: יהושע יוסף // 21 אלף מכוניות נמסרו באוגוסט, צילום: יהושע יוסף

לוי מדגיש: "אם מישהו זקוק לרכב, חייבים לקחת את הרכב למכון בדיקה, לא להסתמך על הבטחות. נכון, זה עולה כמה שקלים, אבל הרכב הוא המוצר השני היקר ביותר אחרי הדירה, וכשהולכים להוציא סדר גודל של כמה עשרות אלפי שקלים, חשוב לדעת שקונים מוצר איכותי ולא חתול בשק".

באשר לדגמים שחוו את העלאות המחירים החדות ביותר בשנה האחרונה הוא מציין רכבים מקטגוריות המיני והסופר־מיני המותאמים לסביבה עירונית, ובהם קיה פיקנטו, יונדאי i10 ו־i20 ושברולט ספארק.

לעומת זאת, לדבריו, רכבי יוקרה חוו ירידות מחירים חדות בשנה האחרונה - למשל, אאודי A8, ב.מ.וו סדרה 7 ומרצדס. "אנחנו רואים עצירה כמעט מוחלטת בביקושים", הוא אומר.

זינוק בחשמליות

"אנחנו רואים התעוררות בקטגוריית רכבים חשמליים. הצרכן הישראלי הבין שלהסתדר עם רכב חשמלי זה בסדר, ולא צריך לחפש כל דקה איפה להטעין אותו. לאט־לאט נכנסו פה הרבה מאוד דגמים חשמליים, במיוחד מסין. אם אנחנו בוחנים את 2022, פלח השוק של הרכב החשמלי בישראל היה בסדר גודל של 3%".

לוי לא אופטימי בנוגע למחירים שלכלי רכב חדשים ומאמין כי ימשיכו לעלות בתקופה הקרובה: "כל חודש אנחנו מקבלים מחירונים חדשים, ולצערי אני רואה שיש כל הזמן העלאות מחירים. לדעתי מתי שהוא זה ייעצר. מחירי רכבים חדשים רק עולים ועולים".

האזינו ל"ערך מוסף" בספוטיפיי, בגוגל או בכל מקום שבו אתם מאזינים לפודקאסטים שלכם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר