אוויר לנשימה: מחיר הדלק צפוי לרדת

ההנחה על מס הדלק תופחת ב-10 אגורות לליטר • המחיר הסופי לצרכן יתפרסם מחר וההערכה היא כי מדובר בהוזלה משמעותית • סמוטריץ': "יוקר המחיה הוא אחד היעדים המרכזיים שלנו במשרד האוצר"

עלייה נוספת על הדלק באפריל?, צילום: GettyImages

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פרסם הערב (רביעי) להערות הציבור צווים המפחיתים את מס הבלו ומס הקנייה המוטלים על הבנזין. על פי התוכנית, במהלך חודש אפריל יחול על בנזין מס קנייה ומס בלו בשיעור נמוך מזה שהיה בחודש מרץ ב-10 אגורות לליטר בנזין.

המשמעות היא כי ההנחה על מס הדלק העומדת היום על 46 אג' לליטר תוגדל ל-56 אג' לליטר לחודש אחד בלבד. המחיר הסופי לצרכן יתפרסם מחר (חמישי) על ידי משרד האנרגיה והוא תלוי כמובן גם במחיר הנפט העולמי ושער הדולר. ניתן לשער כי המחיר הסופי לצרכן העומד כיום 6.81 אג' לליטר יופחת החל מ-1 באפריל.

משאבה בתחנת דלק (ארכיון), צילום: לירון מולדובן

מאז אפריל 2022, על רקע העלייה במחירי הדלק, חלות ברציפות הוראות שעה המפחיתות את מס הקניה ומס הבלו החלים על בנזין. כיום חלה הוראת שעה המפחיתה כ-13 אגורות לליטר מהמס על בנזין אשר עתידה לפקוע בסוף 2023, והוראת שעה נוספת המפחיתה כ-33 אגורות לליטר מהמס על בנזין אשר עתידה לפקוע בסוף מרץ 2023.

על מנת למתן את העלייה הצפויה במחיר הבנזין מוצע כעת כי במהלך חודש אפריל 2023 תחול הפחתה של כ-43 אגורות לליטר במס בנוסף להפחתה של 13 אגורות שתוסיף לעמוד בתוקף עד סוף השנה. כך שבסך הכל מחירו של ליטר בנזין לצרכן בחודש אפריל יהיה נמוך בכ-56 אגורות ממחירו ללא הפחתות.

סמוטריץ', צילום: אבשלום ששוני / פלאש90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "מייד עם כניסתי לתפקיד, הצבתי את המאבק ביוקר המחיה כאחד מהיעדים המרכזיים שלנו במשרד האוצר. הפחתת המס היא צעד אחד מתוך צעדים רבים נוספים שנקטתי ואנקוט במאבק ביוקר המחיה. המאבק הזה משותף לכולנו והדבר היחיד שעומד לנגד עיני הוא אזרחי ישראל ורווחתם".

הצווים פתוחים להערות הציבור עד ליום חמישי, ה-30 במרץ, בשעה 12:00.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר