"ישנה את פני התיירות והמסחר בצפון": בהשקעה של 3 מיליארד ש' - פרויקט "עיר כנרת" יוצא לדרך

טבריה כפי שמעולם לא דמיינתם: התוכנית תכלול בין היתר 1,000 חדרים של בתי מלון, מסחר, בתי קולנוע, מרכז קונגרסים ועוד • עוד בתכנון: תיאטרון שיכלול 4,000 מקומות ישיבה • "המיזם הזה יגשר בין הפריפריה למרכז"

לא מפחדים להצהיר: "פרויקט 'עיר כנרת' ישנה את פני התיירות והמסחר בצפון". כך אומרים מיכי רצון, מי שעומד בראש חברת אבגד שהינה חברה ציבורית והמשקיעה הראשית בפרויקט, וזוהר עובד, ראש עיריית טבריה לשעבר, שהינו היזם, בעל הקרקע ומנכ"ל הפרויקט עיר כנרת. משרד האדריכלים שתכנן את הפרויקט הוא משרד רובננקו אדריכלים.

"זה לא עוד פרויקט או מרכז קניות, אלא עיר על כל המשתמע מכך. פרויקט זה יגשר בין הפריפריה למרכז ויעביר את המשקל מהמרכז לפריפריה. כמו כן, בעקבות מרכז הקונגרסים שיהיה אצלנו, כנסים רבים יגיעו לצפון", הם מוסיפים.

הפרויקט, אשר יוקם בהשקעה של כשלושה מיליארד שקלים, יכלול בין היתר 1,000 חדרים של בתי מלון, מסחר, בתי קולנוע, מרכז קונגרסים ועוד. המשקיעה הראשית בפרויקט היא חברת אבגד, ומימון נוסף יתבצע באמצעות המערכת הפיננסית. 

צילום: משה שי // על שפת ים כנרת. טבריה,

זוהר מצהיר, "זו תהיה עיר המוזיקה של ישראל. בפרויקט יוקם תיאטרון שיכלול 4,000 מקומות ישיבה, שזה שווה ערך לקיסריה. מעליו יהיה מלון שאפשר יהיה ללון בו אחרי ההופעה או להגיע לפסטיבל של יומיים או שלושה. מי שיהיה אחראי לתחום המוזיקה הוא יוני פיינגולד, אשר הקים את 'זאפה', וכל הזמן יהיו פסטיבלים ומופעים בינלאומיים. לפי הערכה, יהיו כ־200 הופעות בשנה".

"פרויקט ברמה לאומית"

הפרויקט ייצא לדרך בחודשים הקרובים. השלב הראשון יכלול את המסחר שגודלו 25,000 מ"ר. מדובר ב־50 דונם שיכללו חנויות, מרכז קונגרסים ל־3,000 איש, בית קולנוע, באולינג ומשחקיות לילדים. נוסף על כך, יהיה פוד קורט ייחודי שאין עדיין בישראל. שלב זה יוקם תוך שלוש שנים.

"אנחנו בוחנים להביא דגם של פוד קורט כמו באירופה. הרעיון הוא להביא משהו מתקדם יותר ולא כמו בקניונים בישראל. מדובר במגוון גדול וחדשני יותר. פרט לרשתות המוכרות בישראל, הרעיון הוא לתת ביטוי ליצרנים של אוכל ולשפים להציע את מרכולתם. מדינת ישראל הפכה להיות מעצמה קולינרית", מגלה זוהר.

רצון מגדיר את הפרויקט כמיזם ברמה לאומית. "מבחינתי זו הגשמה של ציונות כלכלית. הכנרת היא משאב טבע לאומי הכי חשוב במדינת ישראל, להוציא את ים המלח. אנחנו רוצים לקחת את המשאב הזה ולשים אותו במקום הראוי לו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר