עכשיו זה רשמי: ענקית הקמעונאות "ספאר" בדרך לישראל

שופרסל ועמית זאב חתמו על העסקה, והרשת ההולנדית תפתח סניפים בישראל • המטרה של החברה היא להקים 10 סניפים בתוך חמש שנים • שר הכלכלה ניר ברקת: "יגביר את התחרות ויוזיל את סל הקניות לאזרחי ישראל"

"ספאר". בוטלה העסקה, צילום: ללא קרדיט

שופרסל הודיעה היום (ראשון) כי יחד עם עמית זאב החתם ההסכם להשקת רשת "ספאר" (SPAR) ישראל באמצעות חברה משותפת, אשר תוחזק על ידי שופרסל בשיעור של 19.9% ועל ידי עמית זאב בשיעור של 80.1%.

במסגרת ההסכם, לחברה המשותפת עם עמית זאב, שישמש כמנכ"ל החברה, יוענק זיכיון להפעלת חנויות תחת המותג "ספאר" וכן לייבוא ולשיווק בלעדיים של מוצרי "ספאר" בישראל המציעים מ-10,000 מוצרים המשווקים ב 48 מדינות ברחבי העולם.

החברה המשותפת תפעל בין היתר לפתיחת חנויות "ספאר" בישראל וכן תספק לשופרסל את מוצריה. המטרה של החברה ההולנדית היא להקים 10 סניפים בשלב הראשון. מדובר ב-10 סניפים חדשים ולכן הם יוקמו בהדרגה ותוך חמש שנים.

שופרסל, צילום: יוסי זליגר

המשמעות היא שתהיה בחירה נוספת למותג הפרטי של שופרסל ולא במקומו. בהתחלה תחול התמקדות בסלי הצריכה הבסיסיים. הכוונה היא לתת בחירה למוצר יותר מוזל שהוא לא המותג הנשלט. המוצרים הללו יהיו זולים מהמוצר המוביל בקטגוריה.

שופרסל כאמור לא מוותרת על המותג הפרטי שלה כי יש לו ערך חשוב מבחינתה והוא מהווה מנוע צמיחה. לשופרסל תהיה הזכות לרכוש מהחברה המשותפת את המוצרים הנושאים את המותג "ספאר", כאשר החברה המשותפת תהיה רשאית לרכוש מהחברה מוצרים וכן שירותים לוגיסטיים. ההסכם מסדיר את יחסי הצדדים בחברה המשותפת, אשר יוכלו להתחרות זו בזו. שופרסל תעמיד לחברה המשותפת, במספר אבני דרך, סך של 28 מיליון ש"ח אשר חלקו כהשקעה וחלקו כהלוואת בעלים. ההסכם כפוף לאישור רשות התחרות.

הרשת פועלת במודל של שותפים מקומיים, ב-13,623 חנויות ברחבי העולם המשרתות 14.5 מיליון לקוחות מדי יום, עם מחזור מכירות שנתי ב-2021 שעמד על כ- 41.2 מיליארד אירו. קצב הצמיחה השנתי שלה עומד בממוצע של כ-5.1% ועל פי התחזיות של SPAR העולמית, הרשת צפויה להגיע למחזור מכירות של 50 מיליארד אירו בשנת 2025.

"מה שטוב לאירופה, טוב לישראל"

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת, אמר על הצעד: ״אני מברך על כניסת ענקית הקמעונאות הבינלאומית 'ספאר'' לישראל. משרד הכלכלה והתעשייה בראשותי שם כיעד אסטרטגי להכניס רשתות ענק זרות לישראל - מהלך שיגביר את התחרות ויוזיל את סל הקניות לאזרחי ישראל. בשבוע שעבר נפגשתי עם יו"ר שופרסל איציק אברכהן שעומד יחד עמית זאב מאחורי הבאת הרשת הנוספת ובירכתי אותו על המהלך. אנו נסייע ונתמוך ביזמים וגופים בינלאומיים שיגיעו לישראל ויגבירו תחרות.

"'ספאר' מצטרפת לקרפור שכבר החלה פעילותה בישראל. שתי רשתות בינ"ל ענקיות שביכולתן לשנות את תמונת המצב בשוק הקמעונאי הריכוזי. הנחיתי את גורמי המקצוע במשרד הכלכלה לקיים מגעים עם רשתות נוספות התעניינות בכניסה לישראל. התפיסה שאני מקדם היא שמה שטוב לאירופה טוב לישראל. בקרוב ייכנסו רשתות נוספות שיפתחו את השוק, יגבירו את התחרות ויורידו את המחירים״.

ניר ברקת, צילום: נעם ריבקין פנטון

אורי וטרמן מנכ"ל קבוצת שופרסל: "ההסכם שחתמנו מהווה נדבך נוסף בפעילותה של שופרסל להוזלת יוקר המחייה בישראל, על ידי הכנסת מגוון רחב של מוצרים בסטנדרטים בינלאומיים ובמחירים הוגנים, בכדי להגביר את התחרות בשוק המזון ומוצרי הצריכה"

מעמית זאב נמסר: "החתימה על ההסכם היא אבן דרך משמעותית בהגעתה של רשת SPAR לישראל, אשר תביא עימה סטנדרטים בינלאומיים, רעננות, חדשנות ושפע של מוצרים במגוון רחב של סגמנטים, אשר יאפשרו תחרות על ליבו וכיסו של הצרכן הישראלי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר