"העלינו לפני יותר משנה את מחיר נייר האלומיניום של דיאמונד בעקבות מחיר האלומיניום שעלה, וכרגע אנחנו בוחנים העלאת מחירים של מוצרים נוספים בעקבות העלאת מחירים של הספקים", כך אומר עודד גורי, הבעלים של חברת גורי. החברה משווקת ומפיצה בין היתר את המותגים "סטייל", "חמצוצים", "ג'י פרי", "סנסודיין", "פרודונטקס", "אקווה פרש" ומותגים פרטיים.
"יש משחות שיניים, שאנחנו מדברים על זה ועל חמצוצים, אבל כרגע שום דבר לא נסגר. נראה לי שאחרי פסח נצטרך להעלות את המחיר", מבהיר גורי, על רקע השקת מותג חדש בתחום המזון בשם TRU. מדובר במוצרי מזון עם פחות קלוריות וסוכר, המשתמשים בממתיק המלאכותי טרוביה.
גורי מוסיף: "בשנה שעברה, מה שקצת הגן עלינו היה המטבעות של היבוא. היורו עולה, ואם הוא לא יירד בשבועות הקרובים נצטרך לבצע העלאה.
"גם כשיש העלאה אנחנו מנסים לדבר עם כל הספקים, שיעזרו, שיורידו, שייתנו כתף, אבל העולם הפך להיות יותר קשה עם הקורונה".
"השיטה לא נכונה"
על מס המשקאות המתוקים, שעל ביטולו הצהירה הממשלה החדשה, אומר גורי: "השיטה של המס לא היתה נכונה, כי היא כללה גם משקאות עם ממתיקים מלאכותיים, או ממתיקים טבעיים ללא קלוריות. המלחמה בסוכר היא מלחמה נכונה. אני חושב שבאירופה עשו מס יותר נכון. כדי להפחית את צריכת הסוכר, שמו מס על הסוכר עצמו. זה היה מפחית את הסוכר בהרבה תעשיות. למה רק במשקאות?".
לשאלה כמה מטרידה אותם הכניסה של רשת קרפור לארץ עונה גורי: "בסוף, המלחמה בין הרשתות היא לא מטרידה. הם באו עם המחירים של המותג הפרטי, בצורה באמת מאוד נמוכה, למשל שמן זית ב־11.5 שקלים שהם הביאו בגלל המכסות. אנחנו מייבאים שמן זית. אנחנו לא חושבים שעם המחיר הזה הם יוכלו להמשיך, אבל הם מביאים כרגע במותג הפרטי מחירים מאוד־מאוד נמוכים.
"בסוף, כדי שרשת תהיה זולה, היא צריכה שיהיו לה עלוית נמוכות ואת כל התשתית".
"צריך להתחרות במחיר"
גם שופרסל הודיעה שהיא צפויה להכניס את המותג הבינלאומי SPAR. לשאלה אם על רקע השטח המוגבל הוא לא חושש, ענה גורי: "להרבה חברות יש מותגים פרטיים, וחלק מהמוצרים כבר נדחו. אם אני מביא מותג שיש לו ערך מוסף לצרכנים, הם לא יחליפו אותו".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו