פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן, ככל הנראה תידחה שוב. על פי הערכות מקורבים לפרויקט ייתכן עיכוב של מספר שבועות בפתיחה המסחרית, אם כי בנת"ע, החברה הממשלתית המבצעת את הפרויקט, מסרבים להתייחס לטענה.
בחברה אומרים כי ממתינים כעת לתוצאות הבדיקות של אלסטום לגבי מערכת האיתות. "עפ"י תוצאות הבדיקה נוכל להעריך אם הפתיחה תדחה ובכמה. בכל מקרה, הבדיקה תצטרך לעבור גם את אישור ועדת ההגוי".
לפני חמישה חודשים המשנה למנכ"ל של חברת נת"ע דאז, קרן זוהר, הבטיח בראיון ל"ישראל היום" כי לא יהיו עיכובים בפתיחת הקו האדום והוא ייפתח במועד המתוכנן, 30 בנובמבר. זאת, חרף האזהרות שפורסמו כבר אז של חברת בקרה חיצונית מפני העיכוב בהשקת הקו.
לאחרונה שומעים רבות על פתיחתו של הקו האדום, שכבר נדחתה מספר פעמים בעוד הגודש בכבישי ישראל הפך לבלתי נסבל.
על אף הדחיפות המובנת מאליה שבפתיחת הקו, השאלה הלא פחות חשובה, היא האם הרכבת הקלה תהיה בטיחותית מספיק.
נזכיר, כי פתיחת פרויקט הנדסי ענק אחר, קו הרכבת המהירה מתל אביב לירושלים, לוותה בלא מעט תקלות, בשל הלחץ האדיר שהפעיל שר התחבורה דאז, ישראל כ"ץ, להשיק את הקו בזמן.
חשוב לציין שמדובר באחד הפרויקטים המורכבים מבחינה טכנולוגית שנעשו אי פעם בישראל. הקו האדום הוא הקו הראשון שייפתח בין שלושת קווי הרכבת הקלה שממתוכננים באזור המרכז, הוא עובר מפתח תקווה דרך בני ברק, רמת גן ותל אביב ועד לבת ים.
הקו האדום מחבר בין חמש רשויות: פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ובת ים.יהיו כ-34 תחנות, מתוכן עשר תת קרקעיות. המרחק בין התחנות הקרקעיות הוא כ-500 מטרים, והמרחק בין התחנות התת-קרקעיות הוא כקילומטר אחד.
יתר הקווים בגוש דן נמצאים בשלבי הקמה מוקדמים וייקח עוד שנים עד שיהיו מוכנים. הקו הירוק והקו הסגול יהיו מוכנים רק בשנת .2026-2027.
לדברי גורם בכיר לשעבר בשוק התשתיות: "אין סיכוי שהפתיחה לא תידחה. זה היה ידוע כל הזמן, פשוט לא הודו בזה. ברגע שהמכרז מפוצל לחבילות העבודה, החלק הכי קריטי זה האינטגרציה ולצערנו היא לא עובדת כאן".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו