שופינג עושים בחו"ל: בשנתיים האחרונות גדל מחזור הרכישות הבינלאומיות של ישראלים בתחום האופנה פי עשרה לעומת הגידול במחזור המקומי בתחום. גידול זה נמדד בין הרבעון הרביעי של 2019, טרום הקורונה, לבין הרבעון השני של שנת 2022 - לאחר הקורונה.
כך עולה מנתוני חברת ישראכרט אשר הופקו לבקשת "ישראל היום". עוד עולה כי חל גידול של 8% במחזור הכולל בין תקופת טרום הקורונה לרבעון השני של השנה הנוכחית. גובה העסקה הממוצעת בענף עומד על 263 שקלים, וכן חל גידול של 11% בעסקה ממוצעת.
עוד עולה מנתוני חברת האשראי כי חלקן של העסקאות האינטרנטיות בתחום האופנה מתוך כלל המחזור בתחום זה עמד על 17% ב־2022 לעומת 8% בלבד ב־2019. כלומר, נפח העסקאות האינטרנטיות מתוך המחזור הכפיל את עצמו במהלך התקופה בתחום האופנה.
הגידול נגרם, בין היתר, הודות לאתרי האופנה השונים מחו"ל. בעוד ב־2019 כרבע ממחזור התיירות היוצאת בתחום האופנה היו עסקאות אינטרנטיות, ב־2022 הן מהוות כבר יותר מ־50% מהמחזור בתחום זה.
לגבי סכום עסקה ממוצעת בתחום האופנה, עולה כי בעוד בשנת 2019 סכום עסקה ממוצעת באינטרנט נע בין 236 שקלים בעסקת תיירות יוצאת ל־263 שקלים בעסקה מקומית בארץ - הרי ב־2022 המגמה התהפכה, וכעת ישראלים כבר מוכנים להוציא יותר על עסקאות באתרים מחו"ל. עסקה אינטרנטית ממוצעת בתיירות יוצאת עומדת על כ־320 שקלים, גידול של 36% לעומת 2019, בעוד עסקה אינטרנטית ממוצעת באתרים מקומיים עומדת על 302 שקלים - גידול של 15% בלבד, כמחצית מקצב הגידול בעסקאות חו"ל.
הגר בן עזרא, משנה למנכ"ל ישראכרט ומנהלת החטיבה הפרטית, אמרה ל"ישראל היום" כי "מדובר בנתונים מאוד משמעותיים. הרכיב של תחום האופנה בתיירות יוצאת, עשה קפיצה מאוד משמעותית".
לשאלה אם זו תגובה ליוקר המחיה בישראל ענתה: "אנחנו מנתחים נתונים של הרבעון השני של השנה. ישנם שינויים מאוד דרמטיים שקורים במדינה. אני אישית חושבת שהמציאות היום היא שונה לעומת לפני שלושה וארבעה חודשים. כן קונים יותר באתרים מחו"ל, אך יש להדגיש כי הסכום הממוצע באתרים מחו"ל עלה וזה לא שקונים פחות בארץ, גם בארץ יש גידול קל".
עוד הוסיפה בן עזרא: "אנחנו רואים בעיקר שנשים קונות אונליין מאתרים בחו"ל. יש אתרים שמאפשרים להזמין יותר פריטים והמוצרים זולים יותר, אבל כאמור זה לא משפיע על הרכישה הכוללת בארץ ואין צמצום ברכישות. לדעתי כתוצאה מהקורונה, אנשים גילו את תחום האונליין באופנה. הם גילו הצעות ערך אטרקטיביות ולאט־לאט הזמינו יותר. זה לא פגע במחזורים בארץ ועדיין המסחר בארץ הוא יותר גדול בהיקפו.
"לגבי SHEIN, שנחשב לאתר אופנה פופולרי מאוד בקרב הצרכניות הישראליות, עולה מנתוני ישראכרט כי הישראלים גילו את האתר, אשר הפך המוביל באתרי חו"ל עם גידול של יותר מ־600% במחזור בהשוואה בין התקופות. כיום מהווה האתר יותר מרבע מסך הרכישות בתיירות יוצאת וכ־5% מסך הרכישות בענף.
"ב־2021 השקנו עם מאסטרקארד הטבה המאפשרת רכישות ב־ SHEIN ב־17-10 בכל חודש".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו