37% מהנשים: "קיימים פערי שכר בהשוואה לגברים"

סקר חדש חושף את הנתונים המטרידים: 62% מהגברים לא יושפעו מכך שיש פערים בשכר בינם לבין הנשים במקום העבודה • "ייקח זמן עד שנראה שינוי"

צילום אילוסטרציה, צילום: Gettyimages

37% מהנשים מרגישות שקיימים פערי שכר בין נשים לגברים, לעומת 19% מהגברים שחושבים כך - כך עולה מסקר חדש של AllJobs, שבדק את תחושות העובדים בנושא השכר במקום עבודתם.

הבדיקה התבצעה לאור כניסתו לתוקף ב־1.6 של חוק חדש, המחייב את המעסיקים לחשוף אם קיימים פערי שכר בין גברים לנשים ולעדכן באופן אישי את העובדים.

הסקר מגלה גם כי 62% מהגברים ציינו כי אם יגלו שיש פערים בשכר במקום העבודה שלהם - זה לא ישפיע עליהם, לעומת 22% מהנשים. כמו כן, 26% מהנשים ציינו שזה יגרום להן לשקול את המשך הישארותן במקום העבודה, לעומת 15% מהגברים.

23% מהנשים ציינו שידרשו שיחה עם המנהל על השכר, לעומת 5% מהגברים, ו־18% מהנשים ו־10% מהגברים ציינו שזה יוביל לירידה במוטיבציה שלהם במקום העבודה.

נתון מעניין בסקר מראה כי 8% מהנשים חושבות שהן מרוויחות שכר הוגן גם אם אחרים מרוויחים יותר, לעומת 17% מהגברים. 55% מהנשאלים ציינו שהם מרוויחים בהתאם לממוצע בתחומם. מדובר ב־58% נשים ו־51% מהגברים.

6% מהנשים חושבות שהן מרוויחות מעל לממוצע, לעומת 13% מהגברים. 36% מהגברים והנשים חושבים שהם מרוויחים מתחת לממוצע.

לדברי ליאת בן־תורה שושן, מנהלת המחלקה לניהול קריירה ב־AllJobs, "פערי השכר בין גברים לנשים הם תופעה עולמית, שמשקפת את חוסר השוויון בחלוקת העבודה המגדרית בבית ובשוק העבודה".

יש עוד הרבה לתקן

בן־תורה שושן מוסיפה: "דווקא בתקופה של בניית הקריירה, בגילים 25-45, הנשים יולדות ומגדלות את ילדיהן, דבר שמוביל לא פעם לעצירת ההתקדמות המקצועית ולצמצום היקפי המשרה, במטרה להיות 'ההורה העיקרי' בתא המשפחתי. לבחירות אלו השלכות בשכר, אבל הן גם מנציחות את ההבניה החברתית. כל עוד קיימת התפיסה שנשים הן המפרנס המשני - ייקח זמן עד השינוי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר