כמעט שלושה עשורים עברו מאז שקיה הציגה את הספורטאז’ הראשון. מאז קיה היא כבר לא אותה קיה ובהתאם הספורטאז’ גם הוא מוצר שונה לגמרי. זה החדש, החולק פלטפורמה עם הטוסון החדש, לוקח עוד צעד לפנים עם עיצוב מוחצן, הרבה טכנולוגיה ומערכות הנעה מגוונות למדי.
הספורטאז’ המופיע כאן בתמונות הוא זה האירופאי, שנראה דומה למדי לזה האמריקאי שהוצג קצת לפניו. ההבדל נמצא בממדים, כשהגרסה האירופאית קטנה יותר מזו שמיועדת לארה”ב. הספורטאז’ האירופאי, שיגיע גם אלינו, מציג צמיחה בממדים לעומת הדור היוצא ואמור לפי קיה להציע מרחב מחייה משופר לנוסעים.

לישראל יגיע הספורטאז’ עם מגוון יחידות הנעה כשאת עיקר החדשות יהוו גרסאות ההיבריד והפלאג-אין. לצידן יגיעו גם בנזין ( אולי בתוספת מערכת היברידית קלה) ואף דיזל. מנעד המנועים יציע הספק שינוע בין 136 ל-265 כ”ס, כשפרטים מלאים לגבי היכולת והטווח טרם נחשפו. עוד קפיצה טכנולוגית אפשר למצוא בתא הנוסעים עם מערך מסכים שנראה מרשים למדי בתמונות, עדכון תוכנה דרך ענן ועוד.

רשימת התוספות הייחודיות כאן ממשיכה עם לציין מתלים אדפטיביים שלא בדיוק נפוצים בקטגוריה וגם מצב נהיגה ייעודי לשטח. לצד אלו יש ארסנל מערכות בטיחות מתקדמות לרבות מערכת למניעת התנגשות בצמתים, מניעת התנגשות, שמירת מרכז נתיב, התאמת בקרת השיוט האדפטיבית לתמרורים ועוד. הספורטאז’ החדש יגיע לישראל בסופו של הרבעון הראשון בשנת 2022.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו