אופנת האדוונצ’רים, אופנועי ההרפתקה אם תרצו, כובשת בעקביות נתחים משמעותיים מהשוק. לא מגמה שיצרן יכול להתעלם ממנה. כמו כל יצרן, גם סוזוקי רוצה נתח גדול יותר מהעוגה הזו, וזה בדיוק תפקידו של הויסטרום 1050 החדש.
מה חדש?
די הרבה. בבסיסו הוי-סטרום החדש מתבסס על קודמו, אבל קשה לראות את זה כשעומדים מולו. העיצוב חדש לחלוטין ומוצלח עשרות מונים מהדור הקודם. הוא שואב השראה מה- DR BIG הישן של סוזוקי ונותן ביטוי חדש לקווים הישנים. על העיצוב אמון אותו מעצב שעיצב את האופנוע המקורי והתוצאה כאמור, מושכת. המנוע עבר ריוויזיה משמעותית ומציע יותר הספק כעת וגם המתלים כוילו מחדש. שינוי משמעותי נוסף, ערב רב של מערכות עזר מתקדמות לרוכב. זה כולל מצבי רכיבה שונים, בקרת משיכה ברת ניתוק, מערכת בלימה לפנייה, מערכת עזר לזינוק בעליה, מערכת המווסתת את חלוקת הבלימה לפי תנאי הדרך ועוד ועוד. הרכיבה הראשונית הזו נערכה על דגם ה-XT המציע חישוקי שפיצים, משקף קדמי מתכוונן ועוד תוספות האהובות כל-כך על חובבי הז’אנר.

על הכביש
טיפוס קליל על המושב והתחושה טבעית וידידותית. המסך החדש מלפנים גדול באינפורמציה ותיפעול כל מערכות העזר אינטואיטיבי מאוד. כיוונון המשקף מתבצע מהחלק הקדמי, לא ממש אפשרי תוך כדי רכיבה – בסוזוקי לא רוצים שרוכבים יבצעו את השינויים האלו תוך כדי רכיבה. ומרגע שמשחררים מצמד, המשקף ושאר התוספות מעניינים פחות. המנוע והתיבה מאוד קלים לתפעול, עגולים ונעימים. המנוע מרגיש בשרני למדי, למרות ירידה קלה בנתון האבסולוטי עקומת המומנט שטוחה ויעילה יותר. בשליש העליון של קצת הסל”ד המנוע מקבל אופי רייסרי ונמרץ יותר, מושך חזק וחלק אל הקו האדום. השלדה והגיאומטריה, מייצרים המון ביטחון על הכביש המפותל. זה אולי אדוונצ’ר, אבל על הכביש הוא מרגיש כמו אופנוע אספלט משובח. מערכת הבלימה מקבת גם היא מחמאות דומות עם המון רגש ועוצמה. מערכות העזר הרגישו יעילות למדי על הכבישים המפותלים בהשקה. דגמנו גם קטע שטח קצר, שכלל בעיקר שבילים עם מעט אבנים שתולות. ה-XT מגיע כאמור עם חישוקי שפיצים אבל עם צמיגים שלא ממש מתאימים לשטח. למרות אלו, וחישוק 19 אינץ’ מלפנים הוא הרגיש טוב על השביל.

שורה תחתונה
וי-סטרום החדש הוא אופנוע כנה מאוד. הוא עושה בדיוק את מה שהוא מבטיח. זהו אופנוע כביש משובח, נוח ובטיחותי. גרסת ה-XT קורצת לשטח ותתאים למי שאוהב לתבל עם קצת שבילים ואתגרים את הרכיבה שלו. מי שרוצה יותר מזה, ייפנה לאופנוע הרפתקה ששם את השטח בראש מעיינו. האם רוכבים עדכניים כנים לגבי הצרכים שלהם כמו הסוזוקי הזה? ימים יגידו.
סוזוקי וי-סטרום 1050
מנוע: 1,037 סמ”ק
הספק: 107 כ”ס ב-8,500 סל”ד
מומנט: 10.1 קג”מ החל מ-6,000 סל”ד
משקל 236 ק”ג
גובה מושב: 850 מ”מ
מחיר משוער ((XT: 92,000 שקלים (102,000 שקלים)
+ המון בכביש
_ קצת פחות בשטח
