DS3 קרוסבק במבחן

מידות קטנות, אבזור גדול בצעדים ראשונה של מותג פרימיום חדש. יצאנו להתרשם

ה-DS3 קרוסבק הוא דגם נוסף למותג צעיר שממש לא מזמן נולד. DS שם עם הרבה משמעות עבור סיטרואן, הוא מותג היוקרה של PSA והקרוסבק הזה, אמור להכניס אותו לסגמנט בו אנשים רוצים ומוכנים לשלם כסף גדול עבור רכב קטן מידות.


הקרוסבק מגיע בשתי רמות גימור ובשתיהן יש את אותו מנוע מוכר ממקומות אחרים בקונצרן – 3 ציל’ 1.2 ל’ מוגדש-טורבו. הוא מוצע שתי רמות הספק כאשר הראשונה מפיקה 130 כ”ס והשנייה מייצרת 155 כ”ס. אפשר למצוא כאן גם  תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 יחסי-העברה שמניעה את הגלגלים הקדמיים. הקרוסבק מבוסס על פלטפורמת EMP1 של הקונצרן שתהווה בסיס לכל המכוניות הקטנות בקונצרן בעתיד.


עוד מאוברדרייב >>>


מבחינת מידות מדובר ברכב עירוני צנוע מידות – האורך יחסית קומפקטי של 419 ס”מ. מבחינת האבזור ניתן למצוא בגרסה הבסיסית מסך 7 אינץ’ עם חיבוריות לאפל קאר-פליי ואנדרואיד-אוטו, כניסה והנעה ללא מפתח, חישוקי 18 אינץ’, ריפודי אלקנטרה, מצלמת לנסיעה לאחור, מראות צד בקיפול חשמלי, משטח הטענה אלחוטי ועוד. ברמת הגימור הגבוהה תקבלו גם תצוגה עילית, מערכת הגברה יוצאת מן הכלל של FOCAL הכוללת 12 רמקולים, חימום מושבים, מסך 10 אינץ’, תאורת מטריקס LED ועוד.  גם בתחום הבטיחות לא חסכו כאן עם בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, זיהוי תמרורים, זיהוי דו-גלגלי, זיהוי הולכי רגל ומעבר אוטומטי לאורות גבוהים.



עיצוב ייחודי, חומרים טובים, הנדסת אנוש צרפתית קלאסית

 


איך זה נראה?


כבר שמתקרבים אל הרכב ותאורת הספוט במראות הצד נדלקת והידיות השקועות בדלת קופצות החוצה לברך אותך לשלום, עולה חיוך. הקרוסבק הוא רכב יפה ומעוצב בצורה ייחודית. הקווים שלו שונים ומודרניים וגופי התאורה מרשימים – בייחוד בגרסה הבכירה שנבחנת כאן. עוד מוטיב שמלווה את הרכב הזה מבחוץ פנימה הם המעוינים. המעוינים משובצים בכל מקום, סביב הפנסים הקדמיים, על הכפתורים של פתיחת החלונות, בקונסולה המרכזית, בקיצור בכל מקום שתסתכלו או תגעו תוכלו לראות או לחוש איזה מעוין.


כשנכנסים פנימה הקו האופנתי ממשיך ואפילו מתעצם. יש הרגשה שבטעות נכנסנו לתוך תיק יקר להחריד של מעצב צרפתי. העיצוב בשילוב העורות השונים, איכות החומרים הרכים והנעימים והתפירה הייחודית רק מחזקים את ההרגשה. תנוחת הישיבה גבוהה והמושבים היו נוחים ולא מעייפים לאורך כל נסיעת המבחן. הראות מהמושבים הקדמיים טובה ותלונה יחידה עולה מול מימד הרוחב. המושב האחורי נוח ואפילו מרווח במידה, אך הרגשתי קצת כמו קורבן אופנה, העיצוב החיצוני מקטין מאוד את החלון האחורי ויש הרגשה קצת קלסטרופובית. מאחור גם אין פתחי אוורור. נושא הנדסת האנוש מייצר תחושה סיטרואנית אופיינית. צריך לקחת כמה דקות טובות כדי “להתאפס” איך עושים את הדברים הבסיסים ביותר. לוח המחוונים יפה ומרשים אך קצת קטן מכיוון שיושב בתוך שקע (בצורת מעוין כמובן) והיה הרבה יותר נחמד לקבל עוד מסך ופחות מעוינים.


איך זה נוסע


בעיר, הקרוסבק מרגיש נהדר, הראות טובה והרכב מרגיש קטן וקל ומראה זריזות תוך כדי תמרונים עירונים כאלה ואחרים. עוד עוזרות כאן הן מצלמות ה-360 מעלות שהרכב מצויד בהן. הרכב מרגיש מאוד שקט בעיר ורק שלוחצים קצת חזק על הדוושה הימנית רעש ה”ניסור” האופייני למנוע 3 צילינדר חודר לקבינה. בהאטה לקראת עצירה מלאה הורגשו רעידות קלות מאותו המקור. תיבת ההילוכים בעלת שמונה יחסי-העברה מעדיפה חלקות על מהירות וזה מתאים כאן מצוין.



העיצוב מרהיב. בייחוד מאחור

 


הקרוסבק מצליח לגהץ שיבושים קלים על הכביש ולהימנע מנדנודים או תחושת גלגול אך לא מצליח להעלים מפגעים חדים וקשים באמת. בכביש מהיר במהירות שיוט חוקית, הרכב שקט ומבודד יחסית. מי שכן חודרים לתא הם מעט מאוד רעשי רוח וקצת יותר רעשי צמיגים. בכל הקשור לביצועים, הקרוסבק התמודד יפה מאוד ולא הורגש מחסור בכוח למרות ההשהיה הקלה שיש בעת לחיצה על דוושת התאוצה. בכבישים יותר מפותלים מפגין ה-DS3 רמת אחיזה גבוהה והתנהגות צפויה. עוד ברור כאן על המגבלות הן הפרשי היכולת בין המתלים מלפנים לזה האחורי הפשוט. זה מתבטא בתחושה פחות רהוטה ושלווה בחלקו האחורי של הרכב בעומס גבוה. ההגה מאוד נוח לאחיזה אך מעבר לזה מרגיש לא מדויק ובעל התנגדות מלאכותית ותחושה אלסטית. בתום ימי המבחן נרשמה צריכת דלק של 12.1 ק”מ/ל’.



מעוינים לרוב

שורה תחתונה


 לסיכום הקרוסבק DS3 הוא רכב שמציע המון עיצוב, ייחוד ואבזור. הדגם הבכיר שבחנו נמכר כאן ב-205,000 שקלים. זה לא מעט והוא יצטרך להתמודד עם מתחרים ממותגים יוקרתיים מוכרים ומבוססים יותר. וכאן כנראה גם נח ייחודו – בפנייה לאלו שמעוניינים להיראות הרכב מוקפד שמציע פרימיום בניחוח אחר.


DS3 קרוסבק “גרנד-שיק ריבולי”


מנוע: 1,199 סמ”ק


הספק: 155 כ”ס ב-5,500 סל”ד


מומנט: 24.5 קג”מ ב-1,750 סל”ד


גיר: אוט’, 8 היל’


בסיס גלגלים: 256 ס”מ


צריכת דלק (מבחן): 12.1 ק”מל’


מחיר: 205,000 שקלים


+ עיצוב, אבזור


– ניהוג, הנדסת אנוש


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...