מרצדס GLA במבחן

רכב הפנאי הקטן של מרצדס מדבר בשפה העדכנית של מרצדס וזה טוב. המחיר בהתאם

אחרי הצגת הדור החדש של מרצדס A קלאס הגיע תורן של נגזרותיו להתעדכן. ה-GLA200 שהתייצב למבחן הוא בדיוק זה – גרסת פנאי המבוססת על הקומפקטית החדשה והמוצלחת של החברה. המימדים צמחו, המראה התעדכן וכך גם הטכנולוגיה. זו בשורה טובה, יען כי הבסיס האמור מרשים מכל בחינה. לצד זה צריך לרשום עלייה במחיר. זו מורגשת וברורה, אבל מתקבלת לאור השיפור ביכולת.


מה חדש?


לעומת הדור הקודם הכל למעשה. גם לאומת ה-A אפשר למצוא כאן קודם כל מימדים שצמחו וגם מראה מסוקס יותר כמתבקש בז’אנר. על ההנעה מופקד מנוע 1.33 ל’ מוגדש המפיק 163 כ”ס המעביר את כוחו אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבה כפולת מצמדים בעלת 7 יחסי העברה. עוד משהו ששווה התייחסות הוא המתלה הרב חיבורי האחורי – מתוחכם יותר מזה המצוי בגרסאות הבסיס של ה-A המשווקות כאן.


בכל הקשור לאבזור אפשר למצוא כאן בין השאר ריפוד עור, כיוונון חשמלי למושב הנהג, גג שמש וגם מערך אבזור בטיחות מתקדם מקורי. כן, בכל גרסאות ה-GLA אפשר למצוא בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מהנתיב, התרעה על סטייה מהנתיב ועוד.



 


על הכביש


כמו ב-A החדשה, גם ב-GLA קפיצת המדרגה לעומת הדור הקודם מורגשת ונוכחת כבר בשלב הסטאטי. זה מתחיל במראה הנכון וממשיך, בעיקר, בתא הנוסעים. יש כאן את שפת העיצוב הטכנולוגית העדכנית של מרצדס.  בכל מפגש איתה היא מרגישה כמו הדבר הכי נכון ומגובש בתעשייה היום. וגם כאן, המסכים, המתגים, הנדסת האנוש, החומרים, הטיפוגרפיה, מתחברים יחדיו ומייצרים תחושה שאין שנייה לה בתחום או בסגמנט.



המרווח מלפנים טוב, מאחור קצת פחות (למרות הצמיחה בממדים) ובקיץ הישראלי יורגש חסרונם של פתחי מיזוג מאחור. מעבר לזה הכול טוב תודה. התחושה הזו ממשיכה גם בנסיעה, כשה-GLA מצליחה לייצר נסיעה נעימה, שקטה ונינוחה. זה אמור לגבי יכולת הספיגה של תחלואי הכביש כמו גם לגבי הבידוד מרעשי הנסיעה יהיו אשר יהיו.


מערכת ההנעה הזו מייצרת ביצועים טובים על הנייר. גם על הכביש התוצאה משביעת רצון עם נתון המומנט הזה אין בעיה למהר כאן. בעומס גבוה יותר היה אפשר לקוות לקצת יותר מחץ בטח עם הסמל הזה מלפנים וברמת המחיר הזו. זה לא שמדובר במכונית איטית אבל התחושה הגדולה והמכובדת שיוצרת הנסיעה בה, גורמת לך לרצות קצת יותר. ואין ספק שהשלדה הזו יכולה לטפל ביותר – ההתנהגות שלה מאוזנת, מייצרת המון אחיזה ובטחון. לזה תורם גם ההגה המדויק בעל המשקל הטוב.



 


שורה תחתונה


בסופו של יום מרצדס GLA עושה בדיוק מה שהיא אמורה לעשות. להציג שיפור נדרש מול הדור הקודם ולהתייצב בראש מורם מול התחרות.  היא עושה זאת עם אריזה מושכת, חכמה וייחודית. עם מנהגי כביש טובים ותחושה שרק מרצדס יודעת לייצר היום. גם ברכב הפנאי הקטן הזה. החיסרון המשמעותי הוא הפרמיה שהיא דורשת עבור התחושות האלו.


מרצדס GLA200


מנוע:   טורבו-בנזין, 1,332 סמ”ק


הספק: 163 כ”ס ב-5,500 סל”ד


מומנט: 35.6 קג”מ מ-1,600 סמ”ק


בסיס גלגלים: 273 ס”מ


מהירות מירבית: 210 קמ”ש


0 ל-100 קמ”ש: 8.7 שניות


צריכת דלק (מבחן): 10.7 ק”מ/ל’


מחיר: 289,900 שקלים


V תא נוסעים, התנהגות, נוחות


X המחיר


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...