הדגש האדיר ששמה תעשיית הרכב על נושא החשמל, מבלבל. ההתעסקות בכל מה שהוא לא בנזין, עלולה לגרום לנו לשכוח שרכבים חשמליים, עדיין מהווים רק אחוזים ספורים, מכלל כלי-הרכב בעולם.
אופנה? חשש מקנסות של המחוקקים? כל התשובות כאן נכונות. מה שבטוח – אף יצרן רציני (כמעט) לא יכול להתעלם מהמגמה הלוהטת הזו.

אאודי Q4 איטרון, הוא האח הקטן והנגיש יותר של האיטרון הגדול – מחלוצי תחום הרכב החשמלי באירופה. אח קטן, אבל הוא לא נראה כמו אח קטן, לא במראה ולא ברושם שהוא מייצר. במפגש פנים אל פנים הוא נראה גדול ומרשים למדי, מיישם את שפת העיצוב העדכנית של החברה. גם בתוך תא הנוסעים הוא מרגיש מרווח, מלפנים ומאחור, וגם תא המטען מותיר רושם דומה.
מהפכה שקטה
בתוך תא הנוסעים שוב פוגשים את תא הנוסעים המוכר והמתקדם של אאודי. מסכים מכאן ומשם, הנדסת אנוש טובה בד”כ. באאודי רצו שמי שייכנס לתא ירגיש בבית, עם סידור שמרני יחסית של הקונסולה והמתגים. האיכות והגימור טובים למדי ויש גם 251 ל’ של פתחים ותאי אחסון לרווחת הנוסעים. עוד מספרים באאודי שה-Q4 לא מזהמת גם בתהליך הייצור שלה – מהספק הכי קטן ועד מפעלי החברה. בין השאר, כל Q4 כזו, מכילה עשרות חלקים מחומרים ממוחזרים. יפה.

על הכביש מתגלה הרכב החשמלי החדש הזה כנעים למדי. רשימת האבזור ברכבי המבחן הייתה מלאה, וקל היה להתרשם ולתפעל את האפשרויות השונות. קל מאוד היה גם לתת למערכות הבטיחות המתקדמות של אודי, לנהוג את ה-Q4 לפרקי זמן ארוכים בעצמן.
זה לא חוקי, ולאחר 10 שניות הרכב מתחיל לבצע פעולות שונות בכדי לגרום לנהג לקחת שליטה בחזרה. תזכורת – כל המערכות האלו עדיין מחייבות את הנהג לשים ידיים על ההגה ועיניים על הכביש (גם אם יש יצרניות כאלו ואחרות, שגורמות ללקוחות שלהן להאמין שלא). אבל הניסיון הקצר הזה, בהחלט ממחיש את יעילות התפקוד שלהן.

לישראל צפויה להגיע גרסת ה-40 של ה-Q4 בשלב הראשון. זוהי גרסת הביניים בהיצע עם הסוללה הגדולה יותר, אפשרות לטעינה מהירה וטווח מוצהר של 520 ק”מ. המנוע החשמלי מפיק כאן 204 כ”ס והיציאה מהמקום נמרצת כמקובל בז’אנר. לאחר מכן היא מתמתנת והקצב נצבר באחידות עד ל-160 קמ”ש מוגבלים אלקטרונית.
מכל שאר הבחינות הדינאמיות, מהמעט שניתן לנו לדגום באירוע ההשקה, בהחלט משביע רצון. הבידוד נאה, הבלמים יעילים וההתנהגות צפויה, למרות זויות הגלגול שמתגלות בעומס כבד.

אבל החלטית
המהפכה החשמלית כאן. ולמרות האמור בתחילת הכתבה הזו, היא החלטית למדי. אחרי יצרניות קטנות שהתחילו את הדרך, מתחילות עכשיו היצרניות הוותיקות לנוע לכיוון. וזו תנועה משמעותית מאוד. ה-Q4 הוא חלק משינוי המיקוד של קונצרן פולקסוואגן לכיוון החשמלי.

הוא יגיע לכאן במקביל לסקודה אניאק ולשניהם ייצרפו ה-ID של פולקסוואגן והבורן של קופרה. ה-Q4 המרשים יתפוס את צד הפרימיום בין אחיו לפלטפורמה. וכולם יחדיו ייסמנו את הכיוון אליו צועדת התעשייה כולה.
מנוע: חשמלי
הספק: 204 כ”ס
מומנט: 31.5 קג”מ
גיר: אוט’, 1 היל’
בסיס גלגלים: 276 ס”מ
משקל: 2,050 ק”ג
טווח (יצרן): עד 520 ק”מ
מ-0 ל-100 קמ”ש: 8.5 ש’
מהירות מירבית: 160 קמ”ש
מחיר (משוער): 250,000 שקלים
בעד: יעיל, איכותי, טכנולוגי
נגד: ריסון במהירות גבוהה
שורה תחתונה: פרימיום חשמלי קומפקטי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו