נהיגה ראשונה: מקסוס E יוניק 5

יצרן חדש בתחום הפרטיות, מיניוואן ענק ומאובזר והנעה חשמלית טהורה

מקסוס הוא לא שם מוכר לצרכן הרכב הפרטי בישראל. עיקר הפעילות של המותג הזה בארץ נעה עד היום סביב רכבים מסחריים. מקסוס, חלק מקונצרן הענק SAIC, פונה כעת לראשונה ללקוחות פרטיים, עם הצעה שונה מאוד. קשה לנו לחשוב על עוד מותג שהרכב הראשון שהוא מציג לקהל המקומי הוא מיניוואן עם 7 מקומות עם הנעה חשמלית טהורה. אבל זה בדיוק מה שמקסוס עושים כאן עכשיו.

עוד מאוברדרייב >>>

בואו נתחיל ממה שמזיז את הרכב המגודל הזה. יש כאן מנוע חשמלי המפיק 174 כ”ס ו-31.8 קג”מ הניזון מסוללת 52.5 קוט”ש. הטווח הרשמי לפי תקן WLTP עומד על 260 ק”מ. למרות הממדים המכובדים ונתון המשקל המכובד לא פחות, המיניוואן הזה מאיץ ל-100 קמ”ש תוך 9.5 שנ’ בדרך למהירות מרבית בת 160 קמ”ש. וכמו לא מעט כלי רכב חשמליים, אפשר להגיד כאן ועכשיו, הזינוק זריז למדי, התגובות מיידיות ותאוצות ביניים הן עניין של מה בכך. הכוח זמין בצורה כזו, שהגלגלים הקדמיים לא תמיד מצליחים להתמודד עם כולו ומפרפרים את עצמם לדעת.

האמת היא, שביום-יום ממש אין צורך להשתמש בכל הכוח הזמין כאן, ואפשר לבחור במצבים רגועים יותר למערכת ההנעה, ולחסוך בצריכת החשמל. בימי המבחן המאומצים יחסית, רשמנו טווח של 220 ק”מ לסוללה מלאה. כך שהנתון הרשמי נראה לנו בר השגה בנהיגה נינוחה יותר. בכל הקשור לטעינה – המקסוס מאפשר טעינה מהירה ל-80 אחוז תוך חצי שעה, או טעינה של 8 שעות מעמדה ביתית לסוללה מלאה.

בכל הקשור ליכולת אכלוס, התרשמנו מאוד. עיצובו הקופסתי של המקסוס הזה, מזכיר יותר גרסה מסחרית (וזו אכן קיימת) מאשר מיניוואן, אבל הוא ממקסם את ניצול הפנים. המרווח בכל אחת משלושת השורות מצוין, וגם מבוגרים יימצאו את מקום מספק בשורה השלישית (למרות שהכניסה לשם מתאימה יותר לילדים). יכולת הכיוונון של כל אחד מהמושבים תורמת כאן לוורסטיליות מרשימה, וגם תורמת לנוחות של כל אורח במכונית הזו. גם האבזור נאה למדי, עם מספיק אוורור, שקעים, מדפים ומחזיקי כוסות לכל דורש. עוד נציין כאן, את שטחי החלונות הגדולים וגג השמש אדיר הממדים, אלו מוסיפים תחושה אוורירית בתא. גם אלו שבשורה השלישית נהנים מחלונות גדולים מאוד.

על הכביש, מעבר לביצועים הטובים שכבר צוינו, ממשיך הרושם הטוב סה”כ. יש כאן מערך מקיף של מערכות בטיחות מתקדמות (שמעניקות יכולת אוטונומית מסוימת), מצלמות היקפיות יעילות, מערכת מולטימדיה ברורה וקלה מאוד לתפעול תוך כדי נהיגה ותחושה בוגרת ושלמה סה”כ. אם הזכרנו בטיחות, זה הזמן לציין שגם המקסוס משווק כאן תחת תקינה מקלה ובכמות מצומצמת. גם נתון בטיחות רשמי מטעם ה-EuroNCAP אין. מעבר לזה, איכות ההרכבה טובה ברובה, למרות שבחלקים שונים של התא נמצאו חלקי פלסטיק נוקשים יותר, שריד מאחיו המסחרי של היוניק. המושבים הרגישו קצרים מדי בבסיסם, התמיכה שהם הציעו בינונית ולזכותם אפשר לציין את ריפוד העור הדו-גוני.

למקסוס יש אחיזה טובה והתנהגות בטוחה וצפויה. הוא נסמך בין השאר, על בקרת יציבות שלא מתנתקת ואחיזה טובה מצמיגי הקונטיננטל אותם הוא נועל. בכבישים שדורשים יותר, נרשמת רכינה ברורה של המרכב, ההגה מרגיש מעט לא מדויק במרכזו וקל למדי, צפויים לאור ייעודו של הרכב הזה. הנוחות נפגמת בעיקר ממתלה בסיסי למדי מאחור (קורת מתח) ומכיול שמעדיף באופן ברור רכב עמוס. ללא נוסעים או מטען, חלקו האחורי קופצני מדי על כביש משובש.

כפי שציינו לא פעם בעבר, השנה מראה לנו שהפלישה הסינית על השוק המקומי, החלה. וחלק מהמכוניות שמגיעות לכאן, מרשימות למדי כבר במפגש ראשון. המקסוס בהחלט הותיר אצלנו רושם חיובי. הוא מציע מרווח מצוין, אבזור רב (כולל בטיחותי) ביצועים טובים והנעת חשמל כצו השעה. הטווח החשמלי מספק לחלוטין לשימוש יום-יומי ועם הטעינה המהירה לא אמורה להיות בעיית טווח בטיולים. המחיר גם הוא הגיוני לחלוטין בהתחשב ביכולת והביקורת היחידה שנשארת אצלה נוגעת לתקינה המקלה ומהי רמת הבטיחות בתאונה שמציע רכב כזה לנוסעיו. עניין שהיצרניות הסיניות שחלקן מגיעות לכאן תחת אותה תקינה מקלה, עוד יידרשו אליו.

אפשר לשער שבשוק המסחרי בו מקסוס פעילה, הנושאים האלו מטרידים פחות את הרוכשים. שם מתעניינים יותר בעלות קנייה, תפעול, אמינות ושירות. לא בטוח שכל אלו, מספיקים לדרישות העדכניות של הלקוח הפרטי. בכל מקרה, המקסוס E יוניק 5, נמצא בודד בתוך סגמנט שיצר לעצמו, מיניוואן עם 7 מקומות והנעה חשמלית – כרגע פשוט אין לו מתחרים.

מנוע חשמלי הספק 174 כ”ס מומנט 31.8 קג”מ משקל 1,885 ק”ג 0-100 קמ”ש 9.5 שנ’ מהירות מרבית 160 קמ”ש מחיר בסיס 198,000 שקלים

בעד מיניוואן חשמלי מאובזר ומרווח

נגד מתלה אחורי, אין ציון ריסוק

שורה תחתונה בלי מתחרים, כרגע

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...