אחרי למעלה מעשור וחצי, דור חדש // צילום: רונן טופלברג

נהיגה ראשונה: סאנגיונג רקסטון

הרקסטון מציג יכולת וגודל השמורים לכלי רכב יקרים ממנו משמעותית, יצאנו לנהוג בו

לא פחות מ-16 שנה העביר כאן הרקסטון הקודם, ללא שינוי משמעותי. זהו נצח במונחים של עולם הרכב. עכשיו נוחת כאן רקסטון חדש, ששומר על הקשר לשטח עם שלדת סולם, הנעה כפולה והילוך כוח מחד, ומנסה ליישר קו בשאר התחומים מאידך.

 

מה חדש?

בתחום ההנעה אין הפתעות עם יחידת כוח (מרצדס) שכוללת מנוע טורבו-דיזל המפיק 181 כ״ס ומשודך לתיבה בעלת 7 הילוכים. הכוח עובר לגלגלים האחוריים, ובעת הצורך ניתן בשטח לשלב להנעה כפולה ואף הנעה כפולה עם הילוך כוח.

 

השינוי העיקרי הוא בעיצוב החוץ, הפנים ורמת האבזור והגימור. יש כאן מערכת מולטימדיה חדשה ומודרנית (במשלוח הראשון יש מערכת בהתקנה מקומית, שתוחלף ללא עלות עם הגעת המשלוח הבא), לוח שעונים עם שפע אינפורמציה בין החוגות והכי חשוב - שפע מערכות בטיחות.

 

אותן מערכות כוללות התראה על סטייה מהנתיב, זיהוי תמרורים ובלימה אוטונומית. עוד באבזור, יש מצלמת רוורס אך אין חיישנים. ברכב עם ממדים כאלו חסרונם הורגש. והרקסטון באמת גדל, עם אורך של 4.85 מטר (תוספת של 9.5 ס"מ) ורוחב של כמעט שני מטרים, הרקסטון בהחלט נותן תחושה של רכב גדול.

 

רוצים עוד מבחני דרכים? כנסו לאוברדרייב

 

יכולת השטח נפגעת בגלל זוויות המרכב // צילום: רונן טופלברג

 

 

איך התחושה?

כל הגודל הזה מורגש בתא הנוסעים עם מרווח מצוין לחמישה נוסעים בוגרים ועוד שני ילדים מגודלים, בשורה השלישית הממוזגת. מושב הנהג מציע שפע אפשרויות כיוון (ידניות) ורק ההגה מוגבל מעט בטווח כשתנוחת הנהיגה המתקבלת גבוהה למדי. תא המטען לא מרשים אם שורה השלישית בשימוש, אך כשזו מקופלת, נפח המטען מרשים למדי.

 

על הכביש התחושה של הרקסטון דומה למתחריו היקרים משמעותית. ברם, שלדת סולם וסרן חי מאחור הם לא מרשם לנוחות נסיעה גבוהה או  להתנהגות כביש מרשימה. זה גם אומר תחושה גמלונית ולא תמיד רהוטה. בכל הקשור לביצועים מראה רקסטון יכולת טובה הנסמכת על גמישות מבורכת ופעולה שקטה יחסית. כשהכביש נגמר, מגלים שהעיצוב החדש פגע בזוויות המרכב וגם מרווח הגחון הגבולי (21.5 ס״מ) שמפריעים לנצל את יכולת השלדה הזו בשטח.

 

שורה תחתונה

הרקסטון החדש ממשיך לפנות לקהל מצומצם יחסית, כזה שדורש מבנה בסיסי שמתאים לעבודת שטח, עם הרבה מושבים ומרווח. להבדיל מקודמו, הוא מציע לא רק מחיר נמוך משמעותית לעומת מתחריו. התחושה של הדור החדש היא איכותית ונעימה יותר, ומציע יתרונות בדמות ביצועים טובים ואבזור בטיחות חשוב. הוא יקרוץ למי שמחפש רכב שטח במחיר נמוך ביחס למתחרים.

 

נתונים: 2,157 סמ"ק, 181 כ"ס ב-4,000 סל"ד, 42.8 קג"מ ב-1,600 סל"ד, 2,205 ק"ג, 7.5 ק"מ לליטר (מבחן)

מחיר: 240,000 שקלים

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...