גלגול חדש למכונית מיני הוא דבר מבורך. עושה רושם שרוב היצרנים מתרכזים כעת בהצגת דגמים חשמליים ויקרים יחסית, זונחים את המכונית הזולה והפשוטה. בעולם שמחפש להרוויח כמה שיותר עם כמה שפחות מאמץ, מכוניות קטנות וזולות די נעלמו מהסביבה. לכן יש מקום לשבח את טויוטה ולשמוח לקראת הגלגול העדכני של האייגו הקטנה. למרות כל האמור כאן, המציאות קצת יותר סבוכה מזה.
אפשר לחלוק כאן תשבוחות לא מעטות. לפני הכל זו טויוטה חדשה לחלוטין שמוצמד לה תג מחיר בן 5 ספרות. לא עניין של מה בכך, בייחוד כשזוכרים את עוצמת המותג הזה בשוק המקומי ובכלל. עוד שבחים, הולכים את הבסיס המכאני. זו לא איזו פלטפורמה ארכאית שנמתחה בכדי להתאים לתפקידה החדש. בבסיס האייגו X נסמכת על היאריס החדשה, כשהבסיס הוקטן בכדי להתאים לייעוד החדש. על אותו הבסיס נעשתה עבודת עיצוב מוצלחת מאוד. האייגו נראת טוב, בלי כמעט ובלי אבל. זה אומר משהו על איכות הנסיעה המצויינת עם נוחות נסיעה עדיפה לאין שיעור לעומת הקודמת. הבסיס המתקדם גם מאפשר רשימת אבזור בטיחותי מתקדם מלאה.
גם בכל הקשור למנהגי כביש, אם זה הניהוג, הדרך בה היא מגיבה על מגוון כבישים, ושוב כיול המתלים האייגו X מרשימה מאוד, הן מול מכוניות מיני (עדיין נשארו כמה כאלו) ובטח בהשוואה לאייגו הקודמת. מהרבה בחינות, האייגו X מביאה לשוק הזה משהו שלא קיים בו.

לאחר רשימת השבחים שבהחלט מגיעה לטויוטה כאן, יש גם כמה טענות. הראשונה מופנית אל המנוע. בטויוטה, מכוונים את המכונית הזו בעיקר אל רחוהות הכרך הצפופים, וזה בהחלט מרגיש ככה. ואם נחזור אל המנוע נגלה כאן יחידה בעלת שלושה ציל’, זו ששרתה את האייגו הקודמת.
בטויוטה נטשו את הגיר הרובוטי בעל המצמד היחיד (וטוב שכך) ובחרו בתיבה רציפה. היתרונות של התיבה הזו הוא תפעול עגול וחלק יותר בהשוואה לגירים הרובוטיים שסביב. אבל אופי הפעולה שלה, מציב את המנוע על סל”ד גבוה ורועש תחת עומס.

בשורה התחתונה זוהי מכונית מיני בעיצוב פנאי עם סמל של טויוטה מלפנים. בפחות מ-100,000 שקלים הקהל ייחבק אותה בברכה. מצד שני, היא יקרה משמעותית ממכוניות מיני אחרות בשוק (מרשימות פחות) או קרובה למכוניות סופר-מיני (טובות יותר). כך שלבסיס האיכותי ולעיצוב הנהדר יש בהחלט מחיר.
טויוטה אייגו X
מנוע: 998 סמ”ק
הספק: 72 כ”ס ב-6,000 סל”ד
מומנט: 9.3 קג”מ מ-4,400 סל”ד
גיר: רציף
בסיס גלגלים: 243 ס”מ
משקל: 965 ק”ג
צריכת דלק (יצרן): 20.4 ק”מ/ל’
מ-0 ל-100 קמ”ש: 14.8 ש’
מהירות מרבית: 151 קמ”ש
מחיר (מבחן): 94,000 שקלים
בעד: רעיון, ביצוע
נגד: מנוע תחת עומס
שורה תחתונה: שטח עירוני
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו