מניפה דגל: הונגצ’י E-HS9 הגיע לישראל

מותג היוקרה הסיני הונגצ'י החל את פעילותו בישראל עם רכב פנאי ענק וסופר מאובזר עם מחיר שמתחיל ב-400 אלף ש"ח

לא מעט מותגי רכב סינים נחתו (ועוד ינחתו בקרוב) בישראל בשנה החולפת כחלק מהמהפכה החשמלית העוברת על שוק הרכב. בשבוע שעבר החל את פעילותו המקומית מותג סיני נוסף, אך קצת יוצא דופן ממה שהורגלנו לקבל עד כה מהרפובליקה העממית.

עוד מאוברדרייב >>>

תכירו את הונגצ’י (Honqi), מותג היוקרה של יצרנית הרכב FAW שהיא השניה בגודלה בסין. הונגצ’י, שפירוש שמה הוא “דגל אדום”, הוקמה אי שם בשנת 1958 והייתה אחראית לייצור מכוניות השרד של מנהיגי סין לדורותיה. לפני כחמש שנים המציא המותג את עצמו מחדש במטרה לאתגר את מותגי היוקרה הגרמניים עם קו דגמים מודרני ומעבר להנעה חשמלית. בינתיים בשוק הסיני זה עובד לא רע, כשהונגצ’י נמצאת במקום הרביעי בהיקף המכירות אחרי שלושת הגרמניות. מחוץ לסין הונגצ’י עושה השנה את צעדיה הראשונים, וישראל היא שוק היצוא השני אליו היא מגיעה אחרי נורבגיה.

לישראל מיובאת הונגצ’י עלי ידי קבוצת סמל”ת, שבשלב ראשון בחרה להחדיר את המותג לשוק לתודעה המקומית עם הדגם הבכיר והמרשים ביותר שלה הנקרא E-HS9.  מדובר ברכב פנאי עצום ממדים באורך של 521 ס”מ, בעל בסיס גלגלים של 311 ס”מ ורוחב של 2 מטרים. מעבר לגודלו, הנוכחות של E-HS9 מועצמת על ידי העיצוב שכולל שבכה מוחצנת שמזכירה את דגמי רולס רויס ולא במקרה, שכן המעצב הראשי של הונגצ’י היה אחראי גם לעיצוב של רולס רויס קולינאן.

הונגצ’י E-HS9 מוצע בשתי תצורות הנעה, שתיהן עם שני מנועים חשמליים והנעה כפולה. הגרסה הסטנדרטית מציעה הספק משולב של 435 כ”ס המאפשרים תאוצה ל-100 ב-6.5 שניות, כאשר סוללת 84 קילוואט אמורה לספק טווח נסיעה של 380 ק”מ (לפי תקן WLTP). לגרסה הבכירה ישנם כבר 551 כ”ס המקצרים את הזינוק ל-100 ל-4.9 שניות, וסוללה מוגדלת של 99 קילוואט שמגדילה את טווח הנסיעה ל-441 ק”מ. המחיר מתחיל ב-400 אלף ש”ח לגרסת ההנעה הסטנדרטית בתצורת 7 מושבים ומגיע עד לחצי מיליון ש”ח לגרסה הבכירה עם המנוע החזק ותצורת 6 מושבים. בהתאם ליומרה היוקרתית, רשימת האבזור מרשימה במיוחד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר