הדור האחרון של סקודה פאביה נאלץ למשוך את עצמו עוד קצת באולמות התצוגה בישראל. הוא כבר לא היה תחרותי, אבל לא היתה ברירה. קורונה, בעיות ייצור, מחסור בשבבים ונו… ההמשך ברור – תוכניות השתנו. אבל זהו, זה מאחורינו (בתקווה), ואם הכל ילך כשורה, אז בסביבות פסח, ינחת בישראל הדור החדש והרביעי של סקודה פאביה. והוא שונה לגמרי.
שונה אבל די דומה. לפחות במראה. מישהו בסקודה עבד קשה מאוד כדי לשמור על המראה הקיים גם בדור החדש. לא משימה פשוטה כאשר הממדים גדלו בכל פרמטר אפשרי ובצורה משמעותית. תוספת של 11 ס”מ לאורך, 5 ס”מ לרוחב ו-9.5 ס”מ לבסיס הגלגלים. התוספות המכובדות בהחלט מורגשות ותא הנוסעים כעת הוא מהמרווחים בסגמנט. גם מלפנים, גם מאחור וגם בתא המטען שזכה לתוספת של 50 ליטרים לנפח גדול של 380 ליטר.
בסביבת הנהג העסק נראה מוצק וטוב עם נגיעות עיצוב נאות כמו ידיות הדלתות למשל. אבל חלקי הפלסטיק השונים, כולל אלה בדלתות עם דיפון הבד, קשיחים למגע וחלולים לתחושה. מול הנהג לוח מחוונים מוקרן (“10.25), מוכר מדגמי סקודה האחרים, שמציע כמה אפשרויות תצוגה נאות וקריא בכולן. המולטימדיה גם היא חדשה עם מסך 9.2 אינץ’, אבל לא הכל בה נוח לשימוש, למשל לחצני המגע לבחירת הווליום, או ממשק הניווט המקורי. מצד שני פאביה מציעה לראשונה פתחי מיזוג מאחור. לא עניין נפוץ בסגמנט.

בתחום יחידות הכוח אין חדש. אותן יחידות מהדור היוצא ממשיכות לדור החדש. יוביל את הדגם מנוע הטורבו-בנזין, 3 צילינדרים, 110 כ”ס בשידוך לתיבת 7 הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים. יחידה זו דורשת שבריר שניה כדי לבנות את כוחה שחסר מתחת ל-2,000 סל”ד, אבל משם היא דוחפת היטב ומתגמלת בהתנהלות נינוחה בעיר ומחוצה לה. התלונה היחידה נוגעת לחוסר הדרגתיות של התיבה בנהיגה איטית מזדחלת ולמערך דימום/התנעה מורגש מדי. בתחום הנוחות, סובלת המכונית מנוקשות יתר בעיר שמובילה לרטט על שיבושים קטנים וקופצנות על הגדולים. כשעולה המהירות הנוחות משתפרת מהותית.
הדור החדש טוב משמעותית מקודמו כמעט בכל פרמטר, בדגש על התחום החשוב ביותר לקהל היעד – שימושיות. הוא מציע מרווח מכובד בתא הנוסעים ובתא המטען, יחידות כוח יעילות וסוגר את הפער שהיה חסר בתחום הבטיחות עם שלל מערכות אקטיביות. המחיר עדיין לא נקבע, אבל סדר הגודל ברור: סביבות 100,000 שקל לאוטומטית הבסיסית ועד 125,000 שקל ל-1.5 ליטר האוטומטית. למי שפחות ממהר בדרכים, היבואנית משתעשעת עם הרעיון של גרסת בסיס ידנית במחיר מפתה. אותנו זה כבר מעניין.
סקודה פאביה 1.0 ל’, אוטו’
מנוע: 3 צילינדרים, 999 סמ”ק, מגדש טורבו
הספק: 110 כ”ס
מומנט: 20.4 קג”מ
גיר: מצמד כפול, 7 הילוכים
בסיס גלגלים: 256.4 ס”מ
משקל: 1,163 ק”ג
מ-0 ל-100 קמ”ש: 9.9 שנ’
מהירות מירבית: 193 קמ”ש
מחיר (משוער): 100-125 אלף שקלים
בעד: מרחב בתא הנוסעים ובתא המטען, נוחות נסיעה בינעירונית
נגד: איכות חומרים בסיסית בתא הנוסעים, נוחות במהירות עירונית
שורה תחתונה: צעד גדול לפנים כמעט בכל פרמטר
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו