נהיגה ראשונה: סקודה אניאק קופה RS iV

סקודה מציגים גרסה דמוית קופה לאניאק החשמלית שלהם. הבסיס המכאני לא שונה משמעותית מול הדגם הרגיל כשהטכנולוגיה מדגימה קפיצה לפנים. המחיר צפוי להיות גבוה יותר ב-10 אחוזים

במסגרת אירוע ההשקה של סקודה אניאק קופה, היה קל להרגיש, שהתהפוכות שחווה הכפר הגלובלי משפיעות גם על התחום המוטורי. משפיעות מאוד. על ההשלכות של וירוס הקורונה על התחום כבר כתבנו הרי מילים. וכעת גם המלחמה באוקראינה נותנת אותותיה. לא רק בעיות אספקה של רתמות חוטים שמיוצרות שם עבור יצרנים אירופים רבים. גם כוח אדם, כשמסתבר שכ-150,000 נהגי תובלה ועוד אוקראינים, נטשו את קווי החלוקה, ורצו לעבר חזית הלחימה.

עוד מאוברדרייב >>>

ובתוך כל אלו, צריך להמשיך, ומבינת סקודה, זה אומר להוסיף גרסה נוספת למכונית הכול חשמלית שלהם. והגרסה הבכירה, שהתייצבה מולנו בצבע ‘ירוק ממבה’ וכיתובי RS על מרכב, בהחלט הצליחה להשכיח את הצרות האמיתיות שסביב.

מה חדש

עיקרו של השינוי בגרסת “הקופה” הזו, מתרכז בקווי המרכב. קו הגג משתפל כעת מוקדם ונמוך, מייצר צללית אגרסיבית יותר. היא תואמת להפליא לחזית המסותת מלפנים, מייצרות שתיהן מראה על גבול האתלטי. חישוקי ענק ומשחקים חכמים שבין ירוק זרחני לשחור ולמשטחי הזכוכית, גורמים למבט לשוב ולחזור אליה. תוצאה מושכת ונאה בהחלט.

ואם הזכרנו את משטחי הזכוכית, צריך להזכיר גם את זה המרכיב את הגג. החלון הפנורמי אדיר המידות ייחודי לגרסת הקופה הזו, ומוסיף כאן עוד נופך של ייחודיות. הבסיס המכאני משותף כמובן לאניאק המוכרת אבל יש כאן חדש, בדמות עדכון טכנולוגי מקיף למדי. בין השאר אפשר למצוא כאן ניהול הסוללה המשפר את אורך חייה, על ידי ניהול משופר של הטעינה וטמפרטורת העבודה. זמן הטעינה מעשרה אחוזים לשמונים אחוזים השתפר גם הוא ועומד על  29 דקות. בסקודה מוסיפים שטעינת 100 ק”מ נוספים לנסיעה תתבצע תוך 6 דקות.

הנושא החשמלי, כמו במקומות אחרים, חשוב גם עבור סקודה. הם מצהירים כי עד 2030 יוצגו עוד 3 דגמים חשמליים נגישים יותר מהאניאק. זה משתלב היטב בתוכניות החברה, להגיע למצב בו 70 אחוז ממכירותיה מבוססות על כלי רכב חשמליים, בדרך להיות היצרן החמישי בגודלו באירופה.

על הכביש

משלל גרסאות ההנעה שמוצעות כאן, את חלקן אנחנו מכירים כבר מהאניאק, נהגנו בזו הבכירה שצוידה, בין השאר, בצמד מנועים חשמליים (אחד על כל סרן) המפיקים 295 כ”ס משולבים המחולקים בין ארבעת הגלגלים. האבזור כאן רב, וגם כאן יש עדכונים טכנולוגיים. בין השאר אפשר למצוא כאן מערכת ניווט משופרת, מערך מערכות בטיחות מתקדמות המאפשרות גם החלפת נתיב עצמאית וגם חנייה עם יכולת זכרון. לפקודת הנהג, המכונית זוכרת נקודת חנייה ספציפית ויכולה להשתחל אליה להבא מבלי התערבות.

על הכביש מרגישה האניאק קופה RS iV מהירה ובטוחה. מהירה מאוד ובטוחה מאוד, אם לדייק. בחסות צמיגי הענק, המתלים והמשיכה שמייצרת מערכת ההנעה הזו, עושה רושם שלמרות משקלה יכולה הסקודה הגדולה לנוע בקצב גבוה בכל מקום. כמובן שגם למעטפת הזו יש גבול, אבל הדרך לשם ארוכה ומרשימה מאוד. בנסיעה נינוחה יותר מרשימה הסקודה הזו מאוד. בייחוד עם מערכת המתלים המתכווננת לפי מצב הנסיעה. במצב נוחות, למרות שחישוקים האדירים וחתך הצמיגים הנמוך שמרה הסקודה על נסיעה נעימה למדי. מערכות הבטיחות המתקדמות, מאפשרות נהיגה סמי-אוטונומית ותפקדו כראוי. רק שברים חדים במהירות נמוכה ערערו את הנוחות והנינוחות שהופגנו בתא הנוסעים.

שורה תחתונה

גם בגרסה זו, סקודה אניאק היא מכונית מרשימה ונטולות פינות חדות. הסיפור כאן, הוא כל כולו העיצוב. הוא נותן למכונית הסולידית הזו מעטפת מושכת יותר, וקשה לחשוב מי יעדיף את הגרסה הפשוטה מול זו. למרות העיצוב מרווח הראש מאחור מכובד, תא המטען מציע 570 ל’, כך שאין באמת מחיר למראה המוצלח יותר. לארץ היא צפויה להגיע בחודשים הקרובים, עם מחירים שיהיו גבוהים בכ-10 אחוזים לעומת דגמי האניאק המקבילים הקיימים בישראל. השאלה הגדולה ביותר, בה סביב נושא ההקצאות שיקבל השוק שלנו והאם יפתרו בעיות שרשרת האספקה בעולם.

סקודה RS iV

מנוע: שניים חשמליים

הספק (משולב): 300 כ”ס

מומנט (משולב): 47 קג”מ

גיר: אוטומטי, גיר יחיד (לכל מנוע)

בסיס גלגלים: 277 ס”מ

משקל: 2,367 ק”ג

טווח (יצרן): 504 ק”מ

מ-0 ל-100 קמ”ש: 6.5 ש’

מהירות מירבית: 180 קמ”ש

מחיר (משוער): 325,000 שקלים

בעד: מראה, ביצועים וטכנולוגיה

נגד: נוחות על כביש שבור

שורה תחתונה: יש מלאי?

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...