נהיגה ראשונה: פורד ברונקו

פורד ברונקו נוחת בישראל הישר לידיהם המבקשות של יורדי השטח המסוקסים. עם מחיר שמתקרב לחצי מיליון שקלים, כדאי שיהיו גם בעלי ממון. הוא מציע להם יכולת לא מבוטלת מעבר לאספלט וגם מראה רטרו משובב

קהילת השטח הישראלית רוחשת וגועשת. קטגורית רכבי הפנאי הקשוחים, נותרה עם שליט אמריקאי בודד. המתחרה הבריטי, פרש לטובת חיים מעודנים יותר ואין מי שיטען לכתר. עד עכשיו. פורד לקחו פלטפורמה של רכב עבודה (ריינג’ר), התאימו אותה לייעוד החדש והניחו מעל לכל זה עיצוב מוצלח. לא רק המראה נשען על דגם עבר, גם מעל הם עצמו, ברונקו, נוער אבק בן עשורים, והוא ניתן לייצור החדש בחגיגיות.

עוד מאוברדרייב >>>

הוא גדול

הברונקו שלפנינו הוא טיפוס גדול מימדים. הוא נראה גדול, הוא מרגיש גדול מאחורי ההגה, והוא מושך תשומת לב, גם בגלל הצבע הבולט. תא הנוסעים מרגיש מרווח אף הוא. איכות הייצור לא תאיים על אירופאית בחמישית מחיר, אבל האבזור (גם זה הבטיחותי) נדיב ומלא. גם בתא הנוסעים, העיצוב מהלך על גבולות הרטרו, עם איזכורי עיצוב לברונקו ההוא. המידות הנדיבות מורגשות גם כן, ולנווט את הרכב הזה ברחובות העיר הצפופים, דורש מעט סבלנות ותכנון.

כמי שרוצה להתחבר לטבע, גם הברונקו נותן לנהג שלו אפשרות להיפטר מהגג והדלתות וליהנות מהאוויר החופשי. פירוק הגג היה מסורבל בלשון המעטה, באשמת קשתות המטען (אופציה מקורית בתשלום) שהותקנו על רכב המבחן. פירוק הדלת קצת מסובך יותר מהמוכר, אבל אלו דלתות ללא מסגרת, כך שניתן להשאיר אותן בתא המטען ולא לחפש מקום אכסון עבורן לאחר הפירוק.

הוא חזק

על הכביש מרגיש הברונקו כמו ביריון מגודל. אפשר להרגיש מאיפה הגיע הבסיס שלו, עם תחושה די קופצנית מהסרן האחורי על כביש משובש. המנוע חזק להפליא ודוחף את המשקל הלא מבוטל לפנים בהחלטיות מפתיעה. זוויות הגלגול מורגשות כאן ולמרות המתלה הנפרד מקדימה ההיגוי מקבל ציון סביר בלבד. אבל מה שבאמת בולט כאן לו רעשי הרוח. משהו במנגנון הפירוק של הגג הזה, לא מצליח להשאיר את אלו בחוץ. ברמה שלא זכורה לנו משום רכב מבחן. כשל די מפתיע מיצרן בסדר גודל שכזה.

את כל אלו אפשר לשכוח די מהר כשמפנים את החרטום לשטח. עם צמיגי 35 אינץ’, נעילות רוחביות מלפנים ומאחור וזוויות מרכב מצוינות, לברונקו אין בעיה בשטח. לא כזו שיציבו מולו 99 אחוז מהלקוחות בכל אופן. הביקורת תתרכז במהלך מתלה שמרגיש קצת מוגבל וגורם לו להניף גלגל מוקדם לפעמים. אבל כאמור, עם יחס העברה נמוך, ונעילות מהירות ויעילות, קשה מאוד לעצור אותו. הצד האלקטרוני של המשוואה מרשים פחות. מערכת בקרת המשיכה לא ממש יעילה במצבים האלו. מערכת נוספת שקיימת כאן, נועלת את הגלגל הפנימי בכדי לייצר קוטר סיבוב משופר בשטח, יעילה רק על מצעים עם אחיזה ירודה ופעולתה רועשת למדי.

למי הוא?

זו שאלה מצוינת. אלו שרוצים נוחות יום-יומית גבוהה ויכולת שיוט נינוחה על הכביש, לא יקבלו כאן את מבוקשם. אלו שיוצאים לשטח עם סכין בין השיניים, יעדיפו את המתחרה הישיר עם סרן חי מלפנים ומהלך מתלה עדיף – שמתורגמים לקצת יותר יכולת בשטח. וזה משאיר לא מעט אנשים, שחיים בין שתי הדרישות המנוגדות האלו, אלו ייהנו מהזוהר של הילד החדש בשכונה, מיכולת סבירה על הכביש ומענה לכל גחמה שלהם, בשטח.

פורד ברונקו ‘וויילדטרק’ 4 דלתות

מנוע: טורבו, 2,694 סמ”ק

הספק: 330 כ”ס ב-5,250 סל”ד

מומנט: 57.4 קג”מ ב-3,100 סל”ד

גיר: אוטומטי, 10 היל’

בסיס גלגלים: 269 ס”מ

משקל: 1,730 ק”ג

צריכת דלק (מבחן): 6.1 ק”מ/ל’

מהירות מירבית: 170 קמ”ש

מחיר: 450,000 שקלים

בעד: אריזה, אבזור, יכולת שטח

נגד: רעשי רוח, עידון

שורה תחתונה: מחכים לסופ”ש

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכירi