בדרך: הדגמים שיגיעו לכאן ברבעון הראשון של 2022

עשרות דגמים חדשים יגיעו לשוק המקומי ברבעון הראשון של שנת 2022. אלו החשובים והמעניינם שבהם

למעלה מ-40 דגמים חדשים יגיעו לישראל, ברבעון הראשון של 2022. את אלו, אנו סוקרים בכתבה זו. חלק מהדגמים המופיעים בכתבה זו, כבר היו אמורים להיות כאן, אך הזעזוע העמוק המוזכר מעלה, גורם להם לאחר. אפשר לצפות, שגם חלק מהדגמים המופיעים כאן, ככאלו שאמורים להתחיל את דרכם אצלנו, בשלושת החודשים הראשונים של השנה הקרובה, יגיעו באיחור. כך או כך, אלו הרכבים המעניינים יותר שצפויים להגיע לכאן בחודשים הקרובים.

עוד מאוברדרייב >>>

באופל יחל שיווק מקומי של מתיחת הפנים של הגרנדלנד, רכב הפנאי הקומפקטי של החברה. העיצוב מקבל תפנית משמעותית עם אלמנטים שראינו במוקה כשגם תא הנוסעים מקבל מראה מתקדם ועתיר מסכים. אפשר לצפות גם לגרסה היברידית נטענת שתצטרף להיצע המקומי. אופל אסטרה חדשה לחלוטין תגיע גם היא אלינו, מבוססת על פלטפורמת EMP2 של פיג’ו. מעבר למראה שמבטא את שפת העיצוב החדשה של אופל, אפשר לצפות ליחידות ההנעה המוכרות של פיג’ו סיטרואן, לרבות יחידת הנעה היברידית.

מב.מ.וו נראה את סדרה 4 גראן-קופה העדכנית שתגיע אלינו בתחילת השנה הבאה, אבל הבשורה העיקרית, שאליה מצפים בב.מ.וו, הן צמד החשמליות הטריות של החברה. ה-iX עליו נהגנו בנהיגת בכורה, הוא רכב פנאי אדיר ממדים ועוצמה שאמור לשמש כספינת הדגל החשמלית של ב.מ.וו. עם ה-i4 תבקש ב.מ.וו להוכיח לשוק המקומי כי הנאה מנהיגה יכולה להיות מושגת גם על פלטפורמה חשמלית. אתגר לא פשוט למי שנהגה להתהדר בתואר מכונת הנהיגה המוחלטת.

ג’יפ קומפאס עבר מתיחת פנים קלה לפני מספר חודשים והוא עתיד להגיע אלינו ברבעון הראשון של 2022. עיקר השינוי כולל עדכון עיצוב קל מבחוץ ואחד משמעותי יותר מבפנים וכעת הוא כולל גם מסך מולטימדיה חדש. בכל הקשור להנעה, הוא מוצע בעולם עם חמש יחידות הנעה שונות לרבות גרסה היברידית-נטענת.

שנת 2022 אמורה להיות השנה בה תתחיל חטיבת היוקרה של יונדאי, ג’נסיס, לתת מענה לדרישה החשמלית בשוק. ברבעון הראשון נראה כאן שני דגמים חשמליים לחלוטין, צעדים ראשונים עבור ג’נסיס בתחום. הראשון יהיה GV80 EVשיגיע לכאן בתחילת השנה ואחריו יגיע גם רכב הפנאי הקומפקטי החשמלי ה-GV60EV. במהלך השנה צפוי להגיע לכאן גם ה-GV70 החשמלי שהוצג לפני כחודש.

טויוטה, תביא לכאן את האייגו X בשלהי הרבעון הראשון של השנה הבאה. האייגו החדשה מציגה מראה צעיר ורענן ומשתמשת בפלטפורמת היאריס החדשה. היא תחליף כאן את האייגו הקודמת שהייתה פרי שיתוף פעולה בין טויוטה ל-PSA. יחידת ההנעה מבוססת עדיין על מנוע שלושת הציל’ בנפח 1.0 ל’ כשהתיבה הוחלפה, באחת רציפה וחדשה. אפשר לצפות לאפשרויות צביעה מגוונות שידגישו עוד יותר את העיצוב – גם בתוך תא הנוסעים.

אחד הרכבים המיוחדים שיעלו על הכבישים המקומיים הוא יונדאי סטאריה, בעל המראה העתידני וזה יקרה כבר בתחילת השנה הקרובה. הוואן גדול הממדים בעל העיצוב הייחודי מחליף למעשה את ה-i800 המוכר והאפרורי. הממדים צמחו, ההנעה עברה לפנים ויש כאן מקום רב יותר אם זה לנוסעים (תשעה) או למטען – תלוי בגרסה. עיצוב תא הנוסעים בגרסאות הנוסעים מרשים וכולל כורסאות, הדומים, תאורה בגוונים שונים ועוד. היונדאי יגיע לכאן ככל הנראה עם שני מנועים (דיזל ובנזין) כשאלו משודכים לתיבה אוטומטית.

מיצובישי אקליפס קרוס, רכב הפנאי הקומפקטי של מיצובישי, עבר מתיחת פנים לפני שנה ועתיד גם הוא להגיע לישראל בקרוב. האקליפס המחודש מקבל שינויים עיצוביים חיצוניים, לרבות ביטול התאורה הרוחבית על הדלת האחורית (לשיפור שדה הראייה). תא הנוסעים זכה לנגיעות קלות כשבראשן נמצא מסך מולטימדיה חדש הניצב באופן נגיש יותר. מעבר למנוע ה-1.5 ל’ המוגדש המוכר, האקליפס יוצע גם בגרסה היברידית-נטענת.

אצל מרצדס המהפכה החשמלית בעיצומה ותמשיך גם בשנת 2022. בתחילת השנה תוצג כאן מרצדס EQE חדשה, מכונית סאלון כל חשמלית וכזו שנבנתה כך מתחילתה. יחד עם מגוון טכנולוגי אדיר היא תציע גם טווח נסיעה של 660 ק”מ. אליה תצטרף באותו הרבעון הראשון גם ה-EQB שתציע הנעה חשמלית בתצורת פנאי קומפקטי עם 7 מושבים. חובבי הבנזין יכול לנשום לרווחה עם הגעתה של מרצדס SL החדשה, בה אפשר יהיה למצוא, מעבר לגג הנפתח כמובן, גם מנוע V8 מוגדש שמוצע ברמות הספק שונות – בין 476 ל-585 כ”ס.

סובארו הציגה לא מזמן מתיחת פנים לפורסטר המוכר. מעבר לעדכונים כאלו ואחרים הוא משודך בשווקים מסוימים גם ליחידות הנעה חדשות (היבריד, טורבו). לארץ הוא ימשיך להגיע עם מנוע ה-2.5 ל’ המוכח ועם שדרוג יכולות מערכות הבטיחות המתקדמות.

מגמת החשמל, הברורה לכל עין, עומדת לפרוץ גם אל התחום המסחרי. סיטרואן ברלינגו, שחולשת על שוק הטנדרונים המקומי, עתידה להימכר כאן בגרסה חשמלית ברבעון הראשון של השנה הקרובה. את מערכת ההנעה החשמלית שלה אנחנו מכירים משאר דגמי הקונצרן עם 136 כ”ס וטווח של כ-300 ק”מ במקרה הזה. לצידה גם האחות הגדולה, הג’אמפי, תקבל אף היא גרסה חשמלית ותחל לנוע כל הכבישים המקומיים.

הדור הרביעי של סקודה פאביה יגיע גם הוא לישראל בקרוב. זהו דור חדש לחלוטין, כזה שצמח משמעותית במידות ונסמך כעת על טכנולוגיה ומכלולים שאפשר למצוא בשאר מותגי קונצרן פולקסווגן. סביבת הנהג ותא הנוסעים רושמים קפיצת מדרגה משמעותית ומזכיר את המוצרים העדכניים של סקודה. בכל הקשור להנעה אפשר יהיה למצוא בפאביה את מנוע ה-1.0 ל’ המוכר בכמה רמות הספק. גם מפרט הבטיחות בדור החדש מקיף למדי וכולל, בין השאר, 9 כריות אוויר.

במאזדה מצפים לגרסה עדכנית לרכב הפנאי הוותיק שלהם, CX5. מדובר במתיחת פנים קלה למדי, עם פגושים ששונו, יחידות תאורה שעוצבו מחדש ומסך מולטימדיה שצמח במידותיו. מאזדה מבטיחה גם שיפור ביכולת הבידוד מרעשים. יחידות ההנעה נותרות כשהיו. בנוסף, יגיעו לישראל גם גרסאות חדשות ועדכונים לדגמי ה-3 ו-CX30.

אצל פורד אפשר לצפות לגרסה מתוחת הפנים של הפוקוס. מתיחת הפנים האמורה משנה במעט את החזות החיצונית שהייתה נאה בכל מקרה ומוסיפה מסך מולטימדיה נדיב מידות (13.2 אינץ’) בתא הנוסעים. בגזרה המכאנית תאפשר לפגוש כאן מעבר מפתיע מתיבה פלנטרית לכזו רובוטית-כפולת מצמדים. זו תשודך למנוע 1.0 ל’ מוגדש בתוספת מערכת מיקרו-היברידית. בצד הכוחני יותר של הסקאלה, צפויים לעלות כבר בתחילת השנה מספר יחידות של פורד F250 ‘טרמור’ על כבישים ושבילי ישראל. גרסת זו, מיועדת לעבודת שטח קשה, מצוידת בן השאר בצמיגי 35 אינץ’, מתלים שונים, זוויות גחון משופרות, נעילות דיפרנציאל ועוד.

אם הזכרנו כוח – מספר יחידות של פרארי 296 GTB כבר נמכרו בישראל. במחיר של 2.3 מיליון ליחידה זה הישג נאה בלשון המעטה. אלו שנמכרו צפויות לנחות כאן בשלהי הרבעון הראשון של 2022. ה-296 GTB היא פרארי היברידית, כזו שיודעת לנוע על כוח החשמל לטווח של 25 ק”מ מחד ולטוס אל מעבר ל-330 קמ”ש בעזרת 830 כוחות הסוס אותם היא מפיקה מאידך.

פיג’ו תתחיל לשווק כאן את הבוקסר החדש. הרכב המסחרי הגדול חולק, כמו בעבר, את הפלטפורמה עם הפיאט דוקאטו. גם כאן, הדור החדש צפוי להציע שיפור בהיצע מערכות הבטיחות, תא נוסעים משודרג משמעותית וגם גרסה חשמלית. בנוסף יוצע כאן הפיג’ו ריפטר, המבוסס על סיטרואן ברלינגו. הריפטר מוגש באינטרפטציה שונה מהברלינגו ומיועד יותר לשימוש נוסעים ופנאי. גם הוא יוצע כאן עם הנעה חשמלית.

הדור החמישי של ריינג’-רובר יגיע לישראל בתחילת השנה הקורבה. כמו קודמיו, גם הדור הזה מבטיח לקבוע שיאים חדשים של נוחות, פאר, הוד והדר. הריינג’ החדש הוצג עם מספר לא מבוטל של מנועים, כולם בליווי מערכת סמי-היברידית, כשטרם ברור אילו יגיעו אל השוק המקומי. הריינג’ החדש מוצע עם אפשרות בחירה בין שישה מנוע 6 ציל’ (שלושה בנזין, שלושה דיזל) ומנוע V8 כשההספק של מגוון המנועים האלו נע בין 250 כ”ס ל-530 כ”ס. ומה עם הנעות חלופיות שהן כמעט הכרחיות בעידן הזה? במהלך השנתיים הקרובות יוצגו גרסאות היברידיות פלאג-אין וגם גרסה כל חשמלית. גרסאות הפלאג-אין יציעו 80 ק”מ של טווח חשמלי טהור ויאפשרו להגיע עד ל-140 קמ”ש בכוח החשמל.

ב-DS, מותג היוקרה של סיטרואן, יתחילו בשיווק DS4. המטרה, כמו בעבר, להתחרות בקומפקטיות פרימיום הגרמניות הנפוצות בשוק. היא תעשה את זה תוך שהיא מתבססת על פלטפורמת EMP2 המוכרת של פיג’ו-סיטרואן עם ההתאמות הנדרשות למעמד. העיצוב בהחלט יוצא דופן וגם תא הנוסעים מציג אלמנטים שלמדנו להכיר כבר משאר דגמי המותג. התוצאה בהחלט מושכת את העין. צפו ליחידות ההנעה המוכרות בנפח 1.2 ל’ ו-1.6 ל’ וגם לגרסה היברידית-נטענת. את תפקיד ספינת הדגל של המותג תאייש ה-DS9 – עם ממדים שמציבים אותה בין קטגורית המנהלים לבין קטגורית הסאלון, יחידת הנעה היברידית חזקה (360 כ”ס) ורשימת אבזור ארוכה.

MG, מי שהייתה החשמלית הנמכרת ביותר בישראל ב-2020, תציג לשוק המקומי את המארוול R. זהו רכב פנאי חשמלי, שתוכנן מלכתחילה ככזה ונראה מרשים למדי. הוא מציע שתי גרסאות הנעה (180 ו-288 כ”ס), מראה עדכני, ממדים נדיבים (בסיס גלגלים של 280 ס”מ) וטווח נסיעה מכובד (עד 402 ק”מ). לצד המארוול R תתייצב כאן גם הגרסה מתוחת הפנים של ה-ZS EV – שהייתה פורצת הדרך החשמלית של MG בישראל. איתן יתחיל גם שיווקה של ה-MG5, סטיישן כל חשמלית שזכתה גם היא למתיחת פנים לאחרונה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...