בתור בעלים של לוטוס אליז משהו בי קיווה שחלק מהדנ”א של המותג יעבור אל הדגמים של ג׳ילי שהיא בעלת הבית של לוטוס בשנים האחרונות. היצרן הבריטי לא רק מוכר מכוניות ספורט אלא גם מוכר שירותי פיתוח וכיול התנהגות עבור יצרנים אחרים, ובהתאם לכמות ההשקעה בעלויות ושעות הפיתוח הן שיקבעו אם אפשר לציין שהרכב פותח בשיתוף לוטוס באופן פומבי. אם כמות הפיתוח שלוטוס הייתה מעורבת בו נמוכה אז המידע הזה לרוב יישאר הרבה יותר דיסקרטי בין היצרנים.
ג׳יאומטרי C של ג׳ילי הוא לא רכב ספורטיבי ולא מתיימר גם להיות כזה. בזכות היותו רכב חשמלי מלא אפשר להרגיש שמרכז הכובד נמוך כמו רכבים חשמליים אחרים. תפנה אותו באופן מעט יותר אגרסיבי לכיכר הקרובה לבית ותחוש זאת מיד עם זויות גלגול נמוכות וריסון מרכב טוב. גם ההגה הקטנטן, שמזכיר בגודלו את ההגה של הלוטוס, נטול תחושה אבל מדויק וחד לפקודה – כמקובל כיום.
הג׳יאומטרי C מבוססת על דגם בנזין ולכן אם תפתח את מכסה המנוע תוכל לראות שאכן שם הוא נמצא בניגוד לרוב החשמליות עם מנוע מאחור המניע את הגלגלים האחוריים. למרות מומנט מכובד של 31.6 קג״מ אין לו בעיה להוריד את הכוח אל הכביש דרך הצמיגים הקדמיים ורק לחיצה אגרסיבית על דוושת התאוצה (כי אי אפשר להגיד דוושת גז) במהירות נמוכה תצליח להוציא קצת רעש ופרפורי צמיגים.
• ציוד ואביזרים לרכב במבצעים שווים

את התאוצה ל-100 קמ״ש היא מסיימת תוך 7.7 שניות זריזות אבל כמו שאר החשמליות תחושת הזריזות מגיעה במהירויות הנמוכות וככל שגוברת המהירות תחושת התאוצה יורדת משמעותית. אין לה שום בעיה לשייט גם ב-120 קמ״ש כל היום בכביש המהיר. שם למעט מעט רעשים מבתי הגלגלים ומעט מכיוון המראות האוטו מבודד יפה את הרעשים מבחוץ ומאפשר להנות ממערכת השמע המוצלחת של בוס עם 8 רמקולים.
רק היה מוזר לגלות שהדרך היחידה לשלוט בעוצמת השמע היא דרך הכפתור בהגה. אין שום כפתור נוסף בתא הנוסעים או במערכת המולטימדיה, רק לנהג יש את השליטה ויש פעמים שזה עשוי להציק. מערכת המולטימדיה עצמה גדולה (12.3 אינץ׳), קלה לתפעול ומגיבה מהר. החסרון היחיד הוא המחסור בהתממשקות לאנדרואיד אוטו או אפל קארפליי אבל מנגד יש וויז מובנה (מוצע כרגע בחינם ל-3 שנים) ויכולת הזרמת מוזיקה בבלוטות׳, כך שלא באמת הורגשה בעיה.
עוד נקודה שבלטה לשלילה בתא הנוסעים היא מחסור בתאי אחסון. יש כמות סבירה, אבל התאים בדלתות היו צרים מידי לבקבוקים והתא הנדיב מתחת לקונסולה המרכזית רחב כך שרוב הדברים בו יתנדנדו מצד לצד.

אם עד עכשיו התקבל רושם שלילי לגבי תא הנוסעים אז נהפוך הוא. מדובר במקום מאוד אוורירי, בין היתר הודות לחלון ענק בגג שסינן טוב את קרני השמש. יש שפע מקום ליושבים מאחור וליושבים מקדימה שנהנים גם ממושבים חשמליים (הנוסע גם אבל רק בגרסה הבכירה) ולא תהיה בעיה למצוא תנוחת נהיגה.
הראות טובה ובזכות מערך היקפי של מצלמות אפשר לראות כל פינה של האוטו בחניות. אישית הייתי שמח אם היה אפשר לקרב את ההגה עוד החוצה, אבל זה בעיה גם בלוטוס שלי, ואני מודע שאני חריג בתנוחת הישיבה שלי.
חזרה לכביש אל הפקקים, שם נדרשת תקופת התרגלות למערכת הבלימה. יש אפשרות לשלוט על כמות הבלימה הרגנרטיבית מהמנוע החשמלי ואפילו אפשר עם קצת תרגול לנהוג את הג׳ילי רק עם דוושת התאוצה למעט אם צריך להגיע לעמידה במקום. המעבר בין בלימה חשמלית לשימוש בבלמי הרכב לא חלק לגמרי ומורגש. אחרי קצת זמן כיול לנהג המעבר כמעט ולא יורגש. כיול הנוחות הזכיר במעט את הלוטוס שכן הוא מוצלח מאוד ברוב תנאי הנהיגה ורק שברים חדים בכביש הורגשו.

קיבלנו למבחן את גרסת 460 פרו עם טווח נסיעה מוצהר של 460 ק״מ כמו בשמה. יחד עם תוספת הצביעה הכפולה שצובעת את הגג בשחור, את הברקסים בירוק ואת המושבים מחליפה לריפוד אפור נעים יותר למגע מחירה של ג׳ילי ג׳יאומטרי C ל-145,000 שקלים.
לא דיברתי על העיצוב החיצוני כי התמונות יעשו יותר חסד. יש שיאהבו ויש שלא. אנחנו אהבנו, למעט החזית שאהבנו פחות, ונראה שרוב האנשים בכביש הגיבו גם לחיוב. עם סוללה של 70 קוט״ש הצלחנו לגמוע 405 ק״מ מרשימים בתנאי נהיגה משתנים. מי שנוהג הרבה בפקקים ובעיקר יהיה קרוב יותר לטווח המוצהר ממי שנוהג מחוץ לעיר.

אז ג׳ילי ג׳יאומטרי C היא לא לוטוס כמובן. אבל היא מציעה משפחתית מוגבהת (היא בגובה בין משפחתית ״רגילה״ לבין רכב פנאי) עם מרווח פנים ואבזור מרשימים מאוד. ביצועים טובים וטווח נסיעה דומה לרכב עם מנוע בנזין. או במילים אחרות משפחתית נהדרת ואחת המשפחתיות השלמות מתחת ל-150,000 שקלים.
ג’ילי ג’יאומטרי C 460
מנוע: חשמלי
הספק: 204 כ”ס
מומנט: 31.6 קג”מ
גיר: אוט’, היל’ 1
בסיס גלגלים: 270 ס”מ
משקל: 1,685 ק”ג
טווח (מבחן): 405 ק”מ
מ-0 ל-100 קמ”ש: 7.7 שנ’
מהירות מירבית (מוגבלת מחשב): 150 קמ”ש
מחיר: 143,000 שקלים
בעד: אבזור, טווח, תא נוסעים
נגד: נוחות, בידוד רעשים
שורה תחתונה: חשמל לכל כיס
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו