נהיגה ראשונה: ב.מ.וו iX

הענק החשמלי של ב.מ.וו יגיע לארץ בקרוב, לקחנו אותו להתרשמות ראשונה מעבר לים. הפגנת כוח מרשימה שמעוררת מספר תהיות

כמו כמעט כל יצרנית רכב בעולם היום, גם ב.מ.וו נמצאת בעיצומה של מתיחת פנים חשמלית. בניגוד לרוב היצרניות בעולם, לב.מ.וו יש אתגר כפול ומכופל. הלא ב.מ.וו צברה לעצמה קהל מאמינים מסביב לעולם כשהיא ואנחנו התייחסנו אליה כחוויית הנהיגה האולטימטיבית. מותג שבנה את עצמו על ערכים של יכולת דינאמית והנאה מנהיגה. מיותר לציין שעל סף עידן שמשנה לחלוטין את מה שאנחנו יודעים על הנאה כזו, על ב.מ.וו למצוא את עצמה מחדש בתוך הנתיב המפותל בדרך לתחבורת העתיד.

עוד מאוברדרייב >>>

זה הזמן לציין שהיא מתחילה את המסע הזה באיחור לעומת מותגי הפרימיום הגרמנים האחרים. אודי שם מההתחלה, מרצדס התחילה תנופת דגמים משמעותית גם היא ואילו ב.מ.וו עושה רושם התמהמה מעט. ואם פזלנו לרגע לצדדים, אפשר לתהות שמה לשני המותגים הגרמנים האחרים, קלה יותר לבצע את המעבר הנדרש. אם נסתכל על מכוניות הדגל החשמליות של אודי ומרצדס נראה שהשתיים בחרו נתיב טבעי מאוד עבורן. אודי שולחת את ה-GT להמשיך שושלת של מכוניות עוצמתיות כפולות הנעה אל תוך העידן החשמלי. מרצדס משחקת במגרש בו היא שולטת כבר עשורים רבים עם ה-EQS, מכונית פאר חשמלית שהיא המשך טבעי לשושלת מכונית הפאר של החברה.

ציוד ואביזרים לרכב במבצעים שווים

בב.מ.וו בחרו לבצע את תצוגת היכולת שלהם עם רכב פנאי אדיר ממדים. בזמן שזוהי בהחלט תצורת המרכב המועדפת על רוב רוכשי הרכב החדש מסביב לעולם, הוא לא מחובר לאיזה ערך ליבה שאפיין את ב.מ.וו לדורותיה. אם עלינו למצוא הקשר, אפשר לחפש אותו ב-X5 הראשון. רכב הפנאי הראשון של ב.מ.וו כזה שחרט על דגלו את היכולת הדינאמית המפורסמת של החברה ובהחלט זרח בתחום זה מול מתחריו.

עכשיו פנים אל פנים מול ה-iX כל אלו נשכחים במהרה. העין מנסה להכיל את הגודל, את העיצוב הלא שגרתי, את המפגש הראשון עם מי שאמור להציג את כל מה שב.מ.וו יודעת לעשות היום. אם גודל המעמד לא ברור, אפשר להתייחס לשם. בב.מ.וו לא נוהגים להציג מכוניות ללא ספרות בשם. ה-iX הוא דוגמה נדירה לכך, ולמעשה לא עתיד להפוך לחלק ממשפחת דגמים, אלא לסמן נקודת מפנה, ציון לשינוי אותו אנו צפויים לראות בשנים הקרובות. בחזרה אל הרכב עצמו, ניכרת ההשקעה האדירה. החל מרמזים המעידים על שימוש נרחב בסיבי-פחם לאורך השלדה,שבכה קדמית אטומה היודעת להחלים בעצמה משריטות קלות גג שמש אדיר ממדים היודע להתכהות ברגע ועוד.

כניסה לתא הנוסעים ממשיכה את הרושם הזה, ההרגשה שאנו בפתחו של עידן חדש עבור החברה. החומרים כאן כולם ממוחזרים, ולמרבה ההפתעה, זה לא פוגם בתחושת האיכות והיוקרה. אם יש פינות שבהן דיפון מרשתות דייגים ממוחזרות מוצע בעינכם פחות מזה של אלקנטרה משובח נניח, אז מתגים מאבני סברובסקי לדוגמה, יסיטו עינכם משם. התחושה מהודרת, על גבול המתחכמת, אבל השורה התחתונה מרשימה, מחניפה גם לנוסעים וגם לסביבה.

מערך המנועים שנמצא ברכבי ההשקה הוא הבכיר ביותר כרגע. גרסת החמישים שתחתנו זה אומר ששני המנועים, מלפנים ומאחור, מייצרים הספק משולב של 523 כ”ס ונתמכות בסוללה אדירת ממדים בקיבולת של 111 קוט”ש. הטווח הרשמי המוצהר כאן עומד על לא פחות מ-630 ק”מ שיניחו את דעתו של כל אחד. יכולת טעינה מהירה אומרת שבעשר דקות ניתן להוסיף טווח של כ-150 ק”מ. נתונים שאמורים להשכיח חרדות בנושא טווח.

על הכביש מראה יחידת ההנעה הזו שעם כמות הכוח הנכונה, אפשר להעלים נתון משקל פנטסטי כמעט לחלוטין. הזינוק מהיר, צבירת המהירות נונשלנטית והבימר המגודל טס בנתיבי ההשקה הצרים. צרים ומפותלים יש לציין, ולמרות הממדים ואותו משקל, התחושה לא גמלונית כלל. מתלי האוויר, חוברים להיגוי האחורי וצמיגים הענק (על חישוק בקוטר 22 אינץ’) ומציירים קשתות מדויקות בפניות. התחושה טבעית וניטראלית למדי, הישג כשמדובר בשניים וחצי טונות של מכונית.

באותה נשימה ולמרות הדיוק יש תחושה ברורה של ניתוק והדברים האלו מתארים גם את ההיגוי. הב.מ.וו הזה יבצע כל מה שיידרש ממנו, אבל ברור בכל רגע, שהטכנולוגיה וההנדסה הם אלו שמבצעים כאן, לא הנהג.  בכל הקשור לנוחות, גם מבחינת בידוד ומושבים, גם מבחינת ספיגה ומתלים, התוצאה לא פחות ממצוינת. זו מכונית נעימה וחרישית בכל נסיעה, בכל סוג דרך. בסופו של יום הנהיגה רשמה מחשב הדרך טווח ריאלי של כ-603 ק”מ. נאה בהחלט.

מה שצרם לאלו שזוכרים את מקורות המותג הזה, התרכז בצורתו של ההגה. עושה רושם שבזמן התכנון שלו, החליטו להגדיל את הקוטר של חלקו העליון. אולי בכדי לאפשר צפייה טובה יותר במחוונים הדיגיטליים. התוצאה היא הגה שחלקו העליון מציג קוטר גדול יותר מזה התחתון וצורה שגורמת למי שאוחז בהגה בצורה נכונה, לאלץ את כפות ידיו בזווית לא טבעית. מסוג הדברים שלא מצפים למצוא במכוניות שמתוכננות לעילא, בטח לא כאלו של ב.מ.וו. מצד שני, לחזות במערכות הנהיגה המתקדמות של ה-iX נוהגות אותו עם התערבות מינימלית של הנהג, גרסה לנו לתהות מי בכלל מחזיק את ההגה כראוי בעידן הזה.

וזה מחזיר אותנו לנקודת ההתחלה. הב.מ.וו iX הוא תצוגת תכלית מרשימה מאוד. הפגנה של סט יכולות מרשים בעומד לרשות ב.מ.וו היום בבואה לפתח את דגמיה העתידיים. אך כל אלו, לא פותרים את הבעיה המרכזית שניצבת בפני ב.מ.וו היום, זו שהוזכרה בתחילת הכתבה הזו. היא יוצאת לדרך הזו אחרי שתי מתחרותיה העיקריות ובניגוד אליהן, הדרך הזו מציבה קונפליקטים בכל הקשור לאופי המכוניות שלה. היכולת הטכנולוגית בהחלט כאן, אבל לאחר יום נהיגה ב-iX אי-אפשר שלא לתהות, מה הופך מכונית רבת יכולה ומרשימה כזו, לכזו שראויה לשאת את הסמל של ב.מ.וו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...