נהיגה ראשונה: יונדאי סונטה טורבו

מכונית המנהלים של יונדאי, בגרסת טורבו חדשה שמגיעה אלינו בעקבות עליית המחיר של הגרסה ההיברידית. במקרה הזה, הגרסה הנבחנת והזולה יותר, היא גם העדיפה יותר. נהגנו בה לראשונה על כבישי הארץ

מחירה המאמיר של יונדאי סונטה ההיברידית, חייב את היבואנית המקומית להביא לכאן גרסה זולה יותר (בחמישה עד עשרה אחוזים), כזו שתשמור על הרלוונטיות של הדגם בקרב הקהל הישראלי. כך מתחילה את דרכה גרסת הטורבו של הסונטה אצלנו. אבל כפי שגילינו לאורך ימי המבחן, זול יותר לא חייב להיות טוב פחות.

מתחת למכסה המנוע

יונדאי סונטה טורבו משתמשת במנוע 1.6 ל’ מוגדש המשודך לתיבה אוטומטית בעלת שמונה יחסי-העברה. תפוקתו של המנוע נאה למדי, עם 180 כ”ס הוא חלש מהגרסה ההיברידית, אבל יש שני אלמנטים שהופכים את העבודה שלו לקלה יותר: המשקל הכללי של גרסת הטורבו נמוך יותר ויש כאן יותר יחסי-העברה בגיר.

עוד מאוברדרייב >>>

מעבר לאלו, אין הבדלים משמעותיים בין הטורבו להיבריד. רשימת אבזור הנוחות מקיפה ודומה למדי. יש כאן את אותו עיצוב חיצוני עדכני של יונדאי, את אותו תא הנוסעים. רשימת אבזור הבטיחות גם היא ארוכה למדי גם כאן ומי שיתעקש להבדיל בין השתיים יוכל לעשות זאת על-פי הבדלי פגוש קלים מלפנים ומאחור. יש כאן גם אפשרות להסיע את הרכב אל ומחוץ לחנייה צפופה. באמצעות השלט מבלי לשבת ברכב. נחמד.

על הכביש

שילוב המנוע והתיבה בסונטה טורבו מתגלה כיעיל למדי. המספרים האבסולוטיים מספרים על יתרון בתאוצה מול האופציה ההיברידית אבל החיים הם לא תאוצה מאפס למאה. בכל סוג של שימוש, בין אם זו האצה עירונית קלה או יציאה לעקיפה הררית, סונטה טורבו מייצרת ביצועים עדיפים וזמינים. התחושה בשרנית, עבה ומהירה יחסית.

גרסת הטורבו נועלת צמיגים במידות ספורטיביות יותר, עם חתך נמוך יותר וסוליות רחבות. אלו מעניקות כאן רמות אחיזה גבוהות, ההתנהגות הבוגרת יוצאת נשכרת מאלו. אל תצפו כאן לכל מיני תענוגות הגה-שלדה, רק למהירות יעילה מדויקת ויעילה מאוד.

מעבר לזה, הסונטה, גם בגרסתה זו נעימה מאוד. תא הנוסעים מרווח, נוח ושקט רוב הזמן. עיצוב מוצלח ובחירת גוונים מוצלחת עוד יותר ברכב המבחן, בהחלט מייצרים מקום נעים ומרחיב דעת. נוחות הנסיעה טובה מאוד, למרות הצמיגים הרחבים. צריכת הדלק לאורך ימי המבחן עמדה על 11.8 ק”מ מאומצים לכל ליטר דלק. כאן, נמצא ההבדל העיקרי מול גרסת ההיבריד.

שורה תחתונה

בסופו של יום גרסת הטורבו נותנת יותר הנאה והנעה ליושב מאחורי ההגה. הביצועים זמינים ועדיפים, רמות האחיזה גבוהות יותר, ובהחלט אפשר למהר כאן. ההבדלים בצריכת הדלק בחיים האמיתיים מראים עדיפות לגרסה ההיבריד אבל לא כזו שמצדיקה את פער המחיר בין שתי הגרסאות. כך שהגרסה הזולה יותר של הסונטה, עם מערכת ההנעה המתוחכמת פחות, היא גם זו שבה אנו בוחרים.

יונדאי סונטה טורבו

מנוע: טורבו, 1,598 סמ”ק

הספק: 180 כ”ס ב-5,500 סל”ד

מומנט: 27 קג”מ מ-1,500 סל”ד

גיר: אוט’, 8 היל’

בסיס גלגלים: 284 ס”מ

משקל: 1,520 ק”ג

צריכת דלק (מבחן): 11.8 ק”מ/ל’

מ-0 ל-100 קמ”ש: 8.6 ש’

מהירות מרבית: 210 קמ”ש

מחיר: 188,000 שקלים

בעד: נוחות, ביצועים, אבזור

נגד: שותה יותר דלק מאחותה

שורה תחתונה: אפשרות עדיפה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר