ג’ילי, יצרנית הרכב הגדולה בסין, עושה את צעדיה הראשונים בישראל. מי שלא מכיר או לא שמע, נספר שג’ילי הוא תאגיד ענק, שבין השאר חולש גם על יצרניות אירופאיות ותיקות כמו וולוו ולוטוס. יש לה גם כמה מותגים עצמאיים חדשניים, מספר מותגי אופנועים (בנלי לדוגמה) ועוד. עכשיו היא עושה צעד ראשון בשוק המקומי. וזה נראה כמו צעד החלטי ומלא בטחון.
עוד מאוברדרייב >>>
בזמן שהתעשייה כולה מדברת על הקצאות ומכסות ולא מצליחה לעמוד בביקוש, החבר’ה מג’ילי מצהירים שאין להם בעיה כלל. נשלח לכאן כמה מכוניות שהשוק ידרוש. והשבועיים שעברו מאז השקת הרכב בישראל מראים שבינתיים – השוק המקומי נענה בחיוב להצעה החשמלית הסינית – ודורש.

אריזה חכמה
ה-C היא לא מכונית חשמלית שתוכננה כזו מהתחלה, אלא דגם בנזין שהוסב לשימוש במערכת הנעה כל חשמלית. אצלנו לא מכירים את המכונית עליה היא מבוססת, והמפגש עם זו הוא טרי וראשוני. כך שהעיצוב החיצוני נראה מקורי גם אם לא יוצא דופן. בתוך תא הנוסעים התחושה אחרת, עם עיצוב שהוא עדכני על גבול העתידני, חומרים נאים ורושם ראשוני שלא ממש מרגיש עממי, או סיני.
מערכת ההנעה מבוססת על יחידה חשמלית המפיקה 204 כ”ס ומניעה את הגלגלים הקדמיים. יש שני מארזי סוללות ולפי שם הדגם אפשר להבין היכן נמצאת הקטנה יותר וכמה טווח היא אמורה לספק (350) והיכן המארז גדול יותר והטווח בהתאם (460). מעבר לזה לשתיהן רשימת אבזור נוחות ובטיחות ארוכה כאורך הגלות. לשתיהן גם אין ציון בטיחות במבחן הריסוק האירופי המוכר. כזה יהיה בהמשך.

לדרך
יציאה לדרך מגלה שתא הנוסעים לא רק מאובזר באופן יוצא דופן אלא גם מרווח למדי מלפנים ומאחור. מושב הנהג נוח ועמוק בצורה בולטת גם הוא. הביצועים טובים, זמינים ומיידים. תגובת הדוושה הראשונית אולחשה מעט בכדי להקל על הצמיגים הקדמיים, אבל התוצאה היא עדיין תאוצה חזקה שתסבסב אותם במהירות עירונית. את התנהגות הגביש אפשר להגדיר כבטוחה, למרות חוסר ריסון בעומס גבוה ותחושה אלסטית מההגה.
נוחות הנסיעה טובה, וזו בהחלט בשורה אם מתייחסים לעובדה שזהו רכב חשמלי זול. מה שפוגם באותה נוחות הם רעשי כביש ורוח. הבידוד כאן לא מספיק טוב, וזה לא רק בגלל שהמנוע חרישי. מעבר לזה, בכל הקשור לטווח, נהיגה של יומיים בגרסת ה-460 הצביעה על טווח ריאלי של כ-420 ק”מ. מעבר ומעבר לשימוש ישראלי נורמטיבי.

דריסת רגל
אחרי שמותגים סינים אחרים שכבו על הגדר (החשמלית?) נכנסת לכאן ג’ילי עם הדגם הזה ומסמנת דריסת רגל משמעותית בשוק המקומי. היא עושה את זה עם תמהיל שכבר פגשנו ברכבים סינים.
טווח טוב, אבזור עשיר בצורה קיצונית, ויכולת טובה כללית. החדשה כאן הוא המחיר שהופך את ההצעה הזו רלוונטית כמעט לכל אחד. וזה עוד לפני שאמרנו מילה אחת, על בעיית הזמינות ממנה סובלים מותגים אחרים בשוק.
ג’ילי ג’יאומטרי C 460
מנוע: חשמלי
הספק: 204 כ”ס
מומנט: 31.6 קג”מ
גיר: אוט’, היל’ 1
בסיס גלגלים: 270 ס”מ
משקל: 1,685 ק”ג
טווח (מבחן): 428 ק”מ
מ-0 ל-100 קמ”ש: 7.7 שנ’
מהירות מירבית (מוגבלת מחשב): 150 קמ”ש
מחיר: 143,000 שקלים
בעד: אבזור, טווח, תא נוסעים
נגד: נוחות, בידוד רעשים
שורה תחתונה: חשמל לכל כיס
צילומים: רונן טופלברג
