מוסף הרכב דצמבר 2025 – דגמי 20206 מגבירים את הקצב

חשבתם ששנת 2025 הייתה שנת שיא של דגמים חדשים בשוק הישראלי? שנת 2026 אמורה להיות עמוסה אפילו יותר ועשרות דגמים חדשים יגיעו לאולמות התצוגה כבר בחודשים הקרובים

אומודה

אחרי ההצלחה הגדול של ג’אקו ב-2025, המותג התאום אומודה יצטרף לשוק הישראלי עם פתיחת 2026. בהיררכיה של קבוצת צ’רי אומודה הוא מותג בעל מיצוב יוקרתי יותר ועיצובים נועזים יותר על בסיס משפחות הדגמים המוכרת של הקונצרן. הדגם העיקרי והחשוב של המותג יהיה אומודה 7, שהוא למעשה הפרשנות של המותג לטיגו 7/ג’אקו 7 עם מידות מעט יותר גדולות, חזית אגרסיבית ותא נוסעים מהודר, כאשר בדומה להם הוא יוצע עם הנעה היברידית-נטענת וטווח חשמלי של כ-90 ק”מ. לצידו יגיע גם אומודה 9 הגדול יותר, אך ללא שורת מושבים שלישית, שיונע גם הוא עלי ידיד יחידה היברידית-נטענת עם הספק של כ-460 כ”ס וטווח חשמלי של כ-150 ק”מ.

צילומים: יצרן

איון

אחרי שחזרה לישראל לפני מספר חודשים, צפויה GAC לנסות ולהמשיך לבסס את נוכחותה בשוק הישראלי עם דגם חשמלי רביעי במספר של המותג איון בשם UT. איון UT הוא דגם האצ’בק קומפקטי בעל עיצוב חביב, עם אורך של 427 ס”מ ובסיס גלגלים נדיב במיוחד הנמתח על פני 275 ס”מ, המיועד להציע אלטרנטיבה שימושית יותר למכוניות סופרמיני. ל-UT מנוע חשמלי קדמי בהספק של 204 כ”ס, סוללה האמורה לספק טווח נסיעה של למעלה מ-400 ק”מ. בדומה לאיון V, גם איון UT יגיע התקינה אירופאית מלאה על כך המשתמע מכך בכל הקשור למפרט מערכות הבטיחות כמו גם בהתאמה של ממשק המולטימדיה לטעם המערבי.

ג’יפ

מותג השטח האמריקאי ממשיך את המעבר להתבססות על פלטפורמות של סטלנטיס, ואחד הדגמים החשובים שביצע את המעבר לאחרונה הוא הקומפאס. הקומפאס החדש שינחת בארץ בקרוב הוא למעשה הגרסה של ג’יפ לפיג’ו 3008, אך עם עיצוב קובייתי ומראה שרירי וקשוח התואם את אפיון המותג, תא נוסעים מודרני ומידות גדולות משמעותית מהדור היוצא. המנוע העיקרי עבורנו הוא 1.2 ליטר בעל תגבור היברידי, אך ישנן גם תצורות הנעה היברידית-נטענת וחשמלית. הנעה כפולה מוצעת כרגע רק בגרסה החשמלית החזקה. במקביל להגעתו של הקומפאס אמור להגיע גם הגרנד צ’רוקי המחודש שעבר מתיחת פנים לקראת 2026, בה קיבל חזית מודרנית יותר, תא נוסעים עדכני ואופציה למנוע 2.0 ליטר טורבו חדש.

ג’נסיס

מותג היוקרה הקוריאני אמור לתת דגש בשנה הקרובה בעיקר על הרחבת ורענון היצע הדגמים החשמליים שלו. הדגם הראשון שיגיע אלינו כבר בתחילת השנה הוא ה-GV70 שעבר מתיחת פנים. בדומה ליתר גרסאות ה-GV70 העדכניות, מעבר לחזית מלוטשת יותר ישנו עיצוב מחודש לסביבת הנהג, עם שילוב של צמד מסכים רוחבי בגודל של 27 אינץ’, ממשק תפעול חדש ואיכות חומרים גבוהה מבעבר. כמו בעבר ל-GV70 החשמלי צמד מנועים בהספק משולב של 489 כ”ס עם הנעה כפולה, אך מעתה ישנה סוללה בעלת קיבולת מוגדלת של 84 קוט”ש, מה שמעניק טווח נסיעה משופר העומד כעת על 479 ק”מ.

דונגפנג

בשנת 2026 מתכננת דלק מוטורס לבסס בשוק הישראלי את המותג דונגפנג בפני עצמו, והיא תעשה זאת עם מספר דגמים. הראשון ובעל פוטנציאל המכירות הגבוה יותר הוא ויגו. זהו קרוסאובר קומפקטי באורך של 430 ס”מ מקרב אותו לקרוסאוברים מסגמנט B, אך עם בסיס גלגלים נדיב של 271 ס”מ. העיצוב המשלב קווים קובייתיים ומראה של רכב SUV, מה שמקבל חיזוק גם עם דלת אחורית מפוצלת שחלקה התחתון נפתח כלפי מטה. יש לו מנוע חשמלי קדמי בהספק של 185 כ”ס וסוללה האמורה לספק טווח נסיעה של למעטה מ-400 ק”מ על פי תקן WLTP. רמת אבזור אמורה להיות גבוהה והתמחור תחרותי.

DS

אחרי תקופה ארוכה של דשדוש, מותג היוקרה הצרפתי DS מתעורר מחדש בעולם עם רענון מקיף של היצע הדגמים תחת סמנטיקה חדשה לשמות. הדגם שמוביל את תהליך ההתחדשות של DS הוא No8 שהוא גם הדגם המתקדם והיקר ביותר של המותג. הוא מתאפיין בעיצוב אוונגרדי שהוא שילוב של קרוסאובר במרכב ליפטבק ותא נוסעים מושקע במיוחד. DS No8 יוצע במספר תצורות הנעה חשמלית עם הספקים של עד 375 כ”ס וטווח של עד 750 ק”ב בגרסת ההנעה הקדמית. את הגעתו של ה-8 ילווה גם ה-No4, לשעבר DS4, שקיבל עדכוני עיצוב מבחוץ ומבפנים ויחידת הנעה היברידית- נטענת עם סוללה וטווח חשמלי מוגדלים.

הונגצ’י

אחרי שהשיקה השנה את דגמי סדרה 7 שלה, תנסה ב-2026 הונגצ’י להנגיש את עצמה גם למחוזות עממים יותר עם דגמי סדרה 5 שלה. דגמי סדרה 5 של הונגצ’י כוללת את ה-E-HS5 המיועד להתחרות בדגמי סדאן חשמליים דוגמת טסלה מודל 3, ואת ה-E-HS SUV שהוא דגם קרוסאובר המקביל לטסלה מודל Y. שני הדגמים מבוססים חולקים אלמנטים עיצוביים עם דגמי סדרה 7 היקרים יותר, והם בנויים על בסיס פלטפורמה חשמלית ייעודית. גם דגמי סדרה 5 יוצעו בתצורת הנעה אחורית או הנעה כפולה עם שני מנועים חשמליים, טווח נסיעה של יותר מ-500 ק”מ ושפע של אבזור במחיר שיהיה תחת לרף ה-200 אלך שקלים.

הונדה

הונדה תעבה את היצע הדגמים שלה בקרוב עם דגם קרוסאובר חדש וחשוב בשם ZR-V. מדובר בקרוסאובר בגודל משפחתי (אורך של 457 ס”מ, בסיס גלגלים של 265 ס”מ) שהוצג בעולם כבר ב-2023 וממוקם מעל ה-HR-V הקומפקטי, אם באופן מעניין בסין וארה”ב הוא בכלל נקרא HR-V בעצמו. הונדה ZR-V בנוי על בסיס הדור הנוכחי של הסיוויק, כשהוא חולק איתה תכנון ועיצוב דומה לסביבת הנהג, לממשק התפעול והמולטימדיה וגם את היצע יחידות ההנעה, הכולל גם אופציה היברידית. הגרסה ההיברידית של הונדה  ZR-Vהמשלבת מנוע 2.0 ליטר ושני מנועים חשמליים בהספק משולב של 184 כ”ס.

וולוו

עד שיגיע לישראל הדור החדש של ה-EX60, תתמקד וולוו בתחילת השנה בתחילת השיווק של ספינת הדגל החשמלית שלה ES90. אחרי הפסקת הייצור של ה-S90 מדובר בדגם הסדאן הבכיר בהיצע של וולוו, ובמידה רבה ישמש גם כמחליף שלו בקו הדגמים השבדי. וולוו ES90 ממשיכה את קו העיצוב המאופק והסולידי של וולוו, אך עם פרשנות מודרנית בחזית. הפלטפורמה החשמלית משותפת עם ה-EX90 ומידה רבה גם עם פולסטאר 3 שלא מגיע עדין ארצה. זה אומר שה-ES90 יוצע גרסאות הנעה אחורית או כפולה עם צמד מנועים בהספקים של עד 680 כ”ס. סוללה של 106 קוט”ש תאפשר טווח נסיעה של קרוב ל-700 ק”מ מרשימים.

טויוטה

לטויוטה יהיו כמה חידושים מעניינים השנה עם פוטנציאל מכירות גבוה. ראשונה להגיע תהיה האיגו X (נהיגת התרשמות ראשונה במוסף זה) מהנציגות האחרונות בקטגוריית מכוניות המיני, אשר עברה מתיחת פנים במהלכה זכתה לעיצוב חדש ומודרני עם חזית יותר קרובה יותר לזו של רכב פנאי, לצד מערכת מולטימדיה משופרת. החידוש המשמעותי באמת הוא ביחידת הנעה היברידית שהגיעה מהיאריס, המעניקה שיפור משמעותי בביצועים וגם הופעת את האייגו X לחסכונית מאי פעם. בהמשך הדרך צפוי להגיע גם הדור החדש של הראב 4 רב המכר, עם מהערכת הנעה היברידית משופרת, ובאגף החשמלי יגיע ה-CH-R+ החדש שלא קשור ל-CH-R המוכר לנו אלא אח קטן ומוזל ל-bZ4x.

ליפמוטור

בימים אלו ממש מתחילה ליפמוטור לשווק בישראל את רכב הפנאי הקומפקטי החדש שלה B10 (התרשמות ראשונה במוסף זה) בגרסתו החשמלית, אשר מכניס אותה לתחרות בסגמנט הצפוף לעייפה של רכבי הקרוסאובר המשפחתיים. לצד הגרסה החשמלית צפויה להצטרף בשבועות הקרובים באולם התצוגה גם גרסת הפלאג-אין ההיברידית, איתה מקווים בסמלת לספק מענה לביקוש הגובר לדגמים בעלי טכנולוגיית הנעה כזו. למעשה ליפמוטור B10 ההיברידית היא בעלת מערכת הנעה דומה לזו שב-C10 הגדול יותר, שבה מנוע הבנזין המותקן בחזית לא מחובר לגלגלים הקדמיים כלל ונועד רק כדי לייצר אנרגיה עבור הסוללה שהיא קטנה יותר מאשר בגרסה החשמלית. המחיר צפוי להיות אטרקטיבי ומתחת ל-170 אלף שקלים.

לקסוס

לקסוס תחזק השנה הקרובה את האגף החשמלי שלה, וזה יתחיל עם ה-RZ שעבר לפני מספר חודשים מתיחת פנים משמעותית. שינויי העיצוב מבפנים ומבחוץ מינוריים, אבל מה שחשוב יותר הוא השינויים במערכת ההנעה, המנועים התחזקו עם הספקים שמגיעים עד ל-408 כ”ס בגרסת ההנעה הכפולה הבכירה. לצד זאת  כל גרסאות ההנעה קיבלו סוללה מוגדלת בקיבולת של 77 קוט”ש המאפשרת טווח נסיעה מוצהר של עד 575 ק”מ בגרסת ההנעה הקדמית. מערכת ההיגוי האלחוטי עם הגה Yoke ייחודי (שרעיון שנכשל אצל טסלה) הפכה סוף סוף לסדרתית ותוצע כאופציה. גם ה-ES החדשה תגיע ארצה השנה בגרסתה החשמלית (וגם ההיבירידת), אבל זה יקרה רק במחצית השניה של השנה.

מרצדס

שנת 2026 אמורה להיות שנה עמוסת חידושים במרצדס, וכבר ברבעון בראשון אמורים להגיע ארצה שנים מהדגמים היותר משמעותיים עבורה להיקף המכירות. לפני כחודש הושקה בישראל ה-CLA החדשה בגרסאות ההנעה החשמליות שלה, ובתחילת 2026 תצטרף גם גרסת הבנזין המצוידת במנוע 1.5 ליטר בעל תגבור היברידי וצפויה לשאת תג  מחיר התחלתי של פחות מ-300 אלף שקלים. בסמוך אליה ינחת בארץ גם ה-GLC החדש והחשמלי שנחשף בתערוכת מינכן לאחרונה. ה-GLC החדש מציג עיצוב מחוצן יותר, בסיס גלגלים ארוך יותר ושפע מסכי ענק בתא הנוסעים. הוא יוצע במספק תצורת הנעה עם הספקים של עד 480 כ”ס וטווח נסיעה מוצהר של למעלה מ-700 ק”מ.

MG

אחרי שהשלימה את קו הדגמים ההיברידים שלה השנה, תתמקד MG השנה בהשקת קו עדכני של דגמים חשמליים כבר בתחילת השנה. לצד מתיחת פנים ל-MG4 המוכרת ידיעו ארצה שני דגמי קרוסאובר חשמליים ומשפחתיים. MG S5 הקומפקטי המקביל ל-ZS ומיועד להתחרות ב-BYD אטו 3 ודומיו עם עיצוב ותא נוסעים מודרניים, מנוע והנעה אחוריים וטווח נסיעה של כ-460 ק”מ. לקטגוריה הגבוהה יותר יגיע MG S6 בתצורת הנעה אחורית עם הספק של 244 כ”ס וטווח של 530 ק”מ או בגרסת הנעה כפולה עם הספק של 360 כ”ס וטווח של 480 ק”מ, כאשר המחיר אמור להיות אטרקטיבי בהשוואה לאקספנג G6 וטסלה מודל Y.

סובארו

אחרי שנים שהתהדר בתצורה ייחודית של סטיישן מוגבה, הדור החדש של סובארו אאוטבק עבר מהפך והפך לקרוסאובר עם מראה של SUV  בעל קווים קובייתיים והדגשה של מאפיינים כמו בתי גלגלים רבועים וחצאיות פלסטיק היקפיות. גם תא הנוסעים עוצב מחדש וקיבל מסכים גדולים וממשק תפעול חדש. ההנעה הכפולה הקבועה נותרה, אך באופן מפתיע אין שינוי ביחידות ההנעה והדור החדש יגיע אלינו עם אותו מנוע 2.5 ליטר אטמוספרי מוכר. לצד האאוטבק החדש אנחנו צפויים לקבל בתחילת 2026 גם את אחיו הקטן הקרוסטרק בגרסת 2.5 ליטר חדשה עבורנו עם ביצועים משופרים. לבסוף, יש גם ממתק לחובבי הנהיגה, כשה-BRZ העדכנית תעשה עליה לישראל זמן קצר לאחר חשיפתה העולמית.

סוזוקי

סוזוקי תיכנס גם היא השנה סוף סוף לעידן החשמלי, ותעשה זאת עם הויטארה EV שהוצגה השנה. למרות השם, אין שום קשר לויטארה הקשישה בעלת מנוע הבנזין. הויטארה החשמלית היא למעשה הגרסה של סוזוקי לטויוטה אורבן קרוזר איתו היא חולקת את פס הייצור. העיצוב מודרני בהרבה מהויטארה הקלאסית. המידות קומפקטיות, עם אורך של 427 ס”מ, אך תא הנוסעים אמור להיות מרווח הודות לבסיס גלגלים של 270 ס”מ. הויטארה EV בגרסת הנעה קדמית עם 144 כ”ס או 175 כ”ס ובגרסת הנעה כפולה עם 184 כ”ס, לשתי הגרסאות החזקות הרלוונטיות עבורנו סוללת 61 קוט”ש שתספק טווח נסיעה של קצת יותר מ-400 ק”מ.

סיטרואן

כבר בימים אלו מתחילה סיטרואן לשווק בישראל את הדור החדש של ה-C3, כשהוא נאמן לפילוסופיה העדכנית של החברה שבה היא נותנת דגש על שימושיות, נוחות נסיעה גבוהה ומחיר תחרותי. ה-C3 החדשה מגיעה ארצה עם מנוע 1.2 ליטר בעל תגבור היברידי כשהיא מצוידת בתג מחיר שהופך אותה לאחת ממכוניות הסופרמיני הזולות ביותר בישראל. בעקבות ה-C3 תגיע ארצה בתחילת השנה גם C5 איירקרוס החדשה. מדובר בדור חדש לחלוטין על בסיס הפלטפורמה המשותפת של ה-3008 עם עיצוב אגרסיבי ואוונגרדי, מידות גדולות מבעבר והבולמים ההידראוליים המוכרים. יחידת ההנעה היא זו המוכרת והנפוצה של סטלנטיס: 1.2 ליטר עם תגבור היברידי והספק משולב של 145 כ”ס.

פיאט

אחרי זמן רב בו נעדרה מקטגוריית מכוניות הסופרמיני אותה הובילה במשך עשורים רבים, עושה פיאט קאמבק נוסטלגי עם הגרנדה פנדה. העיצוב נשען עם הקווים הקובייתיים של הפנדה המקורית משנות ה-80, עם אלמנטים דמויי פיקסלים ביחידות התאורה לצד סממני קרוסאובר כמו גגון ובתי גלגלים מפלסטיק קשיח ושחור. תא נוסעים בעל תכנון חכם ומראה לא שגרתי אמור להיות מרווח למדי, הודות לבסיס גלגלים של 254 ס”מ ואורך של 4 מטרים בדיוק. ישנה גרסה חשמלית עם טווח צנוע של 320 ק”מ, אבל הגרסה הרלוונטית עבורנו היא בעלת מנוע 1.2 ליטר ותגבור היברידי בהספק משולב של 110 כ”ס שאמורה להיות עממית יחסית במחירה.

קיה

בין שלל הדגמים החשמליים ודגמים הפלאג-אין המציפים את השוק, קצת נשכחת העובדה שרכבים היברידים “רגילים” זוכים עדין לפופולאריות גדולה. אחרי שהשנה החלה קיה לשווק בארץ את הספורטאז’  ההיברידי, הוא יגיע ארצה בעוד מספר שבועות במהדורתו העדכנית לאחר מתיחת פנים אותה עבר לאחרונה כשהוא מיישר קו מול אחיו יונדאי טוסון. במסגרת מתיחת הפנים קיבל הספורטאז’ חזית חדשה ואגרסיבית עם חתימת תאורה בסגנון דגמי ה-EV של החברה. הקוקפיט ביצע קפיצת מדרגה, כשגם הוא מציע עכשיו את הסידור המוכר כיום בקיה של שני מסכים רוחביים המחוברים זה לזה. יחידת ההנעה ההיברידית השתדרגה בהספקה ל-239 כ”ס ותציע ביצועים משופרים וצריכת דלק דומה לזו שבדגם היוצא.

שברולט

באיחור אופנתי, גם שברולט תצטרף לשוק החשמליות בישראל עם הבלייזר EV, שהוא למעשה הגרסה העממית של קאדילאק אופטיק, ומספק פרשנות בסגנון אמריקאי לאיך צריך להיראות קרוסאובר חשמלי גדול. וזהו אכן רכב גדול עם אורך של 488 ס”מ, בסיס גלגלים של יותר מ-3 מטרים ועיצוב אגרסיבי למדי, בטח בגרסת ה-RS שגם תגיע עם חישוקי 21 אינץ’. תא הנוסעים עתיר מסכים, כולל מסך מרכזי בגודל של 17.7 אינץ’ ומערכת תצוגה עילית. על ההנעה אחראיים צמד מנועים חשמלים מעניק הספק משולב של 300 כ”ס, כשסוללת 85 קוט”ש אמורה לאפשר טווח נסיעה של יותר מ-450 ק”מ על פי התקן האמריקאי המחמיר מזה האירופאי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...