כיוון שונה: אומודה מתחילה את דרכה המקומית

המותג אומודה הגיע לישראל ומתחיל את פעילותו עם שני דגמים היברידים-נטענים עם מיצוב יוקרתי ושפע של אבזור

אחרי שביססה בארץ את המותג ג’אקו, שהשנה יחזיק גם בתואר המכונית הנמכרת ביותר בישראל, משיקה כלמוביל גם את המותג אומודה. אומודה וג’אקו הם למעשה מותגים תאומים של קבוצת צ’רי, החולקים בסיס מכאני משותף ונבדלים בינהם במראה, באבזור ובמיתוג. זאת מתוך מחשבה להציע ללקוחות באולם התצוגה רכבים בעלי ביצועים ויכולות דומות, אך בהתאמה אישית לפי צרכי הלקוחות. בהתאם לכך יחלקו שני המותגים אולם תצוגה משותף עם אותם אנשי מכירות, כאשר דגמי ג’אקו יופנו לקהל המחפש שימושיות ומראה SUV עם יכולות שטח מסוימות, ואילו אומודה תכוון למי שמחפשים טאץ’ ומראה יוקרתי יותר.

עוד מאוברדרייב >>>

אחרי שג’אקו כאמור התבססה בישראל עם שלושה דגמים שונים, מצטרפת אומודה עם שני דגמים משלה. הדגם הראשון אומודה 7 הוא מקביל לג’אקו 7, אך מתאפיין בעיצוב שונה עם חזית בעלת שבכה גדולה בדוגמת משושים וקווי גוף זוויתיים. המידות מעט גדולות יותר, עם בסיס גלגלים של 272 ס”מ (תוספת של 7 ס”מ) ואורך של 466 ס”מ (15 ס”מ יותר) כשבהתאם לכך גם תא המטען מעט גדול יותר עם נפח של 537 ליטרים (לעומת 500 ליטרים בג’אקו).

יחידת ההנעה של האומודה 7 זהה, עם אותו שילוב של מנוע 1.5 ליטר ומנוע חשמלי היוצרים יחד הספק משולב של למעלה מ-300 כ”ס. האומודה 7 מזנק ל-100 קמ”ש ב-8.4 שניות ומגיע למהירות מרבית של 180 קמ”ש. הסוללה אמורה לספק טווח נסיעה של 92 ק”מ על גבי חשמל הודות לסוללה בקיבולת של 18.4 קוט”ש.

אומודה 7 שיווק בישראל ב-3 רמות גימור, לכולן 7כריות אוויר ומערך מלא שלמערכות עזר ובטיחות אקטיביות כולל בלימת חירום בנסיעה לאחור. המחיר של אומודה  7 מתחיל ב-185 שקלים עבור רמת הגימור כבר ברמת הגימור הבסיסית Elevate המגיעה עם מושבים מתכווננים חשמלית, ריפוד דמוי עור, מצלמות היקפיות, גג שמש פנורמי וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ’. תוספת של 10 אלף ש”ח תקנה את רמת גימור Harmony המוסיפה חימום ואוורור במושבים הקדמיים, מערכת בישום, דלת תא מטען חשמלית וכרית אוויר נוספת לברכי הנהג. רמת הגימור הביכרה מכונה Vision ומחיר עומד כבר על 205 אלף שקלים, אך היא מוסיפה מערכת חניה אוטומטית בשלט רחוק, תצוגה עילית, עיסוי והדום נשלף במושב הנוסע וחימום לגלגל ההגה.

תמונות: יצרן

מעל אומודה 7 מתמקם אומודה 9, והוא חולק בסיס משותף עם ג’אקו 8 וצ’רי טיגו 9 שהגיעו ארצה לאחרונה, אלא שבניגוד אליהם הוא קרוסאובר בעלי עיצוב בסגנון קופה ולא מציע שורת מושבים שלישית. המידות נדיבות עם בסיס גלגלים של 280 ס”מ (2 ס”מ פחות מהג’אקו 8) ואורך כולל של 477 ס”מ (5 ס”מ פחות). יחידת ההנעה ההיברידית-נטענת זהה, עם שילוב של מנוע 1.5 ליטר טורבו ושלושה מנועים חשמלים – שנים מלפנים ואחד מאחור – היוצרים יחד הנעה כפולה ומספקים ביצועים מרשימים עם 4.9 שניות בזינוק ל-100 קמ”ש ומהירות מרבית של 180 קמ”ש. סוללת 3.5 קוט”ש אמורה לספק טווח נסיעה חשמלי של 145 ק”מ עם אפשרות לטעינת DC מהירה בקצב של 70 קילוואט.

אומודה 9 מגיעה ארצה בשתי רמות גימור ובמחיר שמתחיל ב-225 אלף שקלים לרמת הגימור Harmony המגיעה עם מושבים מתכוונים חשמלית, ריפוד דמוי עור, גג שמש פנורמי וחישוקי 20 אינץ’. מחיר רמת הגימור הבכירה עומד על 245 אלף שקלים והיא כבר משדרגת את תא הנוסעים עם ריפודי עור אמיתיים, חימום, אוורור ועיסוי למושבים הקדמיים, כיוון חשמלי למשענת המושבים מאחור, חימום כיוון חשמלי לגלגל ההגה ומערכת שמע משודרגת אליהם מצטרפים מערכת לחניה אוטומטית בשלט רחוק ולדתות בעלות פתיחה חשמלית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...