BYD סיליון 7 (ארוך טווח דיווח 1): קביעת רף

עם נתונים מרשימים וביקורות חיוביות מתייצב אצלנו רכב הפנאי החזק למבחן ארוך טווח. דיווח ראשון

מתקפת המותגים והדגמים הסינית על ישראל לא נפסקת. עשרות מותגים כבר כאן, ותאמינו או לא יש כבר עוד חדשים בדרך. לא נתונים בהם אפשר להתבלט. מי שכן עשתה זאת בצורה ברורה, זו BYD. השם שלה כבר מוכר בארץ, שיאי מכירות באמתחתה ומגוון הדגמים באולם גדול וממשיך וגודל. זה מביא אותנו לסיליון 7 שנחת במערכת. גם בתוך הליין-אפ של BYD נחשב רכב הפנאי הגדול למוביל ופורץ דרך.

עוד מאוברדרייב >>>

מבחוץ קל מאוד לראות את זה. העיצוב, גורם לו בהחלט להתבלט בכביש וגם בקטגוריה בה הוא מתמודד. רוב המתחרות כאן בוחרות במראה עגלגל ונפוח למדי. סיליון 7 הולך לכיוון הספורטיבי יותר. מהחזית האגרסיבית במידה, דרך צללית דמוית הקופה ועד האחוריים הכוחניים. הוא נראה טוב ובאפור שבו צבוע רכב המבחן, הוא נראה משהו אחר. אולי גרמני יותר, בטוח יקר יותר.

BYD סיליון 7: נהיגה ראשונה

BYD סיליון 7 בישראל

כניסה לתא הנוסעים משאירה את אותו הרושם. את המושבים האלו אפשר למקם גם המכוניות שמחירן כפול ויותר לדוגמה. הם נוחים, מציעים שלל כיוונונים, חימום, קירור וכל טוב הארץ. גם הספסל האחורי מציע כיוון לזווית המסעד וחימום למושבים. אבל עוד נגיע אליו. בחזרה לפנים, המרווח מצוין לכל כיוון, תנוחת הישיבה גבוהה כמקובל בז’אנר והתחושה נעימה מאוד. כן, חזרה לאחור וגם כאן יש מרווח מצוין לשני בוגרים במידות מלאות מאוד. ברכיים, מרפקים, ראש, לכל ציר יש כאן המון מקום. וכן, להציע מרווח כזה מאחור עם קו גג משתפל כזה, מראה על מחשבה. התוצאה בכל מקרה מרשימה. גם מלפנים וגם מאחור התחושה מוקפדת, עם חומרים טובים והתקנה שמרגישה מוצקה ומאסיבית.

תמונות: אתר אוברדרייב

עדיין בתא הנוסעים אפשר למנות עוד דברים שהופכים את החיים לקלים יותר וגם שניים שאהבנו פחות. יש כאן שפע של תאי אחסון, עם פתרון חכם לכוסות ובקבוקים בקונסולה המרכזית. שמים בקבוק, דוחפים אותו למטה וכך הוא לא מפריע לתנועת היד למשענת או לידית ההילוכים. לוחצים על כפתור והוא שב בחזרה למעלה. דברים קטנים. הקונסולה כפולת הקומות היא עוד דוגמה מצוינת להמצאת שטח אחסון שלא מציק בעין. החיסרון – יש שם בחלק התחתון שני שקעי USB-C, שקע מציג ומקום לכרטיס זכרון. קשה ליצור קשר עין עם אלו והחיבור דורש הסתגלות.

עוד משהו אם בתלונות עסקינן וזו השנייה שדברנו עליה – החלון האחורי. כאן משלמים מחיר על העיצוב המצודד של הסיליון 7. הראייה לאחור קיימת, אבל מצומצמת. ברור שיש כאן כל חיישן, מצלמה ואפשרות לראות הכל לכל כיוון. ועדיין, כל עוד אנחנו לא בתוך למבורגיני דיאבלו, אנחנו אוהבים חלון גדול יותר. תא המטען האחורי ניחן בפתח טעינה רחב גם אם מעט גבוה. יש לו גם תא נסתר לכבלי טעינה עם מקום רב נוסף. ישנה גם מחיצה המאפשרת לקבוע אותו בשני גבהים שונים. בתא המטען ישנם גם שני רמקולים, חלק ממערכת האודיו המשובחת של DYNAUDIO שיש כאן. אולי להנעים את זמנם של החפצים בתא במטען?

מערכת המולטימדיה המרכזית מבוססת על מסך גדול (שסב על צירו) בגודל 15.6 אינץ’. גם לוח השעונים הוא מהזן הדיגיטלי (10.25 אינץ’) ואת שניהם אפשר לסדר, לשנות ולעצב מתוך אפשרויות שונות לפי רצון הנהג. תפעול המערכת מהיר, איכות המסך מרשימה ויש כמובן קישוריות אלחוטית מלאה. בכל הקשור לארגונומיה, במסך המרכזי קל מאוד לעבור למצב מיזוג האוויר לדוגמה ולחלק מהאפשרויות יש מתגים פיזיים ליד מתג ההילוכים. תפעול לוח המחוונים והכפתורים על ההגה הגיוני ופשוט אף הוא. מהר מאוד אפשר להבין מה עושה מי ומתי. משיכת אצבע על המסך מקפיצה קיצור לפעולת הקשורות בנהיגה. המון אפשרויות כשהגישה אל החשובות בהן קלה מאוד. אם רוצים שתאורת האווירה רבת הצבעים תרקוד לפי המוזיקה הנבחרת – בשביל זה כבר צריך לעצור. מה שחשוב, זמין מיד וברור.

טוב בואו נסגור את הנושא הזה עכשיו כבר, זה אוטו חזק. 530 כ”ס ו-70 קג”מ מעיפים כל דבר חזק ומהר קדימה. וכן זה תקף גם כאן. יש כאן ארבע מצבי נהיגה שונים, אבל גם במצב רגיל לחיצה הגונה על הדוושה מעיפה את הסיליון על יושביו לפנים בעוצמה. וזה אמור לגבי יציאה מהמקום כמו לגבי יציאה לעקיפות ומדידת תאוצות הביניים הקלאסית. הכל מגיע חלק, נעים, בלי חיבורים שנשמעים מכאן או יללות מכאניות מרוחקות. ביקשת? קבלת. יש כאן מערכת לניהול חכם של המומנט העובר לארבעת הגלגלים, וזה בהחלט מרגיש כך כשהיא מייצרת משיכה ברור גם על הכביש הרטוב והחלקלק שעליו אנו נמצאים כעת. בדיווחים הבאים ניקח את ה-BYD אל מסלול המרוצים ונבדוק את אופן פעולת המערכת האמורה.

בכדי לעצור את המאסה הממהרת הזו יש כאן עוצמה ברורה מכיוון הבלמים ותחושה טבעית ולינארית. היכולת הרגרנטיבית מציעה בחירה בין שני מצבים שאף אחד מהם לא מרגיש אגרסיבי או מוגזם. לפי צריכת האנרגיה הממוצעת אצלנו הטווח הריאלי עומד על כ-400 ק”מ. היות והרגל שלנו כבדה במיוחד על הגז וכוללת הרבה נסיעות ארוכות מהירות, אפשר לשער שהטווח הריאלי המוצהר הגיוני. הטעינה מהירה, בחברה מצהירים על טעינה מ-10 ל-80 אחוזים תוך 24 דקות. בחודש הבא נבדוק צריכות אנרגיה בהתאם לסוגי נסיעה שונים וגם את זמני הטעינה בצורה מדויקת.

עוד סימן ברור למחשבה שיש כאן אפשר למצוא במקום שהוא נקודת חוזקה אירופאית דווקא. אנחנו מדברים על הנוחות וההתנהגות של רכב הפנאי הזה. זה מתחיל מהנוחות, מעבר למושב ולבידוד הרעשים המצוין (זגוגיות כפולות ועוד אלפי נקודות שטופלו על פי החברה) כיול המתלים נותן פה תחושה טובה מאוד. התחושה היא של מתלה משוכך היטב, לכל אורך מהלכו. פעולה הידראולית איכותית ועמוקה שמתמודדת טוב עם כבישים עירוניים ובין עירוניים. זה ממשיך עם התנהגות הכביש הבוגרת. ההגה מדויק, קל למקם את המכונית הזו בפניות, התגובה להעברות משקל טובה וזוויות הגלגול נשלטות. היא מתקלת בנוחות ובמהירות כל כביש (ואיזה שביל או שניים אבל זה לסיפור אחר כבר) ותורמת המון לחוויה הכללית כאן. זה לא קסם, הסיליון מצליח לתת מענה לצרכים שונים בין היתר בזכות מערכת בולמי זעזועים אדפטיבית. היא מתאימה את אופי השיכוך לתנאי הדרך עצמאית והתוצאה מורגשת.

המכונית הזו, מסבירה בצורה הטובה ביותר, את מקומה של BYD בעולם הרכב בכלל וזה החשמלי בפרט. הזינוק שלה לפנים, מבחינת יכולת ותחושה, אולי מסבירים למה היא היצרנית החשמלית הגדולה בעולם. בכל הנוגע למכונית שלפנינו, אפשר להגיד שנותרנו מתרשמים. ולמעשה המסקנה כאן היא אחת. סיליון 7 מציעה יכולת כללית מרשימה ותחושה מהודקת ברורה. היא קפיצת מדרגה עבור התחום הזה וגם עבור BYD בתוך ליין הדגמים שלה. לטעמנו, מי שלא צריך את כל הביצועים הללו, וביננו הרוב לא צריך, טוב יעשה אם ייבחר דווקא באחת הגרסאות החלשות יותר. כך יישלם פחות, ייהנה מכל הטוב שיש לסיליון 7 להציע ויוותר על קצת ביצועים של גרסת הקצה הזאת.

BYD סיליון 7

מנוע: צמד מנועים חשמליים, 23,000 סל”ד

הספק משולב: 531 כ”ס

מומנט: 70.1 קג”מ

תמסורת: אוט’, היל’ 1

בסיס גלגלים: 293 ס”מ

משקל: 2,510 ק”ג

מ-0 ל-100 קמ”ש: 4.5 שניות

מהירות מרבית: 215 קמ”ש

טווח נסיעה (יצרן): 502 ק”מ

טווח נסיעה חודשי (מבחן):

מחיר משוער: 263,000 שקלים

מרחק נסיעה חודשי: 1,540 ק”מ

מרחק נסיעה מצטבר: 13,570 ק”מ

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר