כמו הרבה יצרניות רכב בשנים האחרונות, גם ביונדאי מגלים את הצד הקשוח ביותר של עולם רכבי הפנאי בהתאם לפופולאריות הגוברת של רכבים בעלי יכולת שטח אמיתית. מהרנגלר והלנד קרוזר ועד גרסאות קשוחות יותר לקרוסאוברים קיימים. בהתאם לכך הציגה יונדאי את דגמי ה-XRT של שנועדו לספק מראה וגם יכולת שטח משופרת בדגמים כמו הסנטה פה והאיוניק 5.
אלא שביונדאי מכוונים רחוק מכך, כפי שמרמז דגם קונספט חדש בשם CRATER שנחשף בימים אלו בתערוכת לוס אנג’לס. מדובר ברכב שטח קשוח למראה, ועל פי הצהרות גם ביכולות, עם צמיגי שטח ענקים בקוטר 33 אינץ’, מרווח גחון גדול ושלל תוספות המאפיינות רכב שטח שמיועד לצאת למרחקים: פלטת גגון לציוד, פנסי תאורה נוספים, מיגון גחון מאסיבי טבעות חילוץ.
בניגוד לרנגלר, לברונקו, וגם ללנד קרוזר ליונדאי אין רכב שטח היסטורי להסתמך על עיצובו. זה מה שאפשר למעצבים להיות הרבה יותר חופשיים וליישם בקארטר פרשנות עדכנית על דגשים קלאסיים המאפיינים רכב שטח, כמו בתי הגלגלים הנפוחים, הבליטות בשריריות על מכסה המנוע והפגושים המאסיביים. לצד אלו שזרה יונדאי אלמנטים עיצוביים שכבר מוכרים מדגמים סדרתיים שלה, ובראשם פיקסלי התאורה כפי שניתן למצוא ביחידות התאורה הראשיות, בלד בר של הגג ואפילו על מראות הצד (שהן למעשה מצלמות כמקובל בדגמי קונספט).

תא הנוסעים גם הוא מעוצב בתורה עתידנית ומינימליסטית, אך פונקציונלית בתאם ליעוד עם מדף רוחבי מדלת לדת המשמש כעיקר לוח המכשירים ולוח מחוונים שהוא למעשה ארבעה צגים דיגיטליים במרכז. פתיחת הדלתות המנוגדת _דלתות התאבדות) חושפת מושבים עם רתמות מרוצים וגם כלוב התהפכות מובנה, ומקומות ייעודיים למטף וערכת עזרה ראשונה.

ביונדאי לא מפרסמים פרטים טכניים כלשהם על הקראטר, כמו גם באיזה סוג של יחידת הנעה הוא משתמש. לא שזה כזה משנה כאשר מדובר ברכב קונספט. עם זאת, כמו שראינו בעבר דגמי קונספט של יונדאי הופכים לדגמים סידרתים תוך זמן קצר, כך שזה הכל עניין של החלטה של הקוראנים האם הם מתכוונים להציב אלטרנטיבה משלהם גם בשוק רכבי השטח.

