נהיגה ראשונה: איון HT

עם מידות נדיבות, אבזור עשיר ותג מחיר של 183,000 שקלים, האיון HT מציג חבילה מפתה על הנייר. אבל איך זה עובד על הכביש? יצאנו איתו למבחן דרכים כדי לספר לכם מה דעתנו עליו.

איון HT הוא הדגם הבכיר והיקר בהיצע המחודש של קונצרן GAC בישראל. קודם כל מדובר ברכב גדול. 4.94 מטרים אורך, 1.92 מטרים רוחב ו-1.70 מטרים גובה. המימדים הנדיבים גורמים לחישוקי ה-“19 להיראות קטנים ביחס למרכב, מה שפוגע קצת בפרופורציות. החזית מסגירה מיד שמדובר ברכב חשמלי: העיצוב נקי, כאשר השבכה הקדמית צנועה וממוקמת בחלקו התחתון של הפגוש. כניסה לתא הנוסעים מגלה סביבת נהג מוקפדת מאוד. חומרים רכים, דיפוני עור סינתטי ותפירה עדינה שיוצרים תחושת פרימיום מפתיעה לטובה, בטח ברמת המחיר הזו. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי קטן שממוקם מעל גלגל ההגה, ובמרכז מסך מולטימדיה גדול שבאמצעותו מתבצעת כמעט כל פעולה.

עוד מאוברדרייב >>>

האבזור נדיב: מצלמות היקפיות, מושבים קדמיים המתכווננים באופן חשמלי שמציעים חימום, אוורור ומסאז’, גג שמש פנורמי גדול למדי, טעינה אלחוטית ועוד שלל מערכות בטיחות מתקדמות כמצופה בשנת 2025. בין המושבים הותקנה משענת יד רחבה ותא אחסון עמוק, שמפצה על היעדר תא כפפות. בנוסף, תא פתוח הותקן מתחת לקונסולה המרכזית ותא אחסון קטן נוסף נמצא משמאל להגה. הטענה היחידה שמצאנו היתה למערכת המולטימדיה שאינה תומכת בשפה העברית וזקוקה למתאם המסופק עם הרכב לטובת שיקוף אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

גם בסביבת המושב האחורי, התחושה זהה לזו שבחזית. המרווח לראש ולרגליים לא פחות ממצוין, ויש גם פתחי מיזוג, שקע טעינה, משענת יד, הדום לרגליים בגב מושב הנוסע ומגש שימושי בגב מושב הנהג. קחו בחשבון שיש סיכוי שהילדים יריבו באיזה צד כל אחד ישב.  תא המטען נפתח ונסגר באופן חשמלי, כאשר למרות צללית הקופה, דלת תא המטען נפתחת יחד עם השמשה ומייצרת פתח הטענה שימושי למדי. בצד ימין של תא המטען נמצא תא צדדי, ומתחת לרצפה תא אחסון גדול למדי לצד ערכת הניפוח. נפח האחסון הכולל מכובד: 670 ליטר ללא קיפול מושבים, ו-1,802 ליטר במידה ותקפלו אותם. אם זה לא מספיק, בחזית תמצאו תא מטען נוסף בנפח 70 ליטר.

האיוןHT  מצויד במנוע חשמלי אחורי המפיק245  כ”ס ו-31.5 קג”מ, שמספקים ביצועים נאים בהחלט. ההנעה האחורית תורמת לאחיזת כביש מצוינת בזינוקים ולתחושת “דחיפה” טבעית, נכונה ונעימה תחת עומס במהירויות נמוכות. בטח ביחס לרכבים חשמליים אחרים עליהם נהגנו לאחרונה שיש להם הנעה קדמית שאינה מסוגלת להוריד את כח המנוע החשמלי שמתפרץ לכביש במהירויות נמוכות. את האנרגיה מקבל המנוע מסוללה בקיבולת 72.7 קוט”ש, שמסוגלת לספק, על פי הצהרת היצרן, טווח נסיעה של 445 ק”מ. התאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש טובה: 7.1 שניות. מנגד, הזמן שיידרש למילוי הסוללה סביר: 28 דקות מ-30% ל-80% באמצעות טעינה מהירה של עד 160 קוט”ש. עוד רשמנו לטובה את בידוד הרעשים, גם במהירויות גבוהות השקט בתא הנוסעים נשמר.

צילומים: יובל לוי

בכבישים המפותלים נחשף המשקל. ה-HT שוקל כ-2.2 טון, וללא מתלים אדפטיביים המשמעות היא פשרה בלתי נמנעת בין נוחות נסיעה להתנהגות כביש. מהנדסי איון בחרו באופן מובן בנוחות, והבחירה הזו ניכרת. המתלים הרכים, מטפלים היטב במהמורות, ורק בפסי האטה משמעותיים במהירות גבוהה מידי מתקבלת חבטה קלה מאחור. התוצאה היא נוחות נסיעה גבוהה בעיר ובכבישים הבין עירוניים. ההתנהגות הדינמית, מנגד, פחות חדה: ההיגוי מדויק, אבל המרכב רוכן בפניות והתחושה אינה מעודדת נהיגה נמרצת, שהיא ככל הנראה לא ממש רלוונטית לרוכשים הפוטנציאליים. במבחן המציאות, הטווח הריאלי עומד על כ-400 ק”מ, נתון סביר בהחלט ביחס לביצועים ולממדים.

השוק הישראלי רווי ברכבים חשמליים מהמזרח. לזכותו של האיון HT עומדים איכות חומרים גבוהה, אבזור עשיר, מרווח פנימי נדיב ואחריות ל-8 שנים שאמורה לספק שקט נפשי. לחובתו רשמנו את מערכת המולטימדיה המציגה ממשק פחות אינטואיטיבי, טווח נסיעה שאינו מרשים במיוחד, וראות מצומצמת למדי במראה המרכזית. למרות החסרונות, אם משקללים לתוך המשוואה הזו את המחיר, 183,000 שקלים, מדובר בתמורה טובה שתגרום ללא מעט מתחרות להזיע.

איון HTתעודת זהות

מנוע: חשמלי אחורי

הספק: 245 כ”ס

מומנט:24.5  קג”מ

תמסורת: ישירה

בסיס גלגלים: 293.5 ס”מ

משקל: 2,155 ק”ג

מ-0 ל-100 קמ”ש: 87.1 שניות

מהירות מרבית: 183 קמ”ש

צריכת אנרגיה ממוצעת (יצרן): 18.8 קילוואט ל-100 ק”מ

מחיר: 183 אלף שקלים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...