טויוטה היילקס דור תשיעי וגם חשמלי

הדור החדש מקבל שורת עדכונים מקיפה וגרסה חשמלית בעלת טווח של 240 ק"מ בלבד<br />

טויוטה היילקס (לצד איסוזו דימקס) נותר מאחרוני הטנדרים היפנים הנמכרים בישראל, ובבדידות זאת לא ממש הפריע שהודר הנוכחי כבר חוגג בקרוב יום הולדת 11. אבל הגיע הזמן להתחדש ולחדש, ובטויוטה חושפים בימים אלו את הדור התשיעי של היילקס שכמובן יהיה טנדר גלובלי וימשיך להיות משווק באירופה ובתקינה אירופאית עם דגם על יחידות מגוון יחידות הנעה ירוקות יותר, כולל גרסה חשמלית מלאה לחלוטין.

עוד מאוברדרייב >>>

עיקר השינוי העיצובי בהיילקס החדש נעשה בחזית שמקבלת יחידות תאורה צרות המחוברת בינהן בפס שחור רוחבי, כשמתחתן שבכה מחוררת בסגנון חלת דבש. מכסה המנוע זכה לתפיחות שריריות בסגנון הלנד קרוזר החדש והפגוש הקדמי כולל מעין כונסי אוויר צידיים מדומים שנראים מצועצעים למדי. למרות ההגדרה כדור חדש, המידות נותרו זהות לחלוטין עם אורך של 532 ס”מ, רוחב של 185 ס”מ ובסיס הגלגלים של 308.5 ס”מ. באופן מעניין, טויוטה תציע את היילקס החדש בשלב זה רק בתצורת קבינה כפולה. בשורה משמעותית מגיעה בתא הנוסעים שזכה לעיצוב חדש לגמרי, כשהוא כולל מעתה מסך לוח מחוונים מלא בגרסאות המאובזרות לצד מערכת מולטימדיה עם מסך רוחבי בגודל 12.3 אינץ’ עם ממשק מודרני. העיצוב העדכני כולל סידור מחדש לקונסולה המרכזית שכוללת בורר לבחירת מצבי נהיגה, שמירה על מתגים פיזיים לבקרת האקלים וגלגל הגה חדש ועמוס מתגים שהגיע מהלנד קרוזר.

צילומים: יצרן

טויוטה בוחרת להדגיש עבור השוק האירופאי את העובדה שמעתה יוצע ההילקס בגרסה חשמלית מלאה. לגרסה זו מנוע חשמלי שהוא חלק מכל סרן, כאשר שניהם יוצרים הנעה כפולה בחלוקה משתנה. ההספק הכולל עומד על 193 כ”ס כשסוללת 59 קוט”ש אמורה לספק טווח נסיעה של 300 ק”מ בשיוט או 240 ק”מ בממוצע על פי תקן WLTP. לא מרשים במיוחד. עבור מי שבאמת מתכוון לעבוד עם היילקס תמשיך טויוטה להציע מבחר מנועי בעירה פנימית המותאמים לשווקים שונים. המנוע העיקרי של טויוטה היילקס החדש לשוק האירופאי ואילנו יהיה אותו מנוע טורבו דיזל מוכר בנפח 2.8 ליטר המסתייע המערכת תגבור היברידי 48V שהצטרפה לדור היוצא בשנה האחרונה. בשווקי מזרח אירופה ואסיה הפחות מודאגים מזיהום האוויר יוצע מנוע ה-2.8 ליטר ללא תגבור היברידי כתחליף לנוע ה-2.4 ליטר הבסיסי שבדור היוצא, לצד מנוע בנזין בנפח 2.7 ליטר עבור מי שלא נמנה על חובבי הסולר. אגב, אותן גרסאות היועדות לשווקי המזרח לא יהיו מצוידות בהגה כוח בעל תגבור חשמלי, מה שאומר שהן גם לא יוכלו להציע את מערכות תיקון סטיה ושמירה על נתיב המודרניות שיותקנו בדגמים המערביים של היילקס.

הבשורה המעניינת באמת מבחינת יחידות ההנעה היא שגרסה בעלת תא דלק מימני אמורה להגיע ליצור לקראת שנת הדגם 2028, זאת אחרי שכבר פגשנו באבות טיפוס בעבר על בסיס הדור היוצא. לישראל צפוי להגיע טויוטה היילקס החדש במהלך שנת 2026 בגרסת הדיזל כמובן, על גרסאות אחרות טרם הודיעו בנציגות המקומית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...