הרפתקן בקטן מטויוטה

על מכלולי טנדר ההיילקס מציגה טויוטה את הבייבי-קרוזר. צפי מקומי או מחיר לא ידועים כרגע

טויוטה חשפה זה מכבר את הלנד קרוזר FJ. למעשה קונספט של אח קטן וקשוח במשפחת הלנד קרוזר כבר הופיע מספר שנים. עוד לפני שנחשף הלנד קרוזר החדש המתהדר בעיצוב רטרו. על זאת כחלק מתכונית ההתרחבות ושינוי הכיוון של קבוצת טויוטה שכללה כ-15 דגמי קונספט לסגמנטים כאלו ואחרים.

עוד מאוברדרייב >>>

העיצוב לא מותיר ספקות ונראה כמו שכפול מוקטן של הלנד קרוזר 250 החדש. ההבדל העיצובי המהותי מגיע בחלקו האחורי של ה-FJ, עם קורה אחורית מאסיבית ללא חלונות צד, כשהדלת האחורית היא בעלת מראה דמוי מתומן המשלב את השמשה האחורית ופאנל מושחר, כאשר גלגל רזרבי תלוי עליה כמתבקש מרכב בעל תדמית שטח קשוחה. טויוטה חשפה את ה-FJ בשתי תצורות עיצוב. האחת רגילה ו”אורבנית” והשנייה קשוחה יותר, עם שנורקל, גגון מאסיבי, פגושים ומדרגות צד קרביות ויחידות תאורה עגולות. תא הנוסעים פונקציונלי ולא מתחכם, כשהוא מעוצב בקווים רוחביים ישרים, משלב לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה רוחבי לצד פתחי מיזוג עגולים בצדדים והכי חשוב: תפעול באמצעות מתגים לבקרת האקלים ולפונקציות החיוניות. זה לא רטרו, זה פשוט הגיוני ונכון יותר.

צילומים: יצרן

אל תחשבו שמדובר ברכב קטנטן בסגנון סוזוקי ג’ימני. ל-FJ אורך של 457.5 ס”מ – כמעט חצי מטר יותר מגרסת ה-5 דלתות של הג’ימני וכ-5 ס”מ בלבד פחות מאורכו של טויוטה ראב 4. בסיס הגלגלים לעומת זאת צנוע, ואורכו דומה לזה של היאריס עם 258 ס”מ בלבד. רוחבו של ה-FJ הוא 185.5 ס”מ, אך מה שתורם לפרופורציות ה”צרות” הוא ממד הגובה החריג העומד על 196 ס”מ שהם כ-10 ס”מ יותר מאשר הלנד קרוזר פראדו.

האבטיפוס הזה הוצג עם מנוע 2.7 ליטר אטמוספרי אבל, אפשר לצפות, שבייצור סדרתי הוא יוצע גם עם יחידת הנעה היברידית כלשהי. טויוטה לנד קרוזר FJ בנוי על פלטפורמת IMV המשותפת להיילקס ול-4 ראנר הקודם. זה אומר יכולת שטח אמיתית עם שלדת סולם, הנעה כפולה ותיבת העברה בעלת יחס העברה נמוך. חובבי השטח יכולים כבר להכין את הארנקים, אם כי לא מדובר ברכב שצפוי להיות זול. משהו שלא כל כך מפריע לדגמי שטח של טויוטה להצליח אצלנו ובעולם כולו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...