סיאט איביזה וארונה החדשות: נהיגה ראשונה

רבות המכר של סיאט מקבלות רענון קל ויגיעו לכאן בחצי הראשון של 2026. נהגנו בהן ואלו הרשמים

סיאט חושפת את מתיחת הפנים של שניים מעמודי התווך שלה: האיביזה והארונה. השנה מציינת סיאט  75 שנים להיווסדה, והרענון לשני הדגמים החשובים ביותר שלה היא סוג של סגירת מעגל. הדגמים האלו מזוהים עם סיאט ועם תדמיתה המזוהה בעיקר עם דגמים הפונים לקהל הצעיר בגופו או בנפשו. ממוצע גיל הלקוחות של סיאט צעיר בכ-10 שנים מקהל הלקוחות של שאר מותגי קבוצת פולקסווגן.

עוד מאוברדרייב >>>

האיביזה, שכבר הפכה לאייקון וחוגגת יום הולדת 40 השנה עם למעלה מ-6 מיליון יחידות שנמכרו מאז 1984, והארונה, עם יותר מ-750,000 יחידות שיוצרו מאז השקתה ב-2017, הן הלחם והחמאה של המותג. כעת, שני הדגמים זכו למתיחת פנים שניה, כזו שנועדה לרענן אותם ולהשאיר אותם רלוונטיים גם בשנים הבאות. על הדרך, מתיחת הפנים לשני הדגמים החשובים הללו עושה סדר במיקומה של סיאט כיום בתוך קבוצת פולקסווגן, בפרט אחרי שקופרה תפסה כיוון מוצלח משלה. סיאט (תודה לאל) לא תעבור לחשמול מלא, משום שמותג קופרה לקח על עצמו את התחום הזה, והמגמה למצב כל מותג בפני עצמו תגבר. קופרה תייצר מכוניות ספורטיביות וחשמליות וסיאט תייצר מכוניות נגישות שיספקו תמורה טובה למחיר (או במילים אחרות, מכוניות שיתאימו לקהל צעיר). ומה לגבי השמועות האחרונות שדיברו על כך שסיאט תפסיק לייצר מכוניות?  בסיאט הצהירו שהיא כאן כדי להישאר.

צילומים: יצרן

קדימה לאיביזה. בחוץ השינוי החיצוני אינו דרמטי, אלא אבולוציוני. החזית זכתה לשבכה קדמית חדשה בצורת משושה לטובת מראה ספורטיבי ורענן, הפגוש הקדמי אגרסיבי יותר ויחידות התאורה קיבלו חתימת אור חדשה. מאחור, הפגוש עוצב מחדש וגם יחידות התאורה האחוריות זכו לחתימת אור עדכנית, כאשר הכיתוב “Ibiza” מופיע במרכז דלת תא המטען, בדומה למה נעשה בעבר בלאון ובאטקה. היצע החישוקים התעדכן גם הוא, עם עיצובים חדשים, כאשר בגרסת ה-FR הבכירה, מופיע גם כיתוב FR על קורת ה-B, כדי שאף אחד לא יפספס שבחרתם ברמת הגימור הגבוהה. תא הנוסעים זכה גם הוא לעדכונים: הדשבורד עשוי כעת מחומר רך ונעים למגע, גלגל ההגה עודכן גם הוא וכעת הוא עטוף בעור מחורר ופתחי המיזוג העגולים זכו למסגרות צבעוניות. האווירה איכותית ובוגרת יותר. עוד אפשר לציין משטח טעינה עם קירור למניעת התחממות. ברמת הגימור FR הבכירה, מקבלים כעת מושבי “באקט” ספורטיביים חדשים, שאוחזים את הגוף מצוין.

ההשקה התרחשה באי איביזה המציע כבישים מפותלים וצרים. אלו הדגישו את הנקודה החזקה ביותר של המכונית, שנותרה זהה גם לאחר מתיחת הפנים: התנהגות הכביש. השלדה המצוינת ויחד עם היגוי מדויק ומהיר הופכים את האיביזה למכונית מהנה לנהיגה. היא נכנסת לפניות בנחישות, שומרת על זוויות גלגול שטוחות ומעניקה המון ביטחון לנהג. החדשות הטובות, עבורנו לפחות, הן שלצד תיבות ה-DSG, צפויות להיות מיוצרות עדין גם גרסאות ידניות למנוע ה-1.0 ליטר. בסיאט סיפרו כי בהמשך צפויות להיחשף גרסאות היברידיות-מתונות לשני הדגמים. גרסת ה-1.0 ליטר TSI עם 115 כ”ס ותיבת ה-DSG כפולת המצמדים סיפקה ביצועים זריזים עבור הסופרמיני, במיוחד במהירויות עירוניות, ותיבת ההילוכים התמסרה במידת הצורך. גרסת ה-1.5 ליטר TSI החזקה יותר (150 כ”ס), סיפקה תחושה של “מיני הוט-האץ'”, עם תאוצות נמרצות.

ועכשיו לארונה. המכונית הזו היא סיפור הצלחה מבחינת סיאט, שלקחה את הפלטפורמה המוצלחת של האיביזה ופשוט הוסיפה לה מרווח גחון, תנוחת ישיבה גבוהה ועיצוב של קרוסאובר. שילוב שהתברר כמוצלח. מבחוץ הארונה קיבלה את אותם עדכונים קוסמטיים בחזית כמו האיביזה, שכוללים שבכה קדמית, יחידות תאורה חדשות ופגוש חדש. כל החלק התחתון של המרכב זכה למיגוני פלסטיק שחורים סביב המרכב  וקשתות הגלגלים, שמדגישים את מראה קשוח מבעבר (הכל יחסי, כן?) וגם החישוקים זכו לעיצובים חדשים כמובן. הגג מוצע בצבעי שחור או אפור, מה שמקנה לארונה עוד קצת אופי ייחודי. גם בארונה אפשר למצוא את אותו שדרוג כללי שמצאנו באיביזה. על הכביש הגנים של האיביזה נשמרו כאן. היא שומרת על הזריזות והדינמיות של הסופרמיני, אך מוסיפה תנוחת ישיבה גבוהה ושולטת ונוחות נסיעה משופרת במעט הודות למהלך מתלים ארוך יותר. היצע המנועים זהה (1.0 ליטר 115 כ”ס ו-1.5 ליטר 150 כ”ס) והביצועים נותרו  טובים למרות תוספת של כמה קילוגרמים.

המפגש עם שתי אלו היה מרענן למדי, בטח עבור כאלו שאוהבים לנהוג עדיין. למרות המקובל בענף, לאחר 8 שנים ומתיחת פנים אחת, סיאט לא הציגה שני דגמים חדשים לחלוטין אלא בחרה להציג מתיחת פנים שניה. לא אינטנסיבית, אלא כזו שמצליחה לשמור על הטוב והמוכר ותהפוך את הדגמים לרלוונטיים גם בשנים הבאות. ההזמנות בעולם יחלו כבר בקרוב, והמסירות הראשונות יבוצעו כבר בחודש ינואר 2026. לישראל צפוי הצמד להגיע מעט לאחר מכן, במהלך החציון הראשון של 2026. אם סיאט תצליח לשמור על תמחור אטרקטיבי כפי שהיה עד היום, אין ספק ששני הדגמים האלו ימשיכו לככב במחוזותינו.

סיאט איביזה

מנוע: 1498 סמ”ק

הספק: 150 כ”ס ב-5,000 – 6,000 סל”ד

מומנט: 25.5 קג”מ ב-1,500 – 3,500 סל”ד

תמסורת: כפולת מצמדים, 7 הילוכים, הנעה קדמית

בסיס גלגלים: 256 ס”מ

משקל: 1,231 ק”ג

מ-0 ל-100 קמ”ש: 8.1 שניות

מהירות מרבית: 220 קמ”ש

צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 16.6 ק”מ לליטר

מחיר: טרם נקבע.

סיאט ארונה

מנוע: 1498 סמ”ק

הספק: 150 כ”ס ב-5,000 – 6,000 סל”ד

מומנט: 25.5 קג”מ ב-1,500 – 3,500 סל”ד

תמסורת: כפולת מצמדים, 7 הילוכים, הנעה קדמית

בסיס גלגלים: 257 ס”מ

משקל: 1,268 ק”ג

מ-0 ל-100 קמ”ש: 8.3 שניות

מהירות מרבית: 212 קמ”ש

צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 16.6 ק”מ לליטר

מחיר: טרם נקבע.

 

הכותב היה אורח חברת סיאט באיביזה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...