עם תחילת השנת תשפ”ו התפרסם דו”ח המסירות של איגוד יבואני הרכב לחודש ספטמבר המסכם גם את נתוני שוק הרכב הישראל לתשעת החודשים הראשונים של השנה. אמנם מדובר השנה היא שנה לא פשוטה בגזרות רבות, אלא שנדמה ששוק הרכב מתקיים בבועה משלו. עוד כ-30 אלף מכוניות חדשות נרשמו בחודש החולף, כשבסך הכל מתחיל השנה נרשמו כ-242 אלף מכוניות חדשות – עליה של 7% לעומת תשעת החודשים הראשונים של 2024. בתוך מספרים אלו יש לקחת בחשבון שיעור של אלפי מכוניות שנרשמו על שם היבואן ונמכרות באפיקי האפס ק”מ.
את טבלת המסירות ממשכיה להוביל טויוטה שצמחה מתחילת השנה בכ-3% ומסרה יותר מ-28,500 מכוניות חדשות. יונדאי נושבת בעורפה עם כ-1,000 מכוניות פחות, אך עם זינוק מרשים של כמעט 15%. ההפתעה של 2025 עד כה נמצאת במקום השלישי שבו קיה מאבדת את מקומה בטריו הקלאסי של שוק הרכב המקומי לטובת צ’רי – בעיקר בזכות הביקוש הגואה לדגמי פלאג-אין היברידיים.
צ’רי רשמה מתחילת השנה קרוב ל-21 אלף מכוניות חדשות לעומת קצת יותר מ-20 אלף מכוניות שמסרה קיה (ירידה של 7%). אלא שזה לא הסיפור המלא. המותג ג’אקו השייך לצ’רי התבסס במקום השישי בטבלת המותגים עם למעלה מ-13 אלף מכוניות, ואם מחברים אותן יחד מגלים שקבוצת צ’רי למעשה רשמה בישראל השנה יותר מכוניות ממובילת השוק טויוטה, ובפער ניכר של למעלה מ-4,000 יחידות. זאת עוד לפני השקת המותג אומודה, גם הוא של צ’רי, בשבועות הקרובים.
אגב, הרוב המכריע של הדגמים הם בעלי הנעה היברידית-נטענת ביחס של כמעט 90% מכלל המכירות בדגמים כמו צ’רי טיגו 8 וג’אקו 7. צ’רי וג’אקו הם לא המותגים הסיניים היחידיים בין עשרת המותגים המובילים בשוק מתחילת השנה. BYD נמצאת במקום השביעי עם כ-11,500 מכוניות ו-MG במקום השביעי עם כ-7,500 מכוניות.
הדומיננטיות הזו באה לידי ביטוי גם בנתח השוק של המכוניות המגיעות מסין מכלל שוק הרכב הישראלי. בתשעת החודשים הראשונים של 2025 נרשמו בישראל 82,367 מכוניות חדשות שיוצרו בסין (רובם מן הסתם של מותגים סיניים), וזה יותר מאשר מכוניות שהגיעו לישראל מדרום קוריאה ויפן יחד! מדובר בזינוק של כמעט 60% לעומת התקופה המקבילה אשתקד שפירושו שכיום מחזיקות המכוניות המגיעות מסין נתח שוק של כ-34%.
לאור זאת לא תופתעו לשמוע שהדגם הנמכר ביותר בישראל עד כה השנה הוא ג’אקו 7 עם 13,074 יחידות. אחריו נמצאת יונדאי קונה עם 10,503 יחידות, במקום השלישי צ’רי FX עם 7,081 יחידות (מתוכן כ-6,200 מהגרסה החשמלית) ובמקום הרביעי טויוטה קורולה קרוס עם 6,917 יחידות לפני קיה פיקנטו עם 6,824 יחידות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
