שנה חדשה: אלו הדגמים שכבר נמצאים בדרך אלינו

שנת 2025 הייתה עמוסת דגמים וחידושים בשוק הרכב הישראלי, והמגמה צפויה להמשיך גם ברבעון האחרון של השנה עם עשרות דגמים נוספים שיגיעו להצטופף באולמות התצוגה. הנה סקירת הדגמים שצפויים להצטרף למבחר המקומי כבר בחודשים הקרובים.

אאודי: ממש לקראת סוף השנה ינחת בישראל הדור החדש של אאודי Q3, רכב הפנאי הקומפקטי והפופולארי של אאודי שיוצע בתצורת מרכב רגילה או בגרסת ספורטבק מסוגננת. העיצוב עדכני, תא הנוסעים מודרני ועתיר מסכים ומערכות הבטיחות הן מהדור החדש. היצע המנועים יכלול מנועי טורבו בנזין מעודכנים, אך כרגע לא ידוע אם גם הגרסה ההיברידית-נטענת צפויה להגיע.

אומודה: המותג אומודה צפוי להתחיל את פעילות בישראל בשבועות הקרובים, בתקווה לשחזר את ההצלחה של המותג התאום ג’אקו. הדגם העיקרי של המותג נקרא אומודה 7 – קרוסאובר משפחתי נדיב ממדים ובעל רשימת אבזור ארוכה. אומודה 7 יצויד ביחידת ההנעה ההיברידית-נטענת המוכרת של צ’רי/ג’אקו, עם הספק משולב של 342 כ”ס וטווח נסיעה חשמלי של כ-90 ק”מ.

BYD: בימים אלו ממש מתחילה BYD לשווק בישראל קרוסאובר חדש בעל הנעה היברידית-נטענת בשם סיליון 05 DM-i. מדובר בקרוסאובר משפחתי גדול עם אורך של 476 ס”מ המונע על ידי יחידת הנעה בהספק משולב של 209 כ”ס ו-30.6 קג”מ. BYD סיליון 05 מוצע עם שני גדלי סוללה, כאשר זו הבכירה מאפשרת טווח חשמלי של 86 ק”מ וטווח נסיעה משולב של למעלה מ-1,000 ק”מ.

ג’אקו: בג’אקו רוצים להמשיך את ההצלחה של ג’אקו 7 עם דגם פלאג-אין נוסף. ג’אקו 8 מציע עיצוב מובחן, תא נוסעים מאובזר היטב ושורת מושבים שלישית. הרכב מונע על ידי יחידת הנעה היברידית-נטענת, עם מנוע 1.5 ליטר טורבו ומנוע חשמלי בהספק משולב של 360 כ”ס בגרסת ההנעה הקדמית. סוללה גדולה המספקת טווח חשמלי מרשים של 160 ק”מ שהוא מהגבוהים מבין רכבי הפלאג אין.

ג’יפ: באולם התצוגה של ג’יפ אמור לנחות בשבועות הקרובים הדור החדש של הקומפאס. הקומפאס החדש גדול משמעותית מקודמו, מתבסס על פלטפורמה מודרנית של קבוצת סטלנטיס ומציג עיצוב רענן עם המאפיינים המזוהים עם ג’יפ. המנוע הבסיסי היה 1.2 ליטר עם תגבור היברידי והנעה קדמית, כשיתכן שבעתיד יצטרפו אליו גם גרסאות החשמליות שלבכירה בהן הנעה כפולה.

ג’נסיס: מותג היוקרה הקוראני יקבל חיזוק תדמיתי חשוב עם תחילת שיווקה של ספינת הדגל G90. הדור החדש של ג’נסיס G90 מציג מאחורי העיצוב המודרני והאלגנטי קפיצת דרך טכנולוגית מרשימה, כשהוא מונע על ידי מנוע 3.5 ליטר בעל מגדש על חשמלי. תא נוסעים יוקרתי ומוקפד ומושבים מחלקה ראשונה מאחור עם אבזור, נוחות ומרחב של לימוזינה אמורים להצדיק תג המחיר שיתקרב למיליון שקלים.

דיפאל: הדגם השני של צ’נגאן אמור לנחות בישראל בקרוב לסגמנט הצפוף של הקרוסאוברים המשפחתיים החשמליים. דיפאל 05 מעט יותר קטן מאשר הדיפאל 07, אך לא בהרבה, כשהעיצוב החיצוני מפגין דמיון בולט. לגרסה הבסיסית מנוע אחורי בהספק 235 כ”ס וטווח של כ-470 ק”מ כשצפויה גם גרסת הנעה כפולה בעלת שני מנועים. רמת האבזור צפויה להיות גבוהה לצד מפרט מלא של מערכות בטיחות.

DS: מותג היוקרה הצרפתי מנסה להמציא את עצמו מחדש עם ספינת דגל בשם N8. מדובר בסוג של קרוסאובר לא גבוה במיוחד עם צללית דמוית קופה, קווי גוף זוויתיים ותא נוסעים בעל עיצוב מקורי וגימור מוקפד. N8 יוצע בתצורת של מנוע חשמלי יחיד או כפול, כשלגרסה הבכירה הספק משולב של 350 כ”ס וטווח נסיעה של כ-700 ק”מ.

הונגצ’י: מותג היוקרה הונגצ’י ממשיך לרדת לעם, והפעם עם דגמי סדרה 5 שלו שאמורים להימכר במחיר תחרותי ביחס למתחרות ובכלל. הדגם החשוב בסדרה הוא EH5 – דגם סדאן חשמלי שמקביל בגודלו לטסלה מודל 3, אך צפוי להיות זול ממנו בעשרות אחוזים. ל-EH 5 מנוע אחורי בהספק של 280 כ”ס עם שני גדלי סוללה לבחירה. בהתאם למעמד ולשאיפה המיצובית רמת האבזור תהיה גבוהה.

IM: מותג היוקרה של MG יחל את פעילות בישראל עוד בטרם סוף השנה, כשהוא ינסה להביא סטנדרטים גבוהים של טכנולוגיה ואיכויות נהיגה מול שלל מותגי היוקרה הסינים שכבר כאן. הדגם המעניין של החברה הוא IM5. זהו דגם סדאן במידות סאלוניות שיתחרה מול טסלה מודל 3, בעל סביבת נהג מתקדמת, גרסאות הנעה אחורית או כפולה עם הספקים של עד 776 כ”ס וטווח נסיעה של עד 700 ק”מ.

KGM: הקרוסאובר בעל העיצוב הקרבי והייחודי של KGM יקבל חיזוק לגרסת הבנזין עם גרסה היברידית חסכונית יותר. הגרסה ההיברידית מונעת על ידי מנוע 1.5 ליטר טורבו, שמקבל חיזוק ממנוע חשמלי המקבל אנרגיה מסוללת ליתיום-יון הנטענת על ידי אנרגיית הבלימה. הטורס ההיברידי יכלול את תא הנוסעים המשודרג שקיבל הטורס לאחרונה במסגרת מתיחת הפנים. מחיר הגרסה ההיברידית צפוי להיות תחרותי בסגמנט הקרוסאוברים המשפחתיים.

ליפמוטור: הדגם השלישי של ליפמוטור בישראל יגיע בשבועות הקרובים. מדובר בקרוסאובר קומפקטי בשם B10 שקטן יותר מאחיו ה-C10, אך עדין מציע מידות משפחתיות עם אורך של 451 ס”מ ובסיס גלגלים של 273.5 ס”מ. ליפמוטור B10 בגרסתו הבכירה מונע על ידי מנוע בהספק של 210 כ”ס ומצויד בסוללת 67 קוט”ש האמורה לאפשר טווח נסיעה של למעלה מ-400 ק”מ. גרסת פלאג-אין הוצגה בסין ואמורה להצטרף בעתיד.

מקסוס: שוק הטנדרים עדין לא הושפע באמת מהמעבר להנעה חשמלית, אך מקסוס eTerron 9 ינסה לשנות את המציאות הזו. מדובר בטנדר בעל צמד מנועים בהספק משולב של 442 כ”ס, הנעה כפולה, כושר גרירה של 3.5 טון וטווח נסיעה של 432 ק”מ. הוא יגיע ברמת אבזור גבוהה, עם מפרט בטיחות מלא ואפילו עם מתלי אוויר אדפטיביים כדי לספק נוחות נסיעה שלא אופיינית לרכבי עבודה.

מרצדס: הדור החדש של ה-CLA מבשר על עידן חדש במרצדס. מאחורי העיצוב האווירודינמי מסתתרת פלטפורמה חדשה שתשמש את משפחת הדגמים הקומפקטיים של החברה. ה-CLA מותאמת להנעה חשמלית עם טעינה אולטרה מהירה וסוללות ליתיום פוספט מהדור החדש, או להנעה באמצעות מנוע בנזין בעל תגבור היברידי. עוד ניתן למצוא ב-CLA החדשה ממשק תפעול MUBX משודרג ומערכות בטיחות מהדור האחרון.

MG: אחרי השקות הדגמים ההיברידיים שלה, תתפנה MG להשיק בקרוב את דור הקרוסאוברים החשמליים החדש שלה. הדגם המרכזי יהיה S5 – קרוסאובר משפחתי שמיועד להתחרות ב-BYD אטו 3, וקיה EV3. ל-MG S5 עיצוב עגלגל, תא נוסעים מודרני וטכנולוגיה חשמלית עדכנית. הוא מונע על ידי מנוע חשמלי אחורי בהספק של 230 כ”ס, כשסוללת 68 קוט”ש אמורה לספק טווח של כ-450 ק”מ.

צילומים: יצרן

סיטרואן: קטגוריית הסופרמיני צפויה לקבל זריקת רענון בשבועות הקרובים עם ה-C3 החדשה, שבהתאם לפילוסופיה החדשה של סיטרואן צפויה להציע נוחות ושימושיות גבוהים ביחס לגודל במחיר תחרותי. ה-C3 תשווק בשלב ראשון עם מנוע 1.2 ליטר בעל תגבור היברידי ותיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים. הגרסה החשמלית צפויה להגיע ארצה בשלב מאוחר יותר לאחר שתקבל סוללה וטווח מוגדלים.

סמארט: הדגם הגדול ביותר בתולדות המותג סמארט יגיע לישראל בקרוב. מדובר בקרוסאובר חשמלי #5 שנחשף לפני כשנה וחולק פלטפורמה ורכיבים עם זיקר 7X. זה אומר מידות נדיבות (אך ללא שורת מושבים שלישית), טכנולוגיית טעינה מהירה וטווח נסיעה של יותר מ-500 ק”מ כבר בגרסת הכניסה. עבור מי שמחפש גם ביצועים, גרסת בראבוס ספורטיבית עם 646 כ”ס אמורה להשלים את ההיצע.

צ’רי: טיגו 9 הוא האח התאום של ג’אקו 8 והוא ינחת בארץ די בסמוך לנחיתתו של ג’אקו 8. גם כאן מדובר בקרוסאובר גדול המציע מרכב מגודל ושורת מושבים שלישית. יחידת ההנעה העיקרית היא מערכת הנעה היברידית-נטענת מהדור האחרון המתבססת על מנוע טורבו בנזין 1.5, עם סוללה גדולה ביחס לרכבים היברידים נטענים שתספק טווח נסיעה של למעלה מ-100 ק”מ.

קיה: אחרי קיה EV3 שהושקה בישראל זה עתה, צפייה להצטרף אליה גם אחותה EV4 שהיא משפחתית חשמלית בתצורת סדאן והאצ’בק שאמורה להיות אלטרנטיבה לסיניות. הפלטפורמה והמכלולים דומים לאלו של ה-EV3, וזה אומר בסיס גלגלים נדיב של 283 ס”מ, מנוע חשמלי קדמי בהספק של 204 כ”ס וטווח נסיעה מוצהר של למעלה מ-600 ק”מ בגרסת ה-Long Range.

רנו: עידן החשמל הולך טוב עם אופנת הרטרו כפי שמוכיחה רנו 5 E-Thech. ה-5 החשמלית שופעת קסם עיצובי עם קריצה לעבר, לצד טכנולוגיית הנעה חשמלית עדכנית וממשק תפעול מודרני. לא מדובר בחשמלית שפונה לפלח הזול בשוק אלא למי שמוכן לשלם עבור חשמלית עירונית ומסוגננת. לצד ה-5 החשמלית תגיע גם אותה הספורטיבית A290 המשווקת תחת סמל אלפין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר